Sidan 1 av 107 123456789101151101 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 1602

Ämne: Månadens skräptråd - Januari

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2011

Standard Månadens skräptråd - Januari

Spam, OT och chattande är tillåtet i skräptråden.
    Däremot gäller alla andra regler precis som vanligt.
    Det är helt upp till er användare att hålla en nivå som ni tycker är acceptabel här.
    När månaden är över stängs tråden och en ny öppnas.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2011

Standard

Hej januari, hej 2013!

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Flaskbottnadgaphals Visa inlägg
    Gråter mig till söms varje natt över detta faktum.
    Om det är någon tröst så är du långt ifrån ensam.
    I någon mening kan det ha att göra med att man går upp för mycket i sig själv.
    Å andra sidan kan det bero på att man TROTS ALLT är beroende av bekräftelse utifrån och när den inte riktigt infinner sig så får man kompensera genom att se sina egna goda sidor trots att ingen annan tycks se dem, vilket samtidigt blir ett problem om alla andra också är upptagna med att oroa sig över sin egen storhet ... Det är möjligt att vissa genomskådar detta (mer eller mindre medvetet) och därför väljer att flytta fokus från sig själv till andra, vilket givetvis har sina positiva bieffekter.

Förlåt om det här blev lite flummigt och högtravande; jag tycker bara att det mest meningsfulla att göra är att (försöka) förstå hur vi (små) människor fungerar och sedan göra det bästa utifrån det. Att jag så sällan upplever att andra ser vitsen med denna strävan gör (mig missmodig och) det desto svårare att relatera till andra - och som vi just berört: ger mig en känsla av att ingen ser mig för den välvilliga person jag är. Och det kan verkligen få en att gråta sig till sömns. Så sant.

En spontan tanke apropå detta är lite det som snö verkar känna: att hon har så mycket gott hon vill ge till andra (inte nödvändigtvis genom att anpassa sig till andra = normen), men att hon upplever vanmakt över att bli bemött med skepsis. Då glömmer hon samtidigt att alla andra människor också är egon som vill bli sedda och inte drunkna i andras människors självupptagenhet ... (och därmed var mitt cirkelresonemang slutet).

Kan tillägga att jag läser in dina goda intentioner så i viss mening kan jag säga:
    Jag ser dig.
    (för att avsluta mitt första inlägg 2013 med en Kentreferens)

Lyckosamt nytt år!
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Tack så väldigt mycket för alla nomineringarna
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Alla sover väl nu gissar jag... Gott nytt år!!!

Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002

Standard

Hej forumet! I år kan vi väl alla lova att vara mer aktiva här på forumet?
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

Laila Marie-Gigi Andersen
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Om det är någon tröst så är du långt ifrån ensam.
    I någon mening kan det ha att göra med att man går upp för mycket i sig själv.
    Å andra sidan kan det bero på att man TROTS ALLT är beroende av bekräftelse utifrån och när den inte riktigt infinner sig så får man kompensera genom att se sina egna goda sidor trots att ingen annan tycks se dem, vilket samtidigt blir ett problem om alla andra också är upptagna med att oroa sig över sin egen storhet ... Det är möjligt att vissa genomskådar detta (mer eller mindre medvetet) och därför väljer att flytta fokus från sig själv till andra, vilket givetvis har sina positiva bieffekter.

Förlåt om det här blev lite flummigt och högtravande; jag tycker bara att det mest meningsfulla att göra är att (försöka) förstå hur vi (små) människor fungerar och sedan göra det bästa utifrån det. Att jag så sällan upplever att andra ser vitsen med denna strävan gör (mig missmodig och) det desto svårare att relatera till andra - och som vi just berört: ger mig en känsla av att ingen ser mig för den välvilliga person jag är. Och det kan verkligen få en att gråta sig till sömns. Så sant.

En spontan tanke apropå detta är lite det som snö verkar känna: att hon har så mycket gott hon vill ge till andra (inte nödvändigtvis genom att anpassa sig till andra = normen), men att hon upplever vanmakt över att bli bemött med skepsis. Då glömmer hon samtidigt att alla andra människor också är egon som vill bli sedda och inte drunkna i andras människors självupptagenhet ... (och därmed var mitt cirkelresonemang slutet).

Kan tillägga att jag läser in dina goda intentioner så i viss mening kan jag säga:
    Jag ser dig.
    (för att avsluta mitt första inlägg 2013 med en Kentreferens)

Lyckosamt nytt år!
    Jag ser och förstår dina poäng i de första två styckena, men inte riktigt den tredje.
    Jag tror på Karma: Vad du ger, är vad du får .. Om du är snäll mot människor, kommer de att vara snälla mot dig
    Om du är snäll mot person A är det kanske inte Person B som är snäll mot dig, men kanske personen C eller D...
    Jag tror att med kärlek och vänlighet kommer man långt.
    Och om du fokuserar på att vara snäll mot andra minskar dina egna bekymmer - Det är en win-win

Gott nytår ;- *

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Laila Marie-Gigi Andersen Visa inlägg
    Jag ser och förstår dina poäng i de första två styckena, men inte riktigt den tredje.
    Jag tror på Karma: Vad du ger, är vad du får .. Om du är snäll mot människor, kommer de att vara snälla mot dig
    Om du är snäll mot person A är det kanske inte Person B som är snäll mot dig, men kanske personen C eller D...
    Och om du fokuserar på att vara snäll mot andra minskar dina egna bekymmer - Det är en win-win

Gott nytår ;- *
    Man ska aldrig underskatta lite kallprat på bussen eller i Konsumkön. Det kan glädja den du minst anar och uppskattas långt mer än du anar

Laila Marie-Gigi Andersen
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Man ska aldrig underskatta lite kallprat på bussen eller i Konsumkön. Det kan glädja den du minst anar och uppskattas långt mer än du anar
    Exakt! Du är en underbar, vacker person och ditt leende just made my day ;- *

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Laila Marie-Gigi Andersen Visa inlägg

Gott nytår ;- *
    Tack, det kanske blev lite knasigt där (var inte helt nykter när jag skrev det heller).
    Tror dock att den här inre kampen om att få uppskattning, älska sig själv osv. är ingrediens som upptar rätt mycket av våra medvetanden.
    Visst känns det bra att göra någon glad på bussen, men ibland känns det inte riktigt som om sådan "ge kärlek till människorna omkring sig" löser de stora problemen den här världen brottas med (samtidigt som även de problemen är möjliga att lösa om vi bara kunde lägga mer fokus på dem).
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem kmbs avatar
    Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Hej forumet och gott nytt år alla kentlovers.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd
    det rår jag inte för...

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

hej hopp eller nåt

Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Lite segt idag. Dansade loss till både det ena och det andra i natt.
    det rår jag inte för...

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Tack, det kanske blev lite knasigt där (var inte helt nykter när jag skrev det heller).
    Tror dock att den här inre kampen om att få uppskattning, älska sig själv osv. är ingrediens som upptar rätt mycket av våra medvetanden.
    Visst känns det bra att göra någon glad på bussen, men ibland känns det inte riktigt som om sådan "ge kärlek till människorna omkring sig" löser de stora problemen den här världen brottas med (samtidigt som även de problemen är möjliga att lösa om vi bara kunde lägga mer fokus på dem).
    Det är en bra början iallafall

Citat Ursprungligen postat av kmb Visa inlägg
    Hej forumet och gott nytt år alla kentlovers.
    Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    hej hopp eller nåt
    Hej hej! När jag kommer har ni gått

Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg

Det är en bra början iallafall

Hej hej! När jag kommer har ni gått
    Aj då det var ju synd.