Sidan 3 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 140

Ämne: Förklara dig!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Personligen så har jag inget emot konflikter, eftersom jag ändå känner av dem. Bara för att alla är rörande sams och dricker té och äter scones så betyder det inte att alla tycker likadant eller ens tycker om varandra , de kan lika gärna låtsas genom att hålla med varandra.

Det är såhär att jag vill förstå hur den som inte tycker som jag resonerar om sin åsikt, jag är grundligt intresserad av de som tycker att t.ex bi och homosexualitet är fel, eller att tycka att de som kommer från nåt land alla smiter från arbete och helst lever på bidrag osv osv .

Jomen det är så att jag är extrem road av hur andra tänker och ibland avslöjar de själva att de har inte tänkt alls i alla fall om fördumsfulla saker. Jag försöker att inte döma utan att verkligen visa att jag är intresserad av vad som gjort att personen tänker som han hon gör .

Att 'platta till' och köra över någon gör bara att de hatar mig och bara håller på det de tycker ännu mer och möjligen att de dessutom önskar att få spöa upp mig också.

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Att stå ut med mig själv och mitt eget sällskap, är nog en förutsättning för att jag ska kunna vara så öppen inför andra människor. Här kommer nog Gunnar Ekelöfs underbara rader från 1941 alltid vara mina följeslagare:

Jag tror på den ensamma människan
    på henne som vandrar ensam
    som inte hundlikt löper till sin vittring,
    som inte varglikt flyr för människovittring:
    På en gång människa och anti-människa.
    Hur nå gemenskap?
    Fly den övre och yttre vägen:
    Det som är boskap i andra är boskap också i dig.
    Gå den undre och inre vägen:
    Det som är botten i dig är botten också i andra.
    Svårt att vänja sig vid sig själv.
    Svårt att vänja sig av med sig själv.

Den som gör det skall ändå aldrig bli övergiven.
    Den som gör det skall ändå alltid förbli solidarisk.
    Det opraktiska är det enda praktiska
    i längden.

Standard

Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    Håller med dig om ord och om att läsa och att skriva , och att man alltid kan söka sig till ord.
    Väldigt fin dikt med ett slut som tilltalar mig för som jag snabbt tolkar det så att just att man måste säga nåt om nåt otroligt så försvinner hela fascinationen och det 'mystiska' blir platt osm en pannkaka.
    Värst tycker jag är:
    'Men du!' och så får man en utläggning som man bara vill skjuta för det var verkligen inte så man menade överhuvudtaget, och sen förväntar de sig med stora förväntningsfulla ögon att jag ska hålla med ..
    suck ...
    ..det är då man ler sitt gåtfulla leende, och lämnar resten därhän.
    Säg till om jag stör sa han när han steg in, så går jag med detsamma. Du inte bara stör, svarade jag, du rubbar hela min existens. Välkommen.

@erika.persson.prahlin

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Inser att jag är ganska motsägelsefull när jag läser igenom det här...
    Den som är din vän känner nog djup tacksamhet över att få vara din vän, efter att ha läst det där

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    Personligen så har jag inget emot konflikter, eftersom jag ändå känner av dem. Bara för att alla är rörande sams och dricker té och äter scones så betyder det inte att alla tycker likadant eller ens tycker om varandra , de kan lika gärna låtsas genom att hålla med varandra.

Det är såhär att jag vill förstå hur den som inte tycker som jag resonerar om sin åsikt, jag är grundligt intresserad av de som tycker att t.ex bi och homosexualitet är fel, eller att tycka att de som kommer från nåt land alla smiter från arbete och helst lever på bidrag osv osv .

Jomen det är så att jag är extrem road av hur andra tänker och ibland avslöjar de själva att de har inte tänkt alls i alla fall om fördumsfulla saker. Jag försöker att inte döma utan att verkligen visa att jag är intresserad av vad som gjort att personen tänker som han hon gör .

Att 'platta till' och köra över någon gör bara att de hatar mig och bara håller på det de tycker ännu mer och möjligen att de dessutom önskar att få spöa upp mig också.
    Jag vill inte alls att folk skall låtsas vara överens- jag vill att de skall vara det på riktigt. Jag tycker folk lägger alldeles för mycket energi på att tjafsa om småsaker som inte är viktiga- eller hålla på att jaga poäng och prestige på andras bekostnad. Jag förstår det inte, jag tycker det är obegripligt och dumt och onödigt. Alla behöver inte tycka likadant om allt- man kan acceptera att folk tänker olika utan att för den skull nödvändigtvis bli ovänner och hamna i konflikt. Så menar jag.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Den som är din vän känner nog djup tacksamhet över att få vara din vän, efter att ha läst det där
    För att den är rädd att få sryk annars eller?

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jena Visa inlägg
    ..det är då man ler sitt gåtfulla leende, och lämnar resten därhän.
    Men det är litet trixigt för först frågar personen t.ex vad jag fantiserar om eller vill skriva om , ja och då berättar jag och sen hi-jackar personen fullständigt mitt enbryo till berättelse och börjar förklara för mig vad jag egentligen vill och menar och inte sällan hur jag BORDE fantisera om.

JO och just då kommer ofta det där att jag är så 'hemlighetsfull' och ovillig att berätta mera . Ännu roligare är det när en kollega läst i min mobil när den låg och drällde (jag brukar skriva i anteckningar ) och jag förstod inte hennes menande påståenden typ att men du brukar ju tycka ....
    Det var inte förrän flera dagar när jag läste igenom vad jag skrivit i anteckningar som jag förstod var hennes påståenden kom ifrån .

Hon tyckte säkert att jag var urfånig som inte sa nåt mer .... och jag har slutat skriva i anteckningar så klart .
    (Det jag hade skrivit var väldigt hårresande fiktion men jag förstod ju inte att hon läst där så jag fattade inte, då .. )

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Jag vill inte alls att folk skall låtsas vara överens- jag vill att de skall vara det på riktigt. Jag tycker folk lägger alldeles för mycket energi på att tjafsa om småsaker som inte är viktiga- eller hålla på att jaga poäng och prestige på andras bekostnad. Jag förstår det inte, jag tycker det är obegripligt och dumt och onödigt. Alla behöver inte tycka likadant om allt- man kan acceptera att folk tänker olika utan att för den skull nödvändigtvis bli ovänner och hamna i konflikt. Så menar jag.
    Håller med dig att bråka om skitsaker är bara löjligt t.ex om rött eller blått är finast eller just om skitsaker . En del tål inte kents musik och vi tycker om det Inget mer med det .

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

För att den är rädd att få sryk annars eller?
    Nä jag älskar smisk

Standard

Citat Ursprungligen postat av ololole Visa inlägg
    Jag återkommer nog med mer sen.
    Lite mer konkreta saker:
    Jag gillar att och behöver röra på mig mycket. Nu har jag till exempel haft en sjukdomsperiod på två veckor och inte kunnat träna. Så jag är trött, rastlös och lättirriterad.
    Jag gillar inte att göra det här. Jag är fascinerad av psykologi och sånt men gillar inte att analysera mig själv för mycket, är kanske lite rädd att bli besviken på mig själv. Vem är jag egentligen liksom? Man kan ju inte alltid vara den man vill vara, tänka det man önskar att man tänkte och göra det man önskar att man gjorde. På ett sätt känner jag mig som en jävla klåpare som inte har gjort nåt av sitt liv hittills (även om det är långt kvar). Ändå är jag ganska stolt över mig själv, mina val och min personlighet.
    Men som sagt, det är jävligt jobbigt att gå in i sin personlighet och tänka efter om det är den man egentligenär. Eller om det bara är den man vill och försöker vara. Och vad som är skillnaden på det.
    Senast redigerat av ololole den 2013-01-26 klockan 22:07. Anledning: Var tvungen att vara lite bokstavsbarn och lägga till ett kommatecken.
    Så det så.

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Nä jag älskar smisk
    Haha fast jag gillar inte att vara dominant - är det bara när jag känner att jag måste

Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av ololole Visa inlägg
    Lite mer konkreta saker:
    Jag gillar att och behöver röra på mig mycket. Nu har jag till exempel haft en sjukdomsperiod på två veckor och inte kunnat träna. Så jag är trött, rastlös och lättirriterad.
    Jag gillar inte att göra det här. Jag är fascinerad av psykologi och sånt men gillar inte att analysera mig själv för mycket, är kanske lite rädd att bli besviken på mig själv. Vem är jag egentligen liksom? Man kan ju inte alltid vara den man vill vara, tänka det man önskar att man tänkte och göra det man önskar att man gjorde. På ett sätt känner jag mig som en jävla klåpare som inte har gjort nåt av sitt liv hittills (även om det är långt kvar). Ändå är jag ganska stolt över mig själv, mina val och min personlighet.
    Men som sagt, det är jävligt jobbigt att gå in i sin personlighet och tänka efter om det är den man egentligenär. Eller om det bara är den man vill och försöker vara. Och vad som är skillnaden på det.
    Samma tankegång som jag fastnade i...

Standard

Några saker som jag är rädd för:
    Spindlar.
    Att uppfattas som egoistisk.
    Att bli rädd. (metarädsla?)
    Att vara tråkig.
    Att inte ha någon identitet.
    Höjder, jag får tvångstankar om att hoppa.
    Att bli beroende av något.
    Folk som inte har någon egen åsikt.

Några saker jag älskar:
    Musik.
    Att känna mig självsäkrare än någon annan. (Känner ni igen känslan?)
    Att springa mig riktigt sjukt utpumpad.
    Brunsås.
    Folk med samma humor som mig.
    Att vara ensam någonstans där det är tyst.
    Att verkligen vara koncentrerad på något.
    Att åka skidor.
    Halsduk.
    Havet, särskilt på vintern när det är alldeles tomt.
    Så det så.

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Sen tycker jag det är intressant att tänka vad som kommer först. Värderingarna man har i livet, eller den livssituation man (råkar) befinna sig i.

Standard

Samma tankegång som jag fastnade i...
    Man tror att man har full koll på vem man är, men när man tänker efter lite så blir man osäker.
    Så det så.

Sidan 3 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •