Då var man tillbaka i skiten igen känns det som.
I know someday you'll have a beautiful life
I know you'll be a star in somebody else's sky
But why, why, why can't it be, can't it be mine?
Ja, den tanken känns bekant. Det är ju skönt att ha ett jobb och fast inkomst, men samtidigt känner man ju ibland att vad fan gör jag här, jag borde sitta på ett tåg på Transsibiriska järnvägen eller spana in kängurur i Australien. Eller bara flytta till någon annan stad, testa ett nytt sammanhang. Och om den känslan blir tillräckligt stark borde man kanske säga upp sig eller ta tjänstledigt och ge sig av. Run away from all your boredom, run away from all your whoredom and wave your worries, and cares, goodbye.
Låt dom komma nu
Så kan är det. Man får helt enkelt försöka ta tillvara de där små guldkornen i tillvaron som man ibland snubblar över. bli bättre på att se dem helt enkelt. Den här dan har varit sådan. Att tänka tillbaka på när livet känns jävligt eller meningslöst.
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Jag har precis sett Känn ingen sorg. Höll på att gråta ihjäl mig på slutet men tyckte den var sådär egentligen pga musikalkänslan.
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.
Har börjat inse att min vän kanske inte är en så bra vän, inte bara det som hände på nyår utan allt det där andra som vart innan, hur det egentligen hela tiden har varit.
Men å andra sidan så är hon min enda vän och då får man väl kanske stå ut med det mesta.
"Getting old is not for sissies."
Men precis!!!
njaej det tror jag ingen är- så att den går runt och är okomplicerat lycklig hela tiden. Men om man tar tillvara de fina sakrna så kan de ju vara så fina att man tål att resten är skit emellanåt eller rätt ofta. allt får inte krångla samtidigt bara...
Man kan tåla rätt mycket dumheter från en vän, men inte falskhet. Enligt min mening då.
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod