Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: varningar, moderatorer, rött kort, kritik = möjligt?

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard varningar, moderatorer, rött kort, kritik = möjligt?

jag och en annan forumare pratade om en sak för ett tag sen som vi inte riktigt förstår. om vitsen med att få en varning är för att man ska lära sig att det är fel. varför kan då inte alla se vilket inlägg det är som blivit varnat med röd flagg?

vore inte det smartare att hålla det offentligt? för allas del? och även för de som stör sig på ett inlägg så ser de att den personen redan fått ett rött kort/varning för det inlägget?

och sen förstår jag inte varför ens dialog med en moderator ska censuerars? varför får man inte lägga ut den så alla får se?

jag känner inte att man blir tagen på allvar om man har någon form av invändning mot en moderator utan det känns mer som en envåldshärskare sitter på tronen och bestämmer.

Jag upplever även att de får vara hur otrevliga som helst och dryga men om man själv blir minsta irriterad eller upprörd och svarar på samma sätt då blir man avstängd i 1-4 veckor.

jag tycker det är fel.

jag ser gärna att henrik svarar på det här och inte någon moderator för det känns inte som de är partiska. förutom mh då...

om mh vill att jag ska fuck off så kan jag fuck off... han har alltid varit rakt på sak men aldrig dryg eller otrevlig. inte mot mig ialfl. meningen är ju att de ska vara proffisionella i sin roll och inte sänka sig till en nivå även om de blir bemötta dåligt. eller har jag fel?

och andra får gärna berätta hur de upplever diskussioner kring varningar med moderatorer, hur de blivit bemötta osv.

om de nu ens är tillåtet att diskutera detta? är det, det?

och att ta saken med en moderator har under alla de åren jag varit medlem här ALDRIG fungerat.

så här lät diskussionen som var anledning till det startandet av det här ämnet:

"ja jag kan se mitt eget varnade inlägg men kan inte se att du fått något rött kort

tycker också att alla ska kunna se, vad är det för mening med att sätta röda kort annars? JAG behöver ju inte se ett rött kort bredvid mitt inlägg för jag vet ju ändå att jag blivit varnad för det när jag får ett pm om det :P

Citat:
    Ursprungligen postat av tigertindra
    syns de att ditt inlägg blivit varnat på dig? dvs har du ett rött kort på inlägget tex det "bilder på forumare" ?

för jag ser mitt röda kort men man kan kanske bara se sitt eget inte andras? de är ju lite korkat..alla borde ju få se varningarna isfl..."
    Senast redigerat av tigertindra den 2011-08-17 klockan 21:43.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    jag och en annan forumare pratade om en sak för ett tag sen som vi inte riktigt förstår. om vitsen med att få en varning är för att man ska lära sig att det är fel. varför kan då inte alla se vilket inlägg det är som blivit varnat med röd flagg?

vore inte det smartare att hålla det offentligt? för allas del? och även för de som stör sig på ett inlägg så ser de att den personen redan fått ett rött kort/varning för det inlägget?

och sen förstår jag inte varför ens dialog med en moderator ska censuerars? varför får man inte lägga ut den så alla får se?

jag känner inte att man blir tagen på allvar om man har någon form av invändning mot en moderator utan det känns mer som en envåldshärskare sitter på tronen och bestämmer.

Jag upplever även att de får vara hur otrevliga som helst och dryga men om man själv blir minsta irriterad eller upprörd och svarar på samma sätt då blir man avstängd i 1-4 veckor.

jag tycker det är fel.

jag ser gärna att henrik svarar på det här och inte någon moderator för det känns inte som de är partiska. förutom mh då...

om mh vill att jag ska fuck off så kan jag fuck off... han har alltid varit rakt på sak men aldrig dryg eller otrevlig. inte mot mig ialfl. meningen är ju att de ska vara proffisionella i sin roll och inte sänka sig till en nivå även om de blir bemötta dåligt. eller har jag fel?

och andra får gärna berätta hur de upplever diskussioner kring varningar med moderatorer, hur de blivit bemötta osv.

om de nu ens är tillåtet att diskutera detta? är det, det?

och att ta saken med en moderator har under alla de åren jag varit medlem här ALDRIG fungerat.

så här lät diskussionen som var anledning till det startandet av det här ämnet:

ja jag kan se mitt eget varnade inlägg men kan inte se att du fått något rött kort

tycker också att alla ska kunna se, vad är det för mening med att sätta röda kort annars? JAG behöver ju inte se ett rött kort bredvid mitt inlägg för jag vet ju ändå att jag blivit varnad för det när jag får ett pm om det :P

Citat:
    Ursprungligen postat av tigertindra
    syns de att ditt inlägg blivit varnat på dig? dvs har du ett rött kort på inlägget tex det "bilder på forumare" ?

för jag ser mitt röda kort men man kan kanske bara se sitt eget inte andras? de är ju lite korkat..alla borde ju få se varningarna isfl..."

Håller också med om att moderatorerna borde vara möjliga att diskutera med om de inbjuder till det.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg

Då kan jag berätta hur jag upplever det. Jag upplever det som att vissa anser att moderatorerna ska kunna ta hur mycket skit som helst från användare utan att reagera eller säga någonting i retur, för då är man en dålig moderator. Vilket jag ser som väldigt konstigt. Det finns en gräns för hur mycket skit man orkar ta, även som moderator. Och vilka tror du får ta mest skit i det här forumet? Fundera på det några sekunder.
    Låt dom komma nu

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Håller också med om att moderatorerna borde vara möjliga att diskutera med om de inbjuder till det.
    Jag börjar bli väldigt trött på dessa beskyllningar som slängs kors och tvärs, och som uppenbarligen bygger på hörsägen från någon som är ute efter att smutskasta. Exakt när har vi inte tagit debatten? Peka ut tid och plats och ärende. Själv brukar jag allt som oftast svara på pm från användare som har frågor om varningar de fått. Eller som har frågor om andra saker. Min pm-inbox är alltid öppen.

Däremot ställer jag mycket oförstående till kravet att pm-konversationer ska läggas ut till allmän beskådan. Till vilken nytta? Vi moderatorer har varit mycket tydliga med att vi normalt sett inte diskuterar varningar och avstängningar offentligt. Att då vissa användare när de inte tycker att de får någon respons på sina krav väljer att lägga ut pm-konversationer i forumet förstår jag inte poängen med. Det är skillnad om konversationen redan från början förts i ett offentligt sammanhang. Men att i efterhand lyfta ut någonting från sitt sammanhang för att på det viset skapa sympati för sig själv och antipati för någon annan ser jag som djupt ohederligt.
    Låt dom komma nu

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Eftersom ingen vill eller vågar fortsätta diskussionen ser jag ingen anledning att ha tråden öppen längre.
    Ibland är tystnaden väldigt talande.
    Låt dom komma nu

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •