Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Stråkarren!

  1. #1

    Thumbs up Stråkarren!

    Ja. Vad tycker ni. Jag tycker Joakim Milder har gjort ett helt underbart jobb och att Kents beslut om ha stråkar lyfter låtarna till höjderna. Jag menar, lyssna på bara på Glasäpplen. Rysningar i hela kroppen. Stråkarna låter fett luftiga också, de gör sig inte jättemycket besvär i mixen, de bara smälter in obemärkt och lyfter allt. Helt fantastiska är de enligt mig!

    Vad tycker ni om dem?

  2. #2
    Nybörjare pietzqs avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Uppsala, Sverige
    Inlägg
    40

    Standard

    De skapar nog en unik stämning. Jag tycker dock att de är nästan för sirapssöta ibland. På Isola och HH finns det väldigt bra stråkarrangemang.
    Ingenting - celloversion
    http://www.youtube.com/watch?v=R7k_k8fLNss
    Mannen i den vita hatten - celloversion
    http://www.youtube.com/watch?v=1XMhK9C1QQo

  3. #3

    Standard

    Både HH och Isola har fina stråkarr men de dränks lite i alla tusentals Sami-gitarrer. På EPIS hade låtarna varit otroligt tomma utan dem, något som jag inte tror är fallet på HH och Isola.

  4. #4
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Månen
    Inlägg
    44

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av All_I_Need Visa inlägg
    Ja. Vad tycker ni. Jag tycker Joakim Milder har gjort ett helt underbart jobb och att Kents beslut om ha stråkar lyfter låtarna till höjderna. Jag menar, lyssna på bara på Glasäpplen. Rysningar i hela kroppen. Stråkarna låter fett luftiga också, de gör sig inte jättemycket besvär i mixen, de bara smälter in obemärkt och lyfter allt. Helt fantastiska är de enligt mig!

    Vad tycker ni om dem?

    Jag tycker att stråkarna är helt otroliga. Glasäpplen...är...så vacker att det gör ont.

    Varför i hela världen blev inte jag musikalisk?
    Berg hade gärna fått dela med sig lite.

    Suck.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •