Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Händerna upp i luften = Ensam lång väg hem?

Standard Händerna upp i luften = Ensam lång väg hem?

Hej, vet inte riktigt i vilken sektion den här tråden lämpar sig bäst i så jag tänkte att jag startar den här och så får en mod omplacera den ifall den inte hör hemma här.

Jo, det är såhär att jag jobbar i ett lager där vi ("dom" rättare sagt) alltid har på mix megapol där "Händerna upp i luften" med Petra Marklund (September), som Joakim har skrivit, spelas minst en gång i timmen och jag vet inte ifall det beror på att jag är så fruktansvärt tondöv, men låter inte refrängen till "Händerna upp i luften" oerhört lik refrängen i "Ensam lång väg hem"? Jag har tänkt på detta i flera veckor nu och måste få bekräftelse ifall det är någon anna som också lagt märke till det.

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Är det Jocke som skrivit den? Det glädjer mig för det innebär att jag inte behöver skämmas för att jag snodde en av Jakob Hellmans allra bästa textrader i min senaste låt (eftersom personen låten är skriven till älskar Hellman) när Jocke gjort samma sak här
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Är det Jocke som skrivit den? Det glädjer mig för det innebär att jag inte behöver skämmas för att jag snodde en av Jakob Hellmans allra bästa textrader i min senaste låt (eftersom personen låten är skriven till älskar Hellman) när Jocke gjort samma sak här
    Men Tobbe då. Hela den texten är ju så gött Jocke Bergsk att jag inte trodde det gick att missa...
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •