Sidan 2 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 140

Ämne: Förklara dig!

Standard

Jag älskar det skrivna ordet. Det finns inte mycket här i livet som jag värdesätter så högt, som att läsa. Jag läser ständigt, på de mest skiftande platser..och med stor njutning. Så länge jag kan minnas så har jag älskat ord..och vilka känslor orden kan förmedla..älskat den inre värld som jag skapat åt mig, allomfattande och livsviktig.

Jag förundras ständigt över hur orden kan påverka, charmera, trösta, stimulera och konsumera mig. Hur vissa ord äger en sällsam bärighet. Hur nödvändiga orden är. Hur ord kan måla upp en bild, så stark, att den blir en fysisk förnimmelse. Möjligheten att samla på mig små fragment av andra människors liv.

Vissa ord och meningar berör naturligtvis mer än andra, tar liksom strypgrepp på mig..och anledningen till detta har jag nog inte skärskådat helt och hållet klarsynt. Och det kanske inte heller behövs? Ett av de absolut vackraste ord jag vet är, sällsam..jag blir lite mjuk inuti när jag tänker på hur mycket jag tycker om det .

Min största förälskelse som jag hittat mellan pärmar, måste bli dessa ord av T.S. Eliot

Vågar jag äta en persika? nackbena mitt hår som andra?
    Ensam i vita byxor skall jag på stranden vandra.
    Sjöjungfrur hörde jag sjunga,sjunga för varandra.

Jag tror inte de sjunger mer för mig.

Jag såg dem rida böljehästarna till havs,
    kammande vita böljemanar på sin ritt
    allt medan vinden blåste vattnet svart och vitt.

Vi dröjt i havets grönskande gemak,
    av havets jungfrur kransade med rödbrun tång,
    tills människoröster väckte oss till undergång.

​..när jag läser detta blir jag alltid lite andlös, och det känns som om jag är två storlekar för stor för mitt skinn.
    Säg till om jag stör sa han när han steg in, så går jag med detsamma. Du inte bara stör, svarade jag, du rubbar hela min existens. Välkommen.

@erika.persson.prahlin

Laila Marie-Gigi Andersen
    Guest

Standard

Part 3 or part C...

C – IDENTITET : Jag har varit på en resa under de senaste 5 åren att förändra mig själv fundamentalt - Var jag hamnar vet jag inte, men fan resan ditt är fantastiskt! Och jag är säker på att jag kommer att träffa en massa spännande människor (jag har "träffat" er!), uppleva många underbara platser och lära mig många nya fantastiska saker.

Ego : Vi är okej - mitt ego och jag Jag har ingen överväldigande lust att nå toppen av Maslows pyramid.

Roll : Min roll är att vara mig, att sprida glädje, kärlek, fred och leenden. Och förhoppningsvis vara en bra mamma. Som lärare hoppas jag att installera nyfikenhet och en längtan efter att lära i mina elever.

Gemenskap/konformitet : Jag har inget behov alls att anpassa mig till andra/grupp. Jag är den jag är - take it or leave it.
    Jag följer inte, går jag min egen väg och om du vill kan du gå med mig - det är ett fritt land Jag är ingen född eller självklar ledare. Men å andra sidan måste man vara lite av en ledare för att bli lärare.

Förebild : Människor av integritet, människor som kämpar för de mindre lyckligt lottade eller lika rättigheter, människor som gör saker för andra ur vänlighet och kreativa/annorlunda/excentriska människor ...Och min mormor, som jag aldrig träffat - hon lyckats få hennes 5 flickor genom 2WW, de bodde i Tjeckoslovakien, då fick dom utvisas, levde som flyktingar och var tvungen att tigga, och slutligen lyckats min mormor att hitta min morfar (som var i en fransk POW camp) genom vänner i Eskilstuna, Sverige ...

Heder/revansch : Jag tror inte på agg/hämnd - inget bra kommer någonsin komma av det. Jag är inte säker på att jag tror på begreppet "heder" ... Jag bryr mig inte om vad begreppet innebär i vårt samhälle eller i andra samhällen.

Standard

Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    Du och jag är lika i att jag hatar excel skulle heller aldrig göra för och emot listor
    och ibland händer saker utan att man vet varför alls
    Det kanske är en fjärils vingslag i Amazonas djungler ?
    Fint skrivet av dig!
    Just så...allt har (kanske) inte en uppenbar förklaring, livet måste få behålla några få mysterier åtminstone. Älvor måste få dansa..när vi dödliga sover .
    Säg till om jag stör sa han när han steg in, så går jag med detsamma. Du inte bara stör, svarade jag, du rubbar hela min existens. Välkommen.

@erika.persson.prahlin

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

NJUTNING (A) Där är jag lite som en film av Peter Greenaway, där mat och sex nästan alltid är det viktigaste ingredienserna Så därför kan ju en frukost på sängen ibland vara en bra kombination av de båda När det gäller mat är jag en nyfiken jävel, som på pin kiv vid julbordet (åtminstone när jag var liten) kunde njuta av att min mormor gjort sylta av de kaniner jag och kusinerna hade lekt med samma sommar.
    När det gäller det gäller närhet kan jag njuta nästan lika mycket av "intellektuell" närhet som av fysisk. Och med den intellektuella närheten menar jag att jag delar tankar med någon, som jag inte behöver förklara så mycket för. Jag kan identifiera mig med dig, liksom.

Det finns något med vatten och öar jag går igång på och njuter av också. Och att få vara med mig själv, helst på strövtåg i större städer. Sen kan jag njuta av att reta människor som jag tydligt märker har stort behov av kontroll. Att få sådana människor lite ur fattning är kul (fy!)

Jag njuter också mer av blåst och kyla än värme och vindstilla. Jag kanske var en isbjörn i mitt tidigare liv, vad vet jag.

STABILITET (B) Tyvärr kan jag vara lite ekonomiskt sparsam i vardagen, men där har jag lärt mig att bli lite vettigare av henne jag lever tillsammans med (som är min motsats i det hänseendet). Jag har heller aldrig haft något större behov av de senaste platt-tv-apparaterna eller sådana där telefoner som det är fint att dra fingrarna på, så händer det massa grejer.
    Men att köpa ett konstverk jag gillar för några tusenlappar skulle jag inte tveka en sekund över.

Jag nog också en hemlig önskan om (som jag verkligen skäms för) att jularna nog borde se ut som de gjorde i min barndom (vilket naturligtvis är en omöjlighet). Därför kommer nog jag och julen alltid vara något av ovänner.
    Skulle jag få precis som jag ville skulle jag nog vilja ha en återkommande ö, som ett årligt semesterresemål också, som till exempel Landsort i somras, men tyvärr får jag nog stå där ensam bland silltrutarna.
    När det gäller mitt behov av ordning finns det ett klassiskt ordspråk som säger "Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos"

IDENTITET (C) Ja vad ska man säga? Även om jag blivit tunnare, är jag fortfarande orakad och tunnhårig. Så min eventuella skönhet är inget jag går och grubblar över precis. Däremot uppskattar jag folks tankar, precis som mina egna. Jag har en förmåga att komma in folk på livet (om jag blir insläppt naturligtvis) som jag tycker om. Att jag har en god förmåga att lyssna skattar jag högt hos mig själv. Men precis som Thåström har jag ibland naturligtvis önskat slippa va med mig själv.
    Någon särskild nationalkänsla har jag aldrig känt. Och jag har ett behov att smälta in när jag är någon annanstans, är jag i Danmark vill jag nästan bli tagen som dansk.
    Men det är naturligtvis alltid dömt att misslyckas eftersom det kommer småländska ur min trut så fort jag öppnar käften.

STYRKA (D) (/VÄRDE) Jag gillar att se mig själv som lite seg smålänning, utan att ha något behov av att skryta om det. Mina sedan födseln starka ben, har jag både gått och cyklat långt med kan jag lova. Annars får jag väl hoppas att det finns en viss styrka i både kuk och huvud ett tag till.

SKAPANDE (E) Ja om att bli pappa är att skapa, är det något jag drömde om tidigt av någon anledning (kan delvis bero på att jag fortfarande har mycket god kontakt med det egna barnet i mig) - och sedan blev första gången när jag var 26. Sen vet ni ju hur jag njuter av att skriva och formulera mig. När de ränderna har gått ur mig kommer det nog inte finnas någon anledning för mig att leva längre. Det har mycket med mitt behov av kommunikation att göra också. "Like sending postcards" som John Lennon sa om sitt låtskrivande i en av sina sista intervjuer "this is me, how are you?"

BALANS (G) - Här vill jag nog ofta ha för mycket av allt, vilket kan vara lite besvärligt för dem jag lever med

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jena Visa inlägg
    Just så...allt har (kanske) inte en uppenbar förklaring, livet måste få behålla några få mysterier åtminstone. Älvor måste få dansa..när vi dödliga sover .
    Hmmm jag är hur otroligt det än kan låta väldigt vetenskaplig, jag är övetygad att alla 'mysterier' har sin förklaring som vi inte förstår än.
    Mest tror jag att många inte orkar med oss som har en helt sanslös fantasi, de flesta tycker att fantasier gör sig bäst i färdiga produkter såsom en film från Hollywood där de tryggt redan vet att hjältinnan /hjälten överlever och allt är som det brukar vara.
    Personligen tråkas jag komplett ut av det förutsägbara.

T.ex det här att jag är bra på att förstå hur människor jag möter är , det beror på välutvecklade spegelneuroner hos mig. Innan jag läste om spegelneuroner (man började tala om dem typ 2006 ?) Inte förrän då ville jag berätta att jag har lätt för att 'läsa av' människor om vad de vill oavsett vad de säger.
    Senast redigerat av snö den 2013-01-25 klockan 21:24.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jena Visa inlägg
    Jag älskar det skrivna ordet. Det finns inte mycket här i livet som jag värdesätter så högt, som att läsa. Jag läser ständigt, på de mest skiftande platser..och med stor njutning. Så länge jag kan minnas så har jag älskat ord..och vilka känslor orden kan förmedla..älskat den inre värld som jag skapat åt mig, allomfattande och livsviktig.

Jag förundras ständigt över hur orden kan påverka, charmera, trösta, stimulera och konsumera mig. Hur vissa ord äger en sällsam bärighet. Hur nödvändiga orden är. Hur ord kan måla upp en bild, så stark, att den blir en fysisk förnimmelse. Möjligheten att samla på mig små fragment av andra människors liv.

Vissa ord och meningar berör naturligtvis mer än andra, tar liksom strypgrepp på mig..och anledningen till detta har jag nog inte skärskådat helt och hållet klarsynt. Och det kanske inte heller behövs? Ett av de absolut vackraste ord jag vet är, sällsam..jag blir lite mjuk inuti när jag tänker på hur mycket jag tycker om det .

Min största förälskelse som jag hittat mellan pärmar, måste bli dessa ord av T.S. Eliot

Vågar jag äta en persika? nackbena mitt hår som andra?
    Ensam i vita byxor skall jag på stranden vandra.
    Sjöjungfrur hörde jag sjunga,sjunga för varandra.

Jag tror inte de sjunger mer för mig.

Jag såg dem rida böljehästarna till havs,
    kammande vita böljemanar på sin ritt
    allt medan vinden blåste vattnet svart och vitt.

Vi dröjt i havets grönskande gemak,
    av havets jungfrur kransade med rödbrun tång,
    tills människoröster väckte oss till undergång.

​..när jag läser detta blir jag alltid lite andlös, och det känns som om jag är två storlekar för stor för mitt skinn.

Håller med dig om ord och om att läsa och att skriva , och att man alltid kan söka sig till ord.
    Väldigt fin dikt med ett slut som tilltalar mig för som jag snabbt tolkar det så att just att man måste säga nåt om nåt otroligt så försvinner hela fascinationen och det 'mystiska' blir platt osm en pannkaka.
    Värst tycker jag är:
    'Men du!' och så får man en utläggning som man bara vill skjuta för det var verkligen inte så man menade överhuvudtaget, och sen förväntar de sig med stora förväntningsfulla ögon att jag ska hålla med ..
    suck ...

Guest

Standard

Del 4...

D – STYRKA Jag är mentalt stark. Inte som i ambitiös, men som i jag inte lätt "böjs och går av". Har dock lärt mig att kompromissa!

Livskraft/fysisk styrka : Mitt skrivande ger mig en enorm surr, vara kreativ och min dotters kärlek ger mig Livskraft. Jag är kanske inte så fysiskt stark (har problem med lock på burkar!), Men jag har fysisk uthållighet. Jag kan vara långsam men jag kommer dit!

Självförtroende : ... oftast inte ett problem.Bara ibland... Och eftersom jag inte riktigt har ett behov av att tillhöra en grupp, behöver jag inte godkännande av andra för att bygga upp mitt självförtroende. Men jag, liksom alla andra, gillar att få beröm för saker jag gjort bra.

Marknadsföring (att få uppmärksamhet) : ... hmm ... oftast inte ett problem, det handlar om att vara balanserad, ens hållning och en positiv attityd. Så länge jag inte förväntas att vara festens mittpunkt.

Värde/status : Bryr mig inte ett uns om vad andra tycker om mig. Jag antar att mina vänner tycker om/älskar mig för den jag är, eftersom de fortfarande är här och de vet att jag har rätt bredvid dem om de behöver mig! Vårt vänskap ger mig värd.

Och jag bryr mig inte om din status heller, jag är mycket mer intresserad av vem du är - inte vilken status du har.

Faderskärlek (villkorlig kärlek) : Jag är inte säker på vad min inställning är på "krav" – kanske inte att överbelasta människor det har ofta motsatt effekt.
    Själv tillhör jag kategorin, att om du försöker tvinga mig till att göra något jag kommer att bli envis och inte göra det. Jag reagerar positivt på smicker eller mild eller logisk övertalning - ja, I am that easy
    Senast redigerat av Laila Marie-Gigi Andersen den 2013-01-26 klockan 08:25.

Guest

Standard

Hahaha ... Jag älskar det faktum att jag säger att jag inte är en väldigt organiserad person och ändå besvarar jag alla dessa frågor på ett mycket organiserat sätt ... LOL ... - Det kommer att vara lärare-genen.
    Eller kanske är det bara att jag vet om jag inte håller mig nära "uppdraget" kommer jag att glida iväg oändligt och aldrig komma till saken ... (självkännedom?!)

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Laila Marie-Gigi Andersen Visa inlägg
    Del 4...

D – STYRKA Jag är mentalt stark. Inte som i ambitiös, men som i jag inte lätt "böjs och går av". Har dock lärt mig att kompromissa!

Livskraft/fysisk styrka : Mitt skrivande ger mig en enorm surr, vara kreativ och min dotters kärlek ger mig Livskraft. Jag är kanske inte så fysiskt stark (har problem med lock på burkar!), Men jag har fysisk uthållighet. Jag kan vara långsam men jag kommer dit!

Självförtroende : ... oftast inte ett problem.Bara ibland... Och eftersom jag inte riktigt har ett behov av att tillhöra en grupp, behöver jag inte godkännande av andra för att bygga upp mitt självförtroende. Men jag, liksom alla andra, gillar att få beröm för saker jag gjort bra.

Marknadsföring (att få uppmärksamhet) : ... hmm ... oftast inte ett problem, det handlar om att vara balanserad, ens hållning och en positiv attityd. Så länge jag inte förväntas att vara festens mittpunkt.

Värde/status : Bryr mig inte ett uns om vad andra tycker om mig. Jag antar att mina vänner tycker om/älskar mig för den jag är, eftersom de fortfarande är här och de vet att jag har rätt bredvid dem om de behöver mig! Vårt vänskap ger mig värd.

Och jag bryr mig inte om din status heller, jag är mycket mer intresserad av vem du är - inte vilken status du har.

Faderskärlek (villkorlig kärlek) : Jag är inte säker på vad min inställning är på "krav" – kanske inte att överbelasta människor det har ofta motsatt effekt.
    Själv tillhör jag kategorin, att om du försöker tvinga mig till att göra något jag kommer att bli envis och inte göra det. Jag reagerar positivt på smicker eller mild eller logisk övertalning - ja, I am that easy
    Det här liknar horoskop (som jag absolut inte tror på ) jo att allt är rätt allmänt hållet så jag kan hålla med om det mesta du skriver . Dock att få upp burkars lock är litet av en specialitet jag har Jag har väldigt starka nypor trots rätt tunna händer.

Att en person är intressesant för de personliga egenskaperna INTE för den status honhan råkar ha. Det håller jag verkligen med om.
    Kollade på en intervju med Steve van Zandt igår och han sa så fint att han alltid trivts i bakgrunden, han har aldrig velat vara en Bruce som tar all uppmärksamhet Samt att han är så bra som rådgivare för han gjort så många misstag så han talar alltid av egen erfarenhet.
    Det är litet svårt att återger såhär, men jag håller med om att bara för att man skulle kunna stå i förgrunden av vilka egenskaper det än må vara Jo så vill faktiskt inte alla det och jag håller så med!
    Det har inget med att göra att de som står i förgrunden inte skulle vara intressesanta.

Vet inte om jag är så stark men jag ger mig aldrig så länge jag är säker på att jag har rätt. Jag kan mörka att jag inte bryr mig fast hela mitt inre bryr sig bara för att jag inser att det är inte dags än för att få som jag vill.
    Hello man kan fortsätta såhär allmänt i alla oändlighet utan att få som mycket sagt

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Tyckte horoskopliknelsen var lite rolig och tänkvärd (vi alla kanske är rätt lika ändå), men att Lailas beskrivning skulle vara ointressant håller jag inte med om. Den är ju tydlig och inte för lång alls. Annars kan jag tycka att Oleoles iakttagelse var intressant, Jenas texter vackra (som vanligt) och Ödets beskrivning riktigt rolig (förtjänade nomineringen). En intressant aspekt på det här är att man kan utläsa personlighetsdrag av vad ni faktiskt väljer att fokusera, t.ex. hur mycket ni analyserar er själva och hur mycket ni värderar beteende i allmänhet. Här finns det ju även en möjlighet att se trender i sin självanalys. Mer om det senare när jag orkar tänka, utan istället för med feber.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Vem är då jag? Jag vet inte om jag orkar hålla mig till den där listan, så jag kommer sannolikt att glömma en massa, men då får jag väl komplettera senare...

Saker som är viktiga för mig är kärlek - både mellan vänner och med en älskad person. En vän är någon som jag ställer upp för även om denne är tillfälligt fullständig förvirrad och gör dumma saker - men jag kräver också samma sak tillbaka... Annars försvinner min tillit och jag är långsint när det gäller sånt.

Jag är inte speciellt intresserad av att följa konventioner. Jag gör hellre en sak som känns rätt och ärlig än att bry mig om vad grannarna skall säga...samtidigt som jag helst vill att alla skall tycka om mig.

Njutning är viktigt för mig, men också kontraster. Detta gäller såväl när det gäller goda saker att äta, som sex som fina kläder och annan lyx. Jag har hellre jävligt bra sex sällan, än halvdant ofta. Min vardagsmat kan vara riktigt enkel och tråkig, men när jag är ledig gillar jag att unna mig något riktigt gott. Kan gå i rätt risiga kläder när jag jobbar samtidigt som jag gärna har märkesjeans när jag är ledig och jag kan glatt lägga 500 spänn på en BH, men tycka att en tröja för 99 kr är för dyr...

Jag är märkligt konflikträdd - helst av allt vill jag att alla bara är trevliga och sköter sitt och inte gör mot andra sånt de inte själva vill vara med om, men jag har också min gräns och om den passeras och jag känner att motparten inte respekterar mig ( eller nån annan) så är jag sannerligen inte rädd för att ta konflikten. De som inte känner mig så väl kan nog tro att jag är mjuk och följsam och gör som jag är tillsagd, men mer än en person har ju varit med om att de trott att jag gör som de vill, men sen insett att jag inte ens är i närheten...

Jag ställer rätt höga krav, men aldrig så höga på nån annan som de jag ställer på mig själv. Jag har dock med åren blivit bättre på att släppa kraven på sånt som jag faktiskt inte tycker är viktigt... Jag har en väldigt grundläggande önskan om att vara en "redig däga" (vilket inte är riktigt samma sak som duktig flicka, utan mer att vara snabb, göra rätt, kunna ta i och kunna jobba självständigt utan arbetsledning). Det leder till att när det gäller jobbet är min grundinställning att jag är lite lat och borde jobba mer. Tror jag har nån liten ondskefull Luther som sitter på min ena axel, låter piskan vina och skriker "smit inte undan ditt lata lilla helvete..." Sen kan jag ibland stanna upp och inse att jag faktiskt jobbar mest så att jag skulle kunna ta det lite lugnare utan att nån tycker jag är lat. Fast är jag ledig så tillåter jag mig att vara lat - iallafall ganska lat.

Jag är oerhört självständig och har mycket svårt att be om hjälp, även om jag skulle behöva det.

Mitt hem är viktigt för mig. Jag måste ha det mysigt och hemtrevligt annars vantrivs jag och blir olycklig. Jag skiter dock fullständigt i märken och var saker är köpta huvudsaken är att jag gillar dem och de passar in i min värld.

Kultur, och då framför allt musik är viktigt. Utan musiken att förlora mig i och uppslukas av hade jag blivit lika olycklig som att bo i ett hem utan trivsel. En musikslinga jag gillar har en förmåga att fylla mig med lycka och göra det lättare att andas samtidigt som det på något underligt sätt känns som om jag inte får luft samtidigt.

EDIT: Har också ett väldigt stort behov av att vara ensam - jag måste få vara ensam varje dag annars blir jag nog galen. Jag måste inte ha sällskap bara för att slippa vara ensam. Vem som helst duger helt enkelt, då är jag mycket hellre själv.

Inser att jag är ganska motsägelsefull när jag läser igenom det här...
    Senast redigerat av -hulda- den 2013-01-26 klockan 20:00.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Vem är då jag? Jag vet inte om jag orkar hålla mig till den där listan, så jag kommer sannolikt att glömma en massa, men då får jag väl komplettera senare...

Saker som är viktiga för mig är kärlek - både mellan vänner och med en älskad person. En vän är någon som jag ställer upp för även om denne är tillfälligt fullständig förvirrad och gör dumma saker - men jag kräver också samma sak tillbaka... Annars försvinner min tillit och jag är långsint när det gäller sånt.

Jag är inte speciellt intresserad av att följa konventioner. Jag gör hellre en sak som känns rätt och ärlig än att bry mig om vad grannarna skall säga...samtidigt som jag helst vill att alla skall tycka om mig.

Njutning är viktigt för mig, men också kontraster. Detta gäller såväl när det gäller goda saker att äta, som sex som fina kläder och annan lyx. Jag har hellre jävligt bra sex sällan, än halvdant ofta. Min vardagsmat kan vara riktigt enkel och tråkig, men när jag är ledig gillar jag att unna mig något riktigt gott. Kan gå i rätt risiga kläder när jag jobbar samtidigt som jag gärna har märkesjeans när jag är ledig och jag kan glatt lägga 500 spänn på en BH, men tycka att en tröja för 99 kr är för dyr...

Jag är märkligt konflikträdd - helst av allt vill jag att alla bara är trevliga och sköter sitt och inte gör mot andra sånt de inte själva vill vara med om, men jag har också min gräns och om den passeras och jag känner att motparten inte respekterar mig ( eller nån annan) så är jag sannerligen inte rädd för att ta konflikten. De som inte känner mig så väl kan nog tro att jag är mjuk och följsam och gör som jag är tillsagd, men mer än en person har ju varit med om att de trott att jag gör som de vill, men sen insett att jag inte ens är i närheten...

Jag ställer rätt höga krav, men aldrig så höga på nån annan som de jag ställer på mig själv. Jag har dock med åren blivit bättre på att släppa kraven på sånt som jag faktiskt inte tycker är viktigt... Jag har en väldigt grundläggande önskan om att vara en "redig däga" (vilket inte är riktigt samma sak som duktig flicka, utan mer att vara snabb, göra rätt, kunna ta i och kunna jobba självständigt utan arbetsledning). Det leder till att när det gäller jobbet är min grundinställning att jag är lite lat och borde jobba mer. Tror jag har nån liten ondskefull Luther som sitter på min ena axel, låter piskan vina och skriker "smit inte undan ditt lata lilla helvete..." Sen kan jag ibland stanna upp och inse att jag faktiskt jobbar mest så att jag skulle kunna ta det lite lugnare utan att nån tycker jag är lat. Fast är jag ledig så tillåter jag mig att vara lat - iallafall ganska lat.

Jag är oerhört självständig och har mycket svårt att be om hjälp, även om jag skulle behöva det.

Mitt hem är viktigt för mig. Jag måste ha det mysigt och hemtrevligt annars vantrivs jag och blir olycklig. Jag skiter dock fullständigt i märken och var saker är köpta huvudsaken är att jag gillar dem och de passar in i min värld.

Kultur, och då framför allt musik är viktigt. Utan musiken att förlora mig i och uppslukas av hade jag blivit lika olycklig som att bo i ett hem utan trivsel. En musikslinga jag gillar har en förmåga att fylla mig med lycka och göra det lättare att andas samtidigt som det på något underligt sätt känns som om jag inte får luft samtidigt.

EDIT: Har också ett väldigt stort behov av att vara ensam - jag måste få vara ensam varje dag annars blir jag nog galen. Jag måste inte ha sällskap bara för att slippa vara ensam. Vem som helst duger helt enkelt, då är jag mycket hellre själv.

Inser att jag är ganska motsägelsefull när jag läser igenom det här...
    Jag gillar kontraster, de gör allt mycket mer intressant och det finns utrymme för överraskningar, just när du trodde att du hade någon räknat ut, de gör raka motsatsen - cool!

Guest

Standard

Jag har inget emot att vara "genomsnittliga". Min kärna - mitt ego och mitt självförtroende, är välbalanserade.

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Laila Marie-Gigi Andersen Visa inlägg
    Jag har inget emot att vara "genomsnittliga". Min kärna - mitt ego och mitt självförtroende, är välbalanserade.
    Jag har också förlikat mig med genomsnittlighet - jag behöver inte vara bäst på allt numera. Vissa saker kan jag till och med stå ut med att jag är riktigt dålig på utan att få några sammanbrott haha.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Jag har också förlikat mig med genomsnittlighet - jag behöver inte vara bäst på allt numera. Vissa saker kan jag till och med stå ut med att jag är riktigt dålig på utan att få några sammanbrott haha.
    Där kan vi ta varandra i hand, många saker gör andra mycket bättre än jag och jag tycker bara att det är som det ska vara.

Sidan 2 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •