Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: "Årets" 2012 - nomineringar (nominera senast den 3 januari!)

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Exclamation "Årets" 2012 - nomineringar (nominera senast den 3 januari!)

Nu är det dags att nominera i de tio kategorierna:

Årets inlägg (länka gärna)
    Årets forumit
    Årets händelse (på forumet)
    Årets nykomling (måste vara registrerad under 2012)
    Årets snällaste
    Årets tråd (länka gärna)
    Årets roligaste
    Årets spammare
    Årets avatar
    Årets tänkare

Regler är som följer:

• I den här tråden postar ni era nomineringar, och ENBART nomineringar. Vi kommer att rensa de inlägg som inte innehåller nomineringar och även utdela varningar.
    • Självklart ska de nominerade ha med det här forumet och dess användare att göra.
    • Ni kan inte nominera er själva.
    • Man kan bara nominera en gång per kategori.
    • Man behöver inte motivera sin nominering men det välkomnas!
    • När ni skriver era nomineringar, så ska ni göra det i ett enda inlägg. Om ni bara har nominerat i någon eller några kategorier kan ni senare fylla på med fler nomineringar genom att använda redigera-funktionen.

Den här tråden är öppen fram till och med den 3 januari. Den 4 januari stängs den och vi kommer att skapa en röstningstråd per kategori. De tre nominerade med flest röster per kategori kommer ni att kunna rösta på. Diskutera nomineringar kan ni göra i skräptråden.

Har ni frågor kan ni kontakta oss moderatorer via ett privat meddelande.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Årets inlägg: Inlägget där bcq erbjuder sitt mobilnummer så att träffen några forumiter emellan blir en angelägenhet och artikel i Göteborgs-Posten http://forumet.kent.nu/showthread.ph...=1#post1079413

Årets forumit: Hulda - http://forumet.kent.nu/member.php?19470-hulda - nu jävlar är det dags om inte annat för hennes luriga rävar bakom öronen

Årets händelse: Att det varit så stillsamt på forumet att man nästan inte sett till några moderatorer alls (eller sitter de och häckar på Twitter istället kanske )

Årets nykomling: Det danska tillskottet Laila Marie-Gigi Andersen - http://forumet.kent.nu/member.php?26...-Gigi-Andersen - vacker och klok, skriver dessutom på en snuskig bok

Årets snällaste: Phosfelis - http://forumet.kent.nu/member.php?26373-phosfelis - hon försvann men dök upp igen lika underbart empatisk som alltid

Årets tråd: Trädgårdsföreningen - http://forumet.kent.nu/showthread.ph...dsf%F6reningen - tråden som fixade en oförglömlig forumträff med alla möjliga, trots försenade tåg

Årets roligaste:

Årets spammare:

Årets avatar: Bravorions - jag har nämligen alltid undrat vad det är Batman dricker i sin ljusbruna kopp.

Årets tänkare: Förgätmigej - http://forumet.kent.nu/member.php?9151-f%F6rg%E4tmigej - för att hon ofta gör intressanta observationer av människor hon har omkring sig, ofta helt anonyma människor, som när Förgätmigej formulerar dessa observationer - nästan blir som poesi i mina ögon.
    Senast redigerat av Ett öde värre än döden den 2012-12-28 klockan 19:28.

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Jag skulle gärna vilja nominera stjärnor som Årets snällaste. Jag vet att hon mest skriver på det engelska forumet, men det är ju en del av forumet ändå Hon jobbar ständigt på att översätta nyheterna, Jockes inlägg och allt annat som har med kent att göra för alla fans som inte kan svenska. Dessutom har hon hjälpt en del människor som ville åka till Sverige för att se kent med busskartor, tips om Stockholm osv. Och så är hon bara allmänt trevlig och väldigt välkomnande mot alla nya icke-svenska medlemmar. Jag vet att denna tävling egentligen mest är för den svenska delen av forumet, men jag tycker att hon i alla fall förtjänar en nominering! http://forumet.kent.nu/member.php?20110-stj%E4rnor

Som Årets forumit skulle jag nominera Ett öde värre än döden. Även om vi aldrig har 'träffats' här, ser jag honom överallt på forumet. Så till och med för oss smygläsare känns han nästan som en bekant http://forumet.kent.nu/member.php?20...e-%E4n-d%F6den

Sedan vill jag nominera Zockervadd för Årets avatar. Finns det något som är bättre än en igelkott? Jag tror faktiskt inte det! http://forumet.kent.nu/member.php?23014-Zockervadd

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Årets inlägg: Jocke Berg om förstasingeln 999
    http://forumet.kent.nu/showthread.ph...=1#post1053036
    (Gillade inlägget när det dök upp tack vare dess icke-följa-strömmen-kvalitet, så pass att jag omnämnde det som Årets inlägg och hittade det vid en sökning - annars hade även Bravorion ett inlägg om pusselbitar som Ödet gillade)

Årets forumit: Hulda (hon är väldigt aktiv och bemötande, vilket är något som behövs ett år som detta)

Årets händelse: -

Årets nykomling: Laila Marie-Gigi Andersen (instämmer med tidigare nomineringsmotivering)

Årets snällaste: stjärnor (instämmer med tidigare nomineringsmotivering)

Årets tråd: gratis är gott, otacksamma jävlar!
    http://forumet.kent.nu/showthread.ph...n-Sommar-bonus

Årets roligaste: frågg - inte bara för att han skojar om och med de mesta utan även för att han har en skön stajl. Något av forumets Balou.

Årets spammare: Tobbe Non Stop (med tanke på att hans frånfälle får forumet att eka tomt)

Årets avatar: -

Årets tänkare: Myrpou - en av få forumiter som tar upp lite intressanta frågor och dessutom har han en del klarsynta vinklingar på saker och ting, relativt oberoende av typiskt enkelspårig politisk identitet. Att han dessutom lägger upp en del genomtänkta bilder och dylikt sänker inte direkt intrycket. Lite ifrågasättande/provokativ/oinställsam ibland kanske, men det hör väl till det självständiga tänkandet.

(kanske återkommer)
    Senast redigerat av namokab den 2012-12-30 klockan 13:11.

Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002

Standard

Årets inlägg:

Årets forumit:

Årets händelse:

Årets nykomling: ololole, finns inte så himla många nykomlingar i år och vi får ha fler än en nominerad!

Årets snällaste:

Årets tråd:

Årets roligaste: Myrpou, bitvis trollande varelse, men kommer ofta med roliga bilder/videos mitt i allt som lättar upp tillvaron.

Årets spammare:

Årets avatar:

Årets tänkare:

Fler tillkommer!
    Senast redigerat av sundance_danne den 2012-12-29 klockan 10:03.
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Talking

<b style="color: rgb(62, 62, 62); line-height: 13.63636302947998px;">Årets inlägg:&nbsp;<br><br><b>Årets forumit:&nbsp;</b></b><span style="color: rgb(62, 62, 62); line-height: 13.63636302947998px;">Hulda - forumets Gandalf</span><b style="color: rgb(62, 62, 62); line-height: 13.63636302947998px;"><b><br><br><b>Årets händelse:&nbsp;<br><br><b>Årets nykomling:&nbsp;</b></b></b></b><span style="color: rgb(62, 62, 62); line-height: 13.63636302947998px;">Laila Marie-Gigi Andersen</span><b style="color: rgb(62, 62, 62); line-height: 13.63636302947998px;"><b><b><b><br><br><b>Årets snällaste:&nbsp;</b></b></b></b></b><span style="color: rgb(62, 62, 62); line-height: 13.63636302947998px;">Bravorion</span><b style="color: rgb(62, 62, 62); line-height: 13.63636302947998px;"><b><b><b><b><br><br><b>Årets tråd:&nbsp;<br><br><b>Årets roligaste: </b></b></b></b></b></b></b><span style="color: rgb(62, 62, 62); line-height: 13.63636302947998px;">bcq - skrev massa bra dikter om forumiter.</span><b style="color: rgb(62, 62, 62); line-height: 13.63636302947998px;"><b><b><b><b><b><b><b><br><br >Årets spammare:&nbsp;</b></b></b></b></b></b></b></b><span style="color: rgb(62, 62, 62); line-height: 13.63636302947998px;">Hulda - brukar alltid vara där när man kommer in på forumet</span><b style="color: rgb(62, 62, 62); line-height: 13.63636302947998px;"><b><b><b><b><b><b><b><br><br ><b>Årets avatar:&nbsp;</b></b></b></b></b></b></b></b></b><span style="color: rgb(62, 62, 62); line-height: 13.63636302947998px;">Flaskbottnadgaphals</span><b style="color: rgb(62, 62, 62); line-height: 13.63636302947998px;"><b><b><b><b><b><b><b><b><br> <br><b>Årets tänkare:<br><br></b></b></b></b></b></b></b></b></b></b><br><em>Återkommer med fler.</em>

EDIT:

Årets inlägg:

Årets forumit:
    Hulda - forumets Gandalf

Årets händelse:

Årets nykomling:
    Laila Marie-Gigi Andersen

Årets snällaste: Bravarion

Årets tråd:

Årets roligaste:
    bcq - skrev massa bra dikter om forumiter

Årets spammare:
    Hulda - brukar alltid vara där när man kommer in på forumet

Årets avatar:
    Flaskbottnadgaphals

Årets tänkare:
    Senast redigerat av Myrpou den 2012-12-30 klockan 15:31.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Årets inlägg:

Årets forumit:Ödet. Naturligtvis. Klippan!

Årets händelse: Forumträffen i gbg

Årets nykomling:Laila Marie-Gigi Andersen

Årets snällaste: Phosfelis

Årets tråd: Trädgårdsföreningen - http://forumet.kent.nu/showthread.ph...dsf%F6reningen Mycket "givande" tråd!

Årets roligaste: Myrpou, jag kan visserligen inte se hälften av hans klipp pga min långsamma uppkoppling- men jag gissar att alla är lika roliga som de jag kan se!!!

Årets spammare: Tobbe, även om han varit frånvarande på senare tid

Årets avatar: bcq's

Årets tänkare:

Jag måste be att få återkomma med resten av nomineringarna
    Senast redigerat av -hulda- den 2012-12-30 klockan 20:39.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2011

Standard

Årets inlägg:

Årets forumit: -hulda-

Årets händelse:

Årets nykomling:
    ololole

Årets snällaste:
    kmb

Årets tråd:

Årets roligaste:
    Myrpou

Årets spammare:
    Tobbe, instämmer med huldas motivering.

Årets avatar: Flaskbottnadgalphals

Årets tänkare: Ett öde värre än döden

Återkommer kanske med resten.
    Senast redigerat av kitteh den 2013-01-03 klockan 11:10.

Standard

Årets inlägg: Funkar verkligen inte att lägga in länk nu men den om att Tobbe äntligen får ligga tycker jag platsar!
    Årets forumit: hulda, givetvis!
    Årets händelse: .
    Årets nykomling: ololole
    Årets snällaste: Bravorion, en sann hjälte!
    Årets tråd: Tråden om sex, alltid.
    Årets roligaste: Bravorion och Myrpou.
    Årets spammare: hulda
    Årets avatar: Förgätmigej, eftersom hon är så himla snygg.
    Årets tänkare: Ett öde värre än döden.

Erfaren medlem Flaskbottnadgaphalss avatar
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Att Tobbe äntligen fick dopa är utan tvekan årets händelse.
    Utan tvivel är man inte riktigt klok

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Årets inlägg: Återkommer...
    Årets forumit: KnekkKnekk - Bara för att vi umgicks nästan varje vecka under sommaren...
    Årets händelse: (KRM:s medverkan på) presskonferensen (Om man får nominera saker som invovlerar en själv )
    Årets nykomling: Återkommer...
    Årets snällaste: Svartermetalisk - För hans trevliga bemötande i kassan på Record Hunter.
    Årets tråd: Återkommer...
    Årets roligaste: Ett öde värre än döden - Som sexan säger: En hyfsat hög lägstanivå.
    Årets spammare: snö
    Årets avatar: Återkommer... Kanske...
    Årets tänkare: Utomjording - För alla hans roliga och intressanta tweets!
    "Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"

Erfaren medlem Bravorions avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Årets inlägg: Myrpous svar på snö och hennes inlägg i denna tråd.
    Årets forumit: Ödet, en person som är både en pärla som forumit och som privatperson. Han skickar trevliga sms och twittrar glädjande saker.
    Årets händelse: Att Tobbe fick ligga och nu är försvunnen.
    Årets nykomling: Laila ger ju en orädd och stark närvaro.
    Årets snällaste: Phosfelis.
    Årets tråd: Poesitråden, som trots sin sporadiska livlöshet ibland dödsrycker fram fina små skapelser.
    Årets roligaste: Myrpou.
    Årets spammare: -Hulda-
    Årets avatar: -
    Årets tänkare: Ett öde värre än döden.
    "It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Nu får ni sluta upp med OT-inlägg. Ser ni någon som avviker från ämnet, skriv inte ett inlägg om det, skicka istället en anmälan till moderatorerna.
    Låt dom komma nu

Medlem Eskils mors avatar
    Reg.datum
    Jul 2010

Standard

Årets inlägg: Lill Glorf Boys inlägg (och tråd) om hans regler för en konsert med kent (roligt med poäng)
    Årets forumit: -hulda- för Kentforum utan hulda vore som kent utan Jocke. Eller Sami. Eller Markus. Eller Martin.
    Årets händelse (på forumet): att Eskil ville ha och fick en egen användare här, så att jag behöver inte skriva för honom (fast han har nog inte orkat skriva så hemskt mycket här)
    Årets nykomling
    Årets snällaste: kmb
    Årets tråd: Vilket var ditt favoritland? Såna här trådar behövs när det händer ingenting på forumet.
    Årets roligaste
    Årets spammare: Tobbe
    Årets avatar: oktjabrj, Eskil har samma stil i sitt rum (väggar och gardiner)
    Årets tänkare: namokab
    "Som alltid flyr jag till musiken
    Den enda plats där jag är jag - - -
    Där de stora drömmarna är lag"

"Var tog all tiden vägen
    En gång var vi miljonärer
    När vi hade all tid i världen"

"Om jag bara kunde fylla mitt hjärta med godhet"
    Kentforumet - mitt språkbad på nätet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar