Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 31

Ämne: Varför ingen engelsk V&A? =(...

  1. #16
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    tycker du det är likt bandet att göra någonting dom varken orkar eller vill då eller?
    Nej, men eftersom det fanns en engelsk version planerad i och med att man såg det i "Dom andra"-videon och annat krafs så borde man sett från början i planeringen att det inte kommer hålla linan ut.

    Fast bandet kanske inte hört talas om uttrycket "Kill your darlings"?

  2. #17
    Medlem remags avatar
    Reg.datum
    Jun 2005
    Ort
    Örebro, Stockholm, Sweden
    Inlägg
    110

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Vilken oehörd tur att de INTE valde att bara göra Isola och HH enbart på engelska. Tänk om jag aldrig hade fått höra Berg&dalvana eller Visslaren på svenska, hemska tanke. Jag tror inte min kärlek till kent hade vuxit sig lika stark då. Jag tror faktiskt inte heller att kent hade varit lika stora som dom är i Sverige om Isola och HH inte hade släppts på svenska. De två plattorna grundlade deras popularitet bland den bredare publiken och banade definitiv vägen för och kioskvältaren V&A. Personligen föredrar jag kent på svenska och har alltid gjort

    kent hade nog klarat sig utan HH och Isola att charma sverige. Egentligen var det "Dom andra" som grep tag om folk och helt plötsligt hade alla vart kentfans sedan begynnelsen. Men allteftersom folk införskaffat V&A så började dom snegla på äldre verk, och på den vägen kom många fram till att Kent faktiskt är ett av sveriges största band. Det är min teori.
    whats wrong with a litte destruction

  3. #18
    Erfaren medlem niclasarringers avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Beavertown
    Inlägg
    6 512

    Standard

    det är synd
    All makt åt tengil vår befriare!

    http://protectedidentity.blogg.se/

    beaver-fever!

  4. #19
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    I landet lagom är bäst
    Inlägg
    5 906

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av niclasarringer Visa inlägg
    det är synd
    Egentligen inte.
    Om de slagit igenom utomlands hade det förmodligen förkortat deras livstid som band.

  5. #20
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Det är inte synd tycker inte jag.
    Kent är bättre på svenska och ja, det hade nog tatt knäcken på dom.
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  6. #21

    Standard

    v&a känns som den bästa engelska kentskivan juh

  7. #22
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Det där med kasseten är en välkänd berättelse nu, vi vet att en engelsk version var på väg men lades ner.

    Men varför?

    Den om någon skulle kunna ge dem en chans bortåt staterna right?
    Vet vi?
    Det var aldrig tal om någon engelsk version av V&A.
    Inte sen vi börjat repa låtarna inför inspelning.
    Vi gjorde inga engelska versioner whatsoever av låtar från V&A.
    Det fanns ett par demos på "engelska", men det finns det inför denna skiva också eftersom mina första versioner av texterna brukar vara en slags fraseringslek och då funkar fejkengelska bäst, för mig i alla fall.
    Vokalljuden ni vet.
    Att det står Guns&Ammo på kassetten i videon är Adams lek med vapenporrtidningen med samma namn.
    Ingen som helst indikation på att skivan fanns eller var tänkt i internationell version.

  8. #23
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Jahaaa... så var det med det.
    When you can live forever, what do you live for?

  9. #24
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Vet vi?
    Det var aldrig tal om någon engelsk version av V&A.
    Inte sen vi börjat repa låtarna inför inspelning.
    Vi gjorde inga engelska versioner whatsoever av låtar från V&A.
    Det fanns ett par demos på "engelska", men det finns det inför denna skiva också eftersom mina första versioner av texterna brukar vara en slags fraseringslek och då funkar fejkengelska bäst, för mig i alla fall.
    Vokalljuden ni vet.
    Att det står Guns&Ammo på kassetten i videon är Adams lek med vapenporrtidningen med samma namn.
    Ingen som helst indikation på att skivan fanns eller var tänkt i internationell version.
    nu tänker jag bara på tidsstudiemannen och när han stannade uppe på kvällen och plockade fram sin guns & ammo och läste högt ur den för cameron
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  10. #25
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Vet vi?
    Det var aldrig tal om någon engelsk version av V&A.
    Inte sen vi börjat repa låtarna inför inspelning.
    Vi gjorde inga engelska versioner whatsoever av låtar från V&A.
    Det fanns ett par demos på "engelska", men det finns det inför denna skiva också eftersom mina första versioner av texterna brukar vara en slags fraseringslek och då funkar fejkengelska bäst, för mig i alla fall.
    Vokalljuden ni vet.
    Att det står Guns&Ammo på kassetten i videon är Adams lek med vapenporrtidningen med samma namn.
    Ingen som helst indikation på att skivan fanns eller var tänkt i internationell version.
    Ok, då har jag missförstått två saker:

    1. Kassetten i videon.
    2. Ni spelade in en engelsk demo som var tänkt att sjungas av Tityo (?) och som ni nu släppt i boxen. Var den också en fraseringslek?

  11. #26
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    isåfall bör nog forumets faq uppdateras lite för där står ju

    Varför står det "Guns & Ammunition" på kassettbandet i bilen i musikvideon till Dom andra?*
    Kent planerade att släppa en engelsk version av Vapen & Ammunition, men ändrade sig senare.
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  12. #27
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Vet vi?
    Det var aldrig tal om någon engelsk version av V&A.
    Inte sen vi börjat repa låtarna inför inspelning.
    Vi gjorde inga engelska versioner whatsoever av låtar från V&A.
    Det fanns ett par demos på "engelska", men det finns det inför denna skiva också eftersom mina första versioner av texterna brukar vara en slags fraseringslek och då funkar fejkengelska bäst, för mig i alla fall.
    Vokalljuden ni vet.
    Att det står Guns&Ammo på kassetten i videon är Adams lek med vapenporrtidningen med samma namn.
    Ingen som helst indikation på att skivan fanns eller var tänkt i internationell version.
    Den ena demon, var det den engelska versionen av "Duett" som fanns med i Kent-boxen, eller missuppfattar jag helt nu? Bara nyfiken.



  13. #28
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Ok, då har jag missförstått två saker:

    1. Kassetten i videon.
    2. Ni spelade in en engelsk demo som var tänkt att sjungas av Tityo (?) och som ni nu släppt i boxen. Var den också en fraseringslek?
    Den engelska "Love Undone" skrevs till Titiyo inför HENNES platta, skivan som sedermera blev Come Along.
    Av olika anledningar hamnade inte "Love Undone" på den och vi (speciellt Harri, faktiskt) kände att låten var så pass bra att vi drämde in den på vår egen platta.
    Då passade det ju ganska bra med Titiyo på gästvokal, eftersom den ursprungligen skrevs för henne.

  14. #29
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Ochrasy
    Inlägg
    290

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Den engelska "Love Undone" skrevs till Titiyo inför HENNES platta, skivan som sedermera blev Come Along.
    Av olika anledningar hamnade inte "Love Undone" på den och vi (speciellt Harri, faktiskt) kände att låten var så pass bra att vi drämde in den på vår egen platta.
    Då passade det ju ganska bra med Titiyo på gästvokal, eftersom den ursprungligen skrevs för henne.
    Kors i taket jocke! du vänder upp och ner på allt vi någonsin har trott och tänkt i detta ämne! vilken grejj altså!

  15. #30
    Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Kärlekens land
    Inlägg
    18 332

    Standard

    De fick ju bakslag när det försökte komma in på den amerikanska marknaden. De försökte med två album, det kanske räckte. Men Vapen & ammunition hade som många sagt gått hem i staterna, tror man i alla fall.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •