När teven försvinner skulle man ju kunna göra SVT till en betaltjänst, frågan är dock om dom får in tillräckligt med pesetas då.
Jag äger en TV
Jag äger inte en TV
Jag äger en dator med internetuppkoppling
Jag äger inte en dator med internetuppkoppling
Jag betalar TV-avgift
Jag betalar inte TV-avgift
Jag tycker att Radiotjänst funkar bra som det är
Jag tycker att public service borde skattefinansieras istället
Jag tycker att vi ska lägga ner public service
När teven försvinner skulle man ju kunna göra SVT till en betaltjänst, frågan är dock om dom får in tillräckligt med pesetas då.
Sláinte Mhath!
Jag skulle tippa på att väldigt många framförallt i min ålder väljer bort SVT, deras målgrupp är inte direkt bred. Jag har aldrig någonsin träffat en jämnårig som nämnt På Spåret eller Digiloo som sitt favoritprogram.
Det enda rätta är att behålla TV licensen för dom som har en TV och göra SVT Play till en betaltjänst likt Spotify eller Netflix.
Enda anledningen till att detta inte redan är föreslaget är att utredarna vet att dom inte får in tillräckligt med pengar med denna metoden men om det inte finns någon marknad för tjänsten vad är det då för mening med att ha kvar den?
Jag vet att det finns många som uppskattar SVT men låt dom personerna betala för SVT och anpassa budgeten därefter.
Jag brukar oxå vara inne på att man med dagens teknik kan göra betaltjänst av alltihopa men då menar vissa att det inte blir public service eftersom SVT då måste anpassa sig efter efterfrågan/marknad.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Tycker ett val borde finnas. Tycker det är sjukt att man ska betala avgift, endast för att man har en skärm, för att kunna ta del av deras tjänster räcker inte det, vilket gör hela grejen väldigt förvirrande. Det här med datorerna känns verkligen som ett knep för att kunna jaga fler människor. Radiotjänst beteende gör ju verkligen att jag aldrig vill betala för nån tv/radioavgift. Sättet de jagar människor på gör en upprörd. Har hört att de kan ringa och inleda samtalet med typ "Tjenare Erik, vad görs?" Svarar då Erik att han tittar på tv så får han en uppläxning och en räkning, känns sådär.
Jag tycker SVT är lysande. Jag vill både krama dem och fortsätta betala min TV-avgift!
Jag har skyhöga krav och det här är lagom
Jag tycker att det är fel att kräva tv-licens för smartphones. Jag använder min mobil för att ringa med. Inte titta på svt play... Nu betalar jag dock redan tv-licens för jag äger en TV(!) som är gjord för att just se på TV! Jävla blodsugare...
Det vore bättre att införa en taxa i stil med poäng som man får beroende på hur mycket man ser eller lyssnar på sr/svt. Summan kan aldrig överstiga 500kr varannan månad och på så vis så skulle man kunna fånga in alla. Även dem som inte betalar tv-licens.
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/
Systemet är helt irrationellt, men det är tydligen okej för makthavare att sakna all rim och reson.
En annan konstighet är zonsystemet i Stockholm, där en resa mellan t.ex. Ulriksdal och Helenelund (några kilometer) kostar 3 klipp medan en resa från Farsta till Akalla (ungefär samma slutdestination fast typ 4 gånger längre) kostar 2 klipp. Det finns en enkel lösning, men ingenting ska vara enkelt ...![]()
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Fortfarande så kan de ju endast kräva EN tv-avgift per hushåll så vad är problemet?
Känner typ noll människor som inte kollar på TV alls.
Om man tänker på att man får egenproducerade program som Historieätarna, Kobra, PSL m m och inköp av t ex Sherlock, Mr Selfridge, Girls, Downton Abbey m m så känns de ca 2000 kr per år man betalar rätt billigt.
Jag har skyhöga krav och det här är lagom
Men denne någon som trots allt INTE vill kolla på och betala för TV borde väl rimligen få en möjlighet att avstå? (jag hade t.ex. 2-3 år då jag valde bort TV)
Det finns väl ingen universal sanning som säger att Sherlock osv är bra grejer som alla ska vara med och betala för?
I så fall kan man ta ut avgiften via skatten (som ingen kan komma undan ... ha ha) - med det tvång som det innebär (läs liberalism á la Oskar).
Så vänder allt igen
/Jo©ke\