Fick typ en mindre chock, haha. Visste att det skulle vara lite underhåll men trodde inte det skulle ändras.
Kommer sakna det gamla utseendet men tror man kan vänja sig vid detta. Kanske!
Fick typ en mindre chock, haha. Visste att det skulle vara lite underhåll men trodde inte det skulle ändras.
Kommer sakna det gamla utseendet men tror man kan vänja sig vid detta. Kanske!
When you can live forever, what do you live for?
Ser väl okej ut, men man ser knappast att man är inne på ett forum om Kent. Det borde vara en stor Kentlogga lr något sådant högst upp istället för "Bulletin"-loggan. Sen tycker jag nog det vore snyggare med lite mörkare färgtema!
edit: Såja, mycket bättre.
Senast redigerat av Sundance_Joel den 2011-09-21 klockan 18:36.
Kent-forumet enligt mig:
- Less is more. Förra designen var väl kanske inte snygg, men den fungerade verkligen! Grått på vitt. Punkt.
- Less is more. Bort med alla skuggade lister och stora, glansiga ikoner.
- Less is more. Inte så många "rutor" överallt; hellre tunna avskiljare.
PLUS: Väldigt svårt att skilja på nya/inga nya inlägg-ikonerna.
Typ.
Håller med personen som sagt att stilen känns inte 'kent' (det är en lite 'vänlig' kanske?), men förstår jag att Henrik måste jobbar med alla problemer först (bakom scenen, jag gissar) förr han skräddarsyar forumet till oss.
Glad att höra att kent logo kommer.
Ett plus-Ingen reklam! (ännu...?)
Edit- oj, logo är plötsligt här, tack!![]()
Senast redigerat av stjärnor den 2011-09-21 klockan 18:45.
coloursatnight
Det blir nog kanon om man vänjer sig lite. Alltid lite svårt att få en riktig överblick när det är ett "helt nytt" interface.. Det enda som möjligtvis skulle kunna ändras är storleken på ikonerna som visar om ämnet uppdaterats. De är lite stora och klumpiga som de är nu på något sätt.
Jag tycker att det verkar vara lättare att hitta nya funktioner med den nya designen.
Färgerna är snyggare egentligen, fast jag ogillar det vita. Det blir så ljust för ögonen.![]()
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Har forumet någonsin varit grönt?
Den fördelen jag märkt hittills är att man slipper trycka på en snabbsvarsknapp. Annars känns det lite, ovant?
inget.
Blått är flott!
Jag har blivit äldre, saknar glöd
det rår jag inte för...
Det är tyvärr så att version 3.x (den vi hade tidigare) och 4.x (den vi har nu) skiljer sig väldigt mycket åt rent tekniskt och då går det inte att spara eller återanvända den tidigare designen. Man måste bygga nytt från grunden. Och det håller jag på med just nu. De som är nyfikna kan testa genom att byta till stilen som heter vB4 Den röda stilen (arbete pågår) längst nere i högra hörnet. Eller klicka här.
Som sagt. Allt går att anpassa, men inget är gjort just nu.
Lid för konsten eller brinn.
Om ni med det här forumet kan fixa så att det inte går att kryssa i fler än ett visst antal röster vid flervalsomröstningar så vore det grymt.
Då är alla synder förlåtna ...![]()
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
riktigt, riktigt fult. är jag inne på kamrat, lunarstorm eller kentforumet??