Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Tänd på

  1. #1

    Standard Tänd på

    http://kent.nu/2012/09/05/ny-singel-tand-pa/

    Vad tycker vi om singelvalet? Jag gillar't i alla fall, särskilt tack vare EÅUS som b-spår.

    Jag undrar fortfarande om videon kommer ha liveljud eller skivljud. Antagligen skivljud, men säker kan man ju inte vara....

  2. #2
    Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    New Jersey
    Inlägg
    10 256

    Standard

    Jag tror att den kommer sälja en del tack vare Ett år utan sommar.
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?



  3. #3

    Standard

    Känns som det mest naturliga singelvalet. Kul med Ett år utan sommar också.
    Angående ljudet tror jag starkt på skivljud. Särskilt om de vill att den ska spelas på radio och spotify osv. Men jag kan ha fel.
    Så det så.

  4. #4

    Standard

    Givetvis kommer singeln innehålla skivljudet, men jag tänker videon som filmades på Sjöhistoriska. Om de tänkt följa traditionen från 999 och Jag ser dig, att släppa livevideos. Men du har nog rätt ändå!

  5. #5
    Medlem Thims avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    320

    Standard

    Mycket bra singelsläpp, blir varm av tanken på att spela Ett år utan sommar på vinyl.
    Det fanns en värld av is i hjärtat mitt, du starta en lavin när du gav mig ditt.

  6. #6

  7. #7
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Själva låten är inte min favorit på skivan men videon var fin som spelades in på sjöhistoriska.
    Fint att se att de kramas innan spelningen, undra om det är en grej de brukar göra.
    Kul att se att Jocke hoppar backstage innan de går på som han gör i dokumentären. Det påminde lite om dokumentären när han gick på i upp på scen med ett glas i handen, ganska likt filmat som då. Tänk att det var 12 år sedan, tiden går fort...

    Videon var fin iaf, kul att se från soundcheck och från backstage, riktigt kul att se.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  8. #8

    Standard

    Inhandlad. Tänd På är ett bra spår. Kul med ett år utan sommar som bsida istället för någon remix eller låten baklänges(a lá 999 vinylen).

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •