Ursprungligen postat av
Myrpou
Jag börjar bli trött på den här SD-hysterin. Jag är trött på medelklassen som sitter på sina höga hästar och kallar alla som röstar på SD för rasister bara för att medelklassen har jobb, bostäder och inte bor i kommuner eller förorter där integrationsproblemen är en verklighet, de kan sitta och kalla alla SD-röstare för rasister bara för att de inte påverkas av invandringen. Värst är journalistasen som sitter på något café med en kaffe i handen och skriver om hur fantastisk invandringen är utan att ha någon som helst aning om hur den påverkar Sverige och utvandrarländerna, det spelar ingen roll för dom, dom vill bara känna sig bättre med sig själva och uppfattas som lite mer mänskliga än de vanliga folket som de föraktar utav bara helvete.
Är det sk "näthatet" mot kvinnliga journalister ett resultat av detta? både ja och nej, näthat är ingen ny förteelse som endast utförs av kvinnohatande pedofilnazistpundare på flashback mot feministjournalister, de vill gärna få oss att tro detta men varenda person som någon gång yttrat kontroversiella åsikter på något populärt internetforum eller liknande vet att man får utstå en hel del hat, enda skillnaden är att vi inte skapar en blogg varje gång det sker eller gör ett inslag i Uppdrag Granskning. Jag tycker inte på något sätt att journalisterna förtjänar det hat dom får utstå, men när samma personer skämtar om att Erik Almqvist måste lämna Sverige för Ungern pga att han får för mycket hot för att vista sig i landet eller när Lars Vilks dödsdomar av islamistiska ledare så bryr jag mig inte längre om deras krokodiltårar, de kan dra åt helvete.
Jag är emot att regeringar ska bestämma var folk får bo och är emot konservatism i allmänhet, jag är inte heller övertygad om att invandringen leder till de problem som SD pratar om, men jag kan förstå att det kan te sig så för många andra. Jag anser inte på något sätt att sossarna eller moderaterna är bättre än SD bara för att de accepterar en högre grad av begränsad invandring, det är exakt samma sak.