Spam, OT och chattande är tillåtet i skräptråden.
Däremot gäller alla andra regler precis som vanligt.
Det är helt upp till er användare att hålla en nivå som ni tycker är acceptabel här.
När månaden är över stängs tråden och en ny öppnas.
Spam, OT och chattande är tillåtet i skräptråden.
Däremot gäller alla andra regler precis som vanligt.
Det är helt upp till er användare att hålla en nivå som ni tycker är acceptabel här.
När månaden är över stängs tråden och en ny öppnas.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Årets minst populära månad är här!
Jag tröstar mig med sociala kulturakter.
På drift?
Snart jul...
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Jag håller med, november är inte värst för mig. Ogillar februari mest för då TROR man att det borde bli vår, men istället bara fortsätter skiten. Regn, lera och snö om vartannat. I november är det ju fortfarande lite mysigt att kura inomhus och sen finns ju julen att se fram emot.
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Det finns individuella avviklelser, fast i de omröstningar vi gjorde här på forumet blev nov minst populärt.
Max 500 mil i sol kunde jag ha sjungt i somras, men det blev 505 på bike. Antar att Embrace syftade på mina vandringar, som jag brukar göra (oftast en eller tvådagars) när jag är ute och reser, t.ex. i Norge, Spanien, Peru, Chile, Argentina, Italien, Slovakien, Bulgarien, Montenegro. Brukar kombinera cykling med att gå upp på berg, gör mer sällan vandringar längs leder. Klart du klarar av att vandra! No problemo. ;-)
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Min pojkvän sen ca 5 år tillbaka gjorde just slut med mig och.. Jag känner att jag borde vara mer upprörd och ledsen.
Men egentligen kände jag nog redan från början att jag mest var med honom bara för att vara med någon och den känslan försvann liksom aldrig.
Jag var liksom inte med honom för att han var han utan för att han var någon som tyckte om mig, den första som tyckte om mig på det sättet.
Han sa att det var för att varje gång vi sågs så bråkade vi mycket och han trodde aldrig att vi skulle komma över våra svårigheter.
Han sa att han fortfarande ville ha mig som vän (hah!) men det känns som väldens största klyschelögn som man säger för att allt ska kännas bättre både för sig själv och den andra.
"Getting old is not for sissies."
Och eftersom jag bryr mig så enormt mycket om vad andra tycker och tänker om mig så är jag mest orolig för hur jag ska kunna berätta detta för nära och kära..
Vi skulle ju ha ett helt liv tillsammans så småningom, när han hade pluggat klart så skulle vi flytta ihop och gifta oss och allt skulle bli så bra.
Jag vet inte.. Jag tror det kommer ta ett tag innan jag klarar av att berätta det för vissa personer..
"Getting old is not for sissies."
Klart man får en stark relation till en person man är ihop med flera år och därför känner att det vore konstigt att kapa kontakten helt. Så brukar jag känna iaf. Men det är inte så lätt att fortsätta vara kompisar (risk för "återfall"), varför den fortsatta vänskapen med fördel blir rätt gles i tiden.
Det är nog inte ovanligt att man upplever sitt första förhållande som du beskriver det och då är det inte heller så konstigt om du går vidare och hittar någon du känner mer för. Inte något att skämmas för, även om det känns som en stor nyhet att delge sina närmaste.
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Kram till dig. Saker blir inte alltid som man har tänkt sig... Bara för att man liksom har planerat något för att det passar in ens ( eller ens anhörigas) bild av hur det BORDE vara så betyder inte det att det verkligen kan bli så. Och i längden är det inte bra för nån att bara stanna i ett förhållande av tacksamhet för att den andre tycker om en eller för att ens familj tycker att man passar ihop. jag förstår att du tycker att det skall bli jobbigt att berätta, men förhoppningsvis så önskar de dig allt gott och att du skall vara i ett förhållande med någon som DU tycker om (och som tycker om dig för din egen skull förstås)
Vad är det här? Jag leder en skräptråd. Kom igen nu, alla spamproffs. Är det bara jag som tycker att sociala medier börjar dö ut? Facebook t.ex.
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Jag jobbar på det... och facebook har jag aldrig gått med i, så för min del tycker jag det kan dö. jag tycker folk verkar bli helt galna av det där. Folk som man tycker är normalt sett förnuftiga fullständigt flippar ur och börjar antingen skryta helt ohejdat för att få uppmärksamhet och ge andra ångest över att de inte har tillräckligt fina liv, eller så snackar de skit på ett sätt som gör en mörkrädd. GAAAAH!
Ha ha, ja FB är uppenbarligen konroversiellt för rätt många. Förtjänar en lång diskussion, helst IRL. Får ta den nästa gång vi ses...
Så vänder allt igen
/Jo©ke\