Visa resultat för omröstning: Vilket parti skulle du rösta på?

Antal röster
21. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Socialdemokraterna

1 4,76%
  • Moderaterna

2 9,52%
  • Miljöpartiet

3 14,29%
  • Sverigedemokraterna

2 9,52%
  • Folkpartiet

0 0%
  • Vänsterpartiet

9 42,86%
  • Centerpartiet

1 4,76%
  • Kristdemokraterna

0 0%
  • Piratpartiet

1 4,76%
  • Feministiskt Initiativ

0 0%
  • Annat Parti eller blankt

2 9,52%
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 48

Ämne: Vilket parti skulle du rösta på om det var val idag?

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag börjar bli trött på den här SD-hysterin. Jag är trött på medelklassen som sitter på sina höga hästar och kallar alla som röstar på SD för rasister bara för att medelklassen har jobb, bostäder och inte bor i kommuner eller förorter där integrationsproblemen är en verklighet, de kan sitta och kalla alla SD-röstare för rasister bara för att de inte påverkas av invandringen. Värst är journalistasen som sitter på något café med en kaffe i handen och skriver om hur fantastisk invandringen är utan att ha någon som helst aning om hur den påverkar Sverige och utvandrarländerna, det spelar ingen roll för dom, dom vill bara känna sig bättre med sig själva och uppfattas som lite mer mänskliga än de vanliga folket som de föraktar utav bara helvete.

Är det sk "näthatet" mot kvinnliga journalister ett resultat av detta? både ja och nej, näthat är ingen ny förteelse som endast utförs av kvinnohatande pedofilnazistpundare på flashback mot feministjournalister, de vill gärna få oss att tro detta men varenda person som någon gång yttrat kontroversiella åsikter på något populärt internetforum eller liknande vet att man får utstå en hel del hat, enda skillnaden är att vi inte skapar en blogg varje gång det sker eller gör ett inslag i Uppdrag Granskning. Jag tycker inte på något sätt att journalisterna förtjänar det hat dom får utstå, men när samma personer skämtar om att Erik Almqvist måste lämna Sverige för Ungern pga att han får för mycket hot för att vista sig i landet eller när Lars Vilks dödsdomar av islamistiska ledare så bryr jag mig inte längre om deras krokodiltårar, de kan dra åt helvete.

Jag är emot att regeringar ska bestämma var folk får bo och är emot konservatism i allmänhet, jag är inte heller övertygad om att invandringen leder till de problem som SD pratar om, men jag kan förstå att det kan te sig så för många andra. Jag anser inte på något sätt att sossarna eller moderaterna är bättre än SD bara för att de accepterar en högre grad av begränsad invandring, det är exakt samma sak.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Jag börjar bli trött på den här SD-hysterin. Jag är trött på medelklassen som sitter på sina höga hästar och kallar alla som röstar på SD för rasister bara för att medelklassen har jobb, bostäder och inte bor i kommuner eller förorter där integrationsproblemen är en verklighet, de kan sitta och kalla alla SD-röstare för rasister bara för att de inte påverkas av invandringen. Värst är journalistasen som sitter på något café med en kaffe i handen och skriver om hur fantastisk invandringen är utan att ha någon som helst aning om hur den påverkar Sverige och utvandrarländerna, det spelar ingen roll för dom, dom vill bara känna sig bättre med sig själva och uppfattas som lite mer mänskliga än de vanliga folket som de föraktar utav bara helvete.

Är det sk "näthatet" mot kvinnliga journalister ett resultat av detta? både ja och nej, näthat är ingen ny förteelse som endast utförs av kvinnohatande pedofilnazistpundare på flashback mot feministjournalister, de vill gärna få oss att tro detta men varenda person som någon gång yttrat kontroversiella åsikter på något populärt internetforum eller liknande vet att man får utstå en hel del hat, enda skillnaden är att vi inte skapar en blogg varje gång det sker eller gör ett inslag i Uppdrag Granskning. Jag tycker inte på något sätt att journalisterna förtjänar det hat dom får utstå, men när samma personer skämtar om att Erik Almqvist måste lämna Sverige för Ungern pga att han får för mycket hot för att vista sig i landet eller när Lars Vilks dödsdomar av islamistiska ledare så bryr jag mig inte längre om deras krokodiltårar, de kan dra åt helvete.

Jag är emot att regeringar ska bestämma var folk får bo och är emot konservatism i allmänhet, jag är inte heller övertygad om att invandringen leder till de problem som SD pratar om, men jag kan förstå att det kan te sig så för många andra. Jag anser inte på något sätt att sossarna eller moderaterna är bättre än SD bara för att de accepterar en högre grad av begränsad invandring, det är exakt samma sak.
    För mig handlar det om symboliken av alla människors lika värde och att inte göra en annan människa till en symbol. När man gör andra människor till symboler istället för individer (i SDs fall; alla som inte beter sig eller ser ut som en, av deras fastställda ram, "Svensk") så växer konflikter och rasism fram.

Som svetsare i ett billigt bostadsrättsradhus (som dessutom ligger i ett ganska invandrartätt område) så skulle jag inte kalla mig den medelklass du syftar på. För mig handlar det om att använda både hjärna, moral, samvete och empati i kombination.

Angående näthat så har du rätt i att det inte är något nytt, men det är på tiden att det tas upp. Det är inte som på ett forum där man är mer eller mindre anonym åt båda hållen det handlar om, utan där en person anonymt använder otäcka hat och hot mot en offentlig person. Det skulle kunna jämföras med att någon börjar sätta upp anonyma lappar över hela stan med ditt ansikte och där du anklagas och hotas helt obefogat.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    För mig handlar det om symboliken av alla människors lika värde och att inte göra en annan människa till en symbol. När man gör andra människor till symboler istället för individer (i SDs fall; alla som inte beter sig eller ser ut som en, av deras fastställda ram, "Svensk") så växer konflikter och rasism fram.

Som svetsare i ett billigt bostadsrättsradhus (som dessutom ligger i ett ganska invandrartätt område) så skulle jag inte kalla mig den medelklass du syftar på. För mig handlar det om att använda både hjärna, moral, samvete och empati i kombination.

Angående näthat så har du rätt i att det inte är något nytt, men det är på tiden att det tas upp. Det är inte som på ett forum där man är mer eller mindre anonym åt båda hållen det handlar om, utan där en person anonymt använder otäcka hat och hot mot en offentlig person. Det skulle kunna jämföras med att någon börjar sätta upp anonyma lappar över hela stan med ditt ansikte och där du anklagas och hotas helt obefogat.
    Ja det håller jag med om, det är otroligt korkat, men jag tror inte att många SD-väljare håller med om det heller, så länge alla andra riksdagspartier vill öka invandringen så finns det inget annat alternativ för dom.

Nej det är inte såna som du jag syftar på, jag syftar på en speciell del av medelklassen där dessa idéer att folk som röstar på SD=rasister.

Som sagt jag är emot allt sorts näthat, men jag tycker inte att diskussionen existerar, den enda diskussionen som verkar finnas angående näthat är att kvinnliga journalister är drabbade och SD ligger bakom det. När Uppdrag Granskning släppte sitt program om näthat så startades det massvis med motkampanjer och grejer och journalisterna fick enorm sympati ifrån hela folket. När SD'are mordhotas eller när Vilks får dödsdomar så är reaktionen helt annorlunda, den är typ "rätt åt dom", jag kommer inte att ta någons kritik om näthatet seriöst om den beskriver utövarna och offren av hatet som ensidiga.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg

Detta är faktiskt bland det mest vettiga, sanna och insiktsfulla
    politiska inlägg som någonsin har skrivits i detta forum.
    Blir positivt överraskad att se att det finns människor som faktiskt kan genomskåda
    dagens lögner, hyckleri och smutskastning och förstå hur det egentligen ligger till.
    Personligen tycker jag att det är hur lätt som helst att se och förstå detta
    men det kräver dock en hel del kunskap, efterforskningar, erfarenhet,
    utbildning och allmänbildning.
    Senast redigerat av Embrace den 2013-05-13 klockan 10:19.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Detta är faktiskt bland det mest vettiga, sanna och insiktsfulla
    politiska inlägg som någonsin har skrivits i detta forum.
    Blir positivt överraskad att se att det finns människor som faktiskt kan genomskåda
    dagens lögner, hyckleri och smutskastning och förstå hur det egentligen ligger till.
    Personligen tycker jag att det är hur lätt som helst att se och förstå detta
    men det kräver dock en hel del kunskap, efterforskningar, erfarenhet,
    utbildning och allmänbildning.
    Kan inte du upplysa oss "obildade" då? Och du har fortfarande inte svarat på mina frågor som jag skrev tidigare i tråden.

I övrigt undrar jag vad det är för smutskastning som specifikt SD - politiker får genomleva men inte andra politiker? Mediadrev är inget specifikt mot just SD - politiker när de gör bort sig (eller säger vad de faktiskt tycker).

Jag undrar också om du instämmer med Myrpous sista inlägg?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Gårdagens Uppdrag Granskning visar väldigt bra på en del av det problemet, ta en titt vetja!: http://www.svtplay.se/video/1214208/del-16

Folk är inte nödvändigtsvis obildade, men de är besatta av att folk ska uppleva dom som bra människor och därför kan de försvara invandringspolitiken utan att ens bry sig om att ta reda på invandringens konsekvenser, om någon gör det och kommer fram till att invandringen är dålig så kan inte den personen öppet stödja SD eftersom att man då hånas, hotas och blir anklagad för att vara rasist, att ens påpeka att SD har rätt om någonting sätter dig i en sits där du kan anklagas för att försvara SD (precis som man kan se i Uppdrag Gransknings klipp) plötsligt blir sanningen inte så viktig, det viktigaste är häxjakten på alla rasister.

Vi är sociala varelser som vill verka vara bra och goda människor, ett sätt att visa detta är att visa att man gillar invandrare, då är det perfekt att SD finns, är man emot SD så kan man ju inte vara rasist, om någon tror att SD-hetsen handlar om empati så är du helt ute och cyklar, det handlar om konformism. Folk har inte orken att ta reda på invandringens konsekvenser, det är så mycket lättare att kalla SD för rasister och känna sig jävligt snäll och god, konformismen påtvingar en antiintellektualism i samhället.
    Senast redigerat av Myrpou den 2013-05-16 klockan 18:35.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Så sant varenda skrivet ord!
    Myrpou har verkligt lyckats genomskåda verkligheten på riktigt!
    SD-hetsen handlar om inte empati utan om konformism
    som i sin tur påtvingar en antiintellektualism
    i vårt samhälle.
    Det är utmärkt sammanfattning och jag orkar inte
    lägga ner mer tid, mer ord och mer ingående
    debatter här (med t.ex. frågg) för det känns
    som han ändå inte kommer eller verkar vilja
    förstå mig, sanningen och verkligheten.
    Jag lägger dagligen redan ner så mycket tid på
    att övertyga och få andra att vakna och inse
    sånt här att jag helt enkelt just nu inte
    har någon lust att ge mig in i någon
    större debatt en gång till.
    I detta fall låter jag Myrpou sköta detta
    eftersom mina egna åsikter om sånt
    här inte är mer "extrema" än de
    som precis har uttryckts.
    Det handlar bara om att se klart och
    kunna vara ärlig och modig nog att
    tala klarspråk om dagens Sverige.
    Senast redigerat av Embrace den 2013-05-17 klockan 08:45.

Reg.datum
    May 2002

Standard

Men kom igen nu. Jag har inte ens försökt debattera med dig än, eftersom du vägrar tala om vad du står för.

Jag är också emot dumheter, men dumheter är något individuellt från person till person och alltså farligt att använda inom politiken. jag känner mig inte träffad av Myrpous inlägg. Mitt motstånd mot Sd grundar sig djupare än rädslan för att bli kallad rasist.

Självklart finns det baksidor med invandring, det tror jag knappast någon nekar till. Att det finns journalister/politiska debattörer som vägrar se hela sanningen finns i alla läger, från vänster till höger till extremister.

Angående Erik i Sd (vad han nu hette i efternamn) så måste ni ju se ironin i att han flytt till Ungern! Sd ser knappast mellan fingrarna vad gäller politiska flyktingar som kommer till Sverige.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Jag kan absolut alltid säga vad jag tycker om saker.
    Men det trodde jag att alla på detta forum redan visste.
    Jag har ju åtminstone förr om åren varit aktiv och
    verkligen tydliggjort vad jag tycker bra och
    mindre bra om.
    Senast redigerat av Embrace den 2013-05-17 klockan 13:39.

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Jag är också väldigt negativ till förljugenheten i samhället, och det på väldigt många plan. Dessvärre får jag den här känslan av att folk inte vill medge hur illa det är, men det kanske beror på att de inte är medvetna. Tyvärr är medierna rätt ensidiga/förenklande och då blir det lätt att folk följer minsta möjliga motstånd (även om många också hyser skeptism mot politiker, medier, etablissemanget etc.). Inser att det här egentligen kräver ett mer uttömmande inlägg, men jag orkar inte lägga tid på det här och nu. Tänk, förstå och genomskåda!
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Nybörjare Lifelovers avatar
    Reg.datum
    Jun 2012

Standard

Om jag fick rösta och om det var val? Miljöpartiet eller Vänsterpartiet, svårt val.

Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citerar namokab:

"Tänk, förstå och genomskåda!"

Det ska verkligen inte vara svårare än så och jag lägger gärna till en:

Ta reda på själv!

(För det går inte att 100% förlita sig på det media påstår eller rapporterar)

(Varken om nutiden, dåtiden eller samtiden)

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Citerar namokab:

"Tänk, förstå och genomskåda!"

Det ska verkligen inte vara svårare än så och jag lägger gärna till en:

Ta reda på själv!

(För det går inte att 100% förlita sig på det media påstår eller rapporterar)

(Varken om nutiden, dåtiden eller samtiden)
    Tack för citeringen. Tror att både du & jag tycker att Myrpou är ett föredöme inom det oberoende tänkandet. Bra att sådana som han finns.

Kan tillägga att min Förklara dig-tråd syftade lite till att förstå sig själv, då det är en viktig del i det stundande uppvaknandet. Vi går tillsammans in i ljuset (från Sjukhus).
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Reg.datum
    May 2002

Standard

Det är klart man ska tänka oberoende. Men skulle det vara ett argument för något politiskt parti?

Det sista man ska göra är att ta mig för en naiv idiot. Jag tror för mycket på individen än grupptillhörighet för att rösta på ett parti som klumpar ihop människor till en enhet. Jag vill inte som svensk tas för den bild som en del målar upp att en svensk är.

Embrace, för att svara dig så har jag aldrig sett några politiska åsikter från dig. Länka gärna till något..
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    May 2002

Standard

Tror ni på ett globalt ansvar förresten?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •