Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Presentera bandet på scen?

Standard Presentera bandet på scen?

Såg konserten i Oslo (bra! fast blött) och undrar om jag missade att bandet presenterades på scen? Vill gärna veta vilka som var med och skapade den fina upplevelsen, så om någon vet (har försökt söka på forumet efter den infon, både i FAQn och i konserttråden men misslyckats) får ni gärna berätta.
    Det kanske inte är så att Kent presenterar sig och eventuella andra på scen vid någon konsert? Synd i så fall. Även om vi i publiken såklart får applådera för alla musiker tillsammans gillar jag att också få uppskatta och tacka dom som skapar det fina var och en för sig med en applåd.
    Och kanske är det också så att ni som är insatta redan vet vilka musiker som brukar vara med live, då hoppas jag att ni kan hjälpa en okunnig så här i efterhand.
    PS - Ordinarie medlemmar i Kent behöver ni inte räkna upp, det är dom extra musikerna jag undrar över :)

Nybörjare
    Reg.datum
    Jun 2010

Standard

Andreas Bovin, keyboards och Max Brandt, gitarr

Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Kent brukar väl inte direkt ha nån presentation av sig själva under spelningarna så som t ex Lars Winnerbäck ofta har haft, där han presenterar alla bandmedlemmar med deras respektive instrument. Däremot har de ju haft kortare presentationer/introduktioner av gästartister (då det har varit speciella sådana), typ Jojje Wadenius på Stadion -03, Camela Leierth -10 osv.

Som kazzwib nämnde, under senaste årens turnéer har dessa två stått på scen tillsammans med Kent:
    Andreas Bovin - keyboards/gitarr http://farm6.staticflickr.com/5306/5...45b231072b.jpg
    Max Brandt - gitarr http://www.flickr.com/photos/kentnin...0832/lightbox/ (killen med röda Les Paul-gitarren till höger om Jocke)
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

jocke har faktiskt kört bandpresentationer vissa turnéer under ingenting någonsin, så sent som -05 (iaf på storängsbotten, vi behöver inte gå in på hur jag vet detta) presenterade jocke hela bandet under slutet av ingenting någonsin, inklusive andreas bovin
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Hmm, det där minns jag inget av alls från Storängsbotten, men där ser man!
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    jocke har faktiskt kört bandpresentationer vissa turnéer under ingenting någonsin, så sent som -05 (iaf på storängsbotten, vi behöver inte gå in på hur jag vet detta) presenterade jocke hela bandet under slutet av ingenting någonsin, inklusive andreas bovin
    Är du verkligen säker på att han presenterade bandet 05? Då var ingenting någonsin bland de sista låtarna.
    Jag minns iaf att jocke presenterade bandet 2002 under ingenting någonsin då den låg lite tidigare i setet.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •