Sidan 2 av 20 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 294

Ämne: Nya singelsläppet "La Belle Epoque" den 12 mars

  1. #16
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Då kommer jag att tänka på "Inget kunde röra oss", för den var väl lite nostalgisk. En mycket bra låt, helt ok att spinna vidare på. ^^
    Hur som helst en mycket spännande titel att klura på. Nu kanske alla tror att Kent ska börja sjunga på franska, men det tror inte jag.
    På samma sätt som alla tror att denna titel innebär slutet
    Hade de bestämt sig för att lägga av hade de knappast spelat in en en ny skiva. Jag tror,hoppas, att Kent aldrig kommer läggas ned utan snarare sakta fada ut. Men skit i slutet, nu njuter vi av den lååånga resa dit!
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

  2. #17
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fjant Visa inlägg
    På samma sätt som alla tror att denna titel innebär slutet
    Hade de bestämt sig för att lägga av hade de knappast spelat in en en ny skiva. Jag tror,hoppas, att Kent aldrig kommer läggas ned utan snarare sakta fada ut. Men skit i slutet, nu njuter vi av den lååånga resa dit!
    Haha, varför ska det alltid diskuteras att kent ska lägga av så fort de släpper nåt nytt..?

    Vacker låttitel förövrigt, hoppas låten också är vacker och fin!
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  3. #18
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fjant Visa inlägg
    På samma sätt som alla tror att denna titel innebär slutet
    Hade de bestämt sig för att lägga av hade de knappast spelat in en en ny skiva. Jag tror,hoppas, att Kent aldrig kommer läggas ned utan snarare sakta fada ut. Men skit i slutet, nu njuter vi av den lååånga resa dit!
    Den domedansprofetian är bara så typiskt Kentfans.


    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Jag tror man kan vara rätt säker på att det är den epoken som åsyftas, om man ser till vad som händer i världen/Sverige.
    Då har jag ändå vissa förhoppningar att titel är en aning ironisk. Vilket vore en snygg "hint" till vår samtid.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  4. #19

    Standard

    ..på något sätt rätt skönt att det mesta verkar vara sig likt här, skulle det inte spekuleras kring nedstängning av Bandet hade jag däremot, förmodligen, känt mig en aning oroad .
    Säg till om jag stör sa han när han steg in, så går jag med detsamma. Du inte bara stör, svarade jag, du rubbar hela min existens. Välkommen.

    @erika.persson.prahlin

  5. #20
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Spekulationerna om bandets "upplösning" florerade väl också ganska hett när boxen gavs ut 2008 minns jag...och ändå är vi här 6 år senare, (snart) fyra album rikare.
    Väldigt glädjande nyheter om nya singeln och albumet måste jag säga. Ser fram emot det.



  6. #21
    Medlem DanielOlins avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    248

    Standard

    Fantastisk låttitel!

  7. #22
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DanielOlin Visa inlägg
    Fantastisk låttitel!
    En titel som handlar "om gyllene år". (*)
    Senast redigerat av namokab den 2014-03-04 klockan 13:21.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  8. #23

    Standard

    Haha ni är så keffa?

    För det första (som någon annan tidigare nämnt här) så uppstår SkaBandetSplittras-disskusionen VARJE gång kent gör något. Typ: Annonsen för kents stadion-gig 2003 bestod av en svartvit svensk flagga - folks reaktioner: OMG ställer man bilden lodrätt BLIR DET ETT KORS - DE SKA SPLITTRAS EFTER GIGEEEEEET JAG VILL DÖÖÖÖÖ!!!! Samma sak med boxen osv. "EN PISTOL PÅ OMSLAGET???? DETTA = DÖDEN? KENT MÖRDAAAAR SIG SJÄLVAAAAA BUUUUHUUUUUUUUUU".

    Nästa grej: alla som ba: åååå titeln påminner lite om *någon annan random kentlåt som innehåller samma bokstäver* så kommer den säkert låta!!! Superlogiskt resonemang?

    Och sen har vi ju även komikern Plague som skulle kunna få "Utan dina andetag" att handla om typ privatisering av vården? Brukar läsa hans tolkning av "Passagerare" minst en gång i veckan och skratta i timmar.

    Med det sagt: GUD vad kul det ska bli med ny singel & nytt album. Jag längtar!!!

  9. #24
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OWC747 Visa inlägg
    Haha ni är så keffa?

    För det första (som någon annan tidigare nämnt här) så uppstår SkaBandetSplittras-disskusionen VARJE gång kent gör något. Typ: Annonsen för kents stadion-gig 2003 bestod av en svartvit svensk flagga - folks reaktioner: OMG ställer man bilden lodrätt BLIR DET ETT KORS - DE SKA SPLITTRAS EFTER GIGEEEEEET JAG VILL DÖÖÖÖÖ!!!! Samma sak med boxen osv. "EN PISTOL PÅ OMSLAGET???? DETTA = DÖDEN? KENT MÖRDAAAAR SIG SJÄLVAAAAA BUUUUHUUUUUUUUUU".

    Nästa grej: alla som ba: åååå titeln påminner lite om *någon annan random kentlåt som innehåller samma bokstäver* så kommer den säkert låta!!! Superlogiskt resonemang?

    Och sen har vi ju även komikern Plague som skulle kunna få "Utan dina andetag" att handla om typ privatisering av vården? Brukar läsa hans tolkning av "Passagerare" minst en gång i veckan och skratta i timmar.

    Med det sagt: GUD vad kul det ska bli med ny singel & nytt album. Jag längtar!!!
    Är du hög på någon drog för att fira nyheten?

    Citat Ursprungligen postat av DanielOlin Visa inlägg
    Fantastisk låttitel!
    En titel som handlar "om gyllene år". (detta säger givetvis ingenting om hur nya singeln låter, om nu någon skulle dra den slutsatsen)
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  10. #25
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Det ska bli gött med lite ny skön musik att fördriva tiden med

    Om kent lägger ner efter albumet så kommer det komma massor av ny bra musik i framtiden ändå, och om man tror att J Berg och M Sköld har ensamrätt på att skriva att skriva bra musik så kan man ju trösta sig med att de kommer knappast sluta att skriva musik för att kent slutar spela ihop..
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  11. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OWC747 Visa inlägg
    Haha ni är så keffa?

    För det första (som någon annan tidigare nämnt här) så uppstår SkaBandetSplittras-disskusionen VARJE gång kent gör något. Typ: Annonsen för kents stadion-gig 2003 bestod av en svartvit svensk flagga - folks reaktioner: OMG ställer man bilden lodrätt BLIR DET ETT KORS - DE SKA SPLITTRAS EFTER GIGEEEEEET JAG VILL DÖÖÖÖÖ!!!! Samma sak med boxen osv. "EN PISTOL PÅ OMSLAGET???? DETTA = DÖDEN? KENT MÖRDAAAAR SIG SJÄLVAAAAA BUUUUHUUUUUUUUUU".

    Nästa grej: alla som ba: åååå titeln påminner lite om *någon annan random kentlåt som innehåller samma bokstäver* så kommer den säkert låta!!! Superlogiskt resonemang?

    Och sen har vi ju även komikern Plague som skulle kunna få "Utan dina andetag" att handla om typ privatisering av vården? Brukar läsa hans tolkning av "Passagerare" minst en gång i veckan och skratta i timmar.

    Med det sagt: GUD vad kul det ska bli med ny singel & nytt album. Jag längtar!!!
    Hahaa kungligt skrivet!! Bästa inlägget i forumet hittils!
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  12. #27
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OWC747 Visa inlägg
    Och sen har vi ju även komikern Plague som skulle kunna få "Utan dina andetag" att handla om typ privatisering av vården? Brukar läsa hans tolkning av "Passagerare" minst en gång i veckan och skratta i timmar.

    Med det sagt: GUD vad kul det ska bli med ny singel & nytt album. Jag längtar!!!
    Varför är min tolkning av Passagerare så otroligt snett ute?
    Utan dina andetag är en ren kärleksförklaring som jag tolkar det. Jag tolkar också som att inte vara så banala att alla deras låtar handlar om det. Särskilt inte Passagerare, om man ser till det större temat på EPIS.
    Faktum är det skulle inte förvåna mig om La Belle Epoqe (fantastisk titel på så många vis) på sätt och vis tar an där Passagerare slutade.

    Ja Gud vad kul!
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  13. #28
    Erfaren medlem Palace_Mains avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    16 980

    Standard

    ser framemot detta ska bli mycket spännande att höra nånting nytt, jag fastnade aldrig för senaste plattan på samma sätt som jag gjort med föregående så de blir intressant att höra vad dom hittar på nu
    varje gång du möter min blick, blir min värld en aning större

  14. #29
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Även om Kent skulle skapa en stor jävla banderoll med texten "VI SLUTAR INTE FÖRE ÅR 2035" skulle folk likförbannat tro att det betyder slutet. Tröttsam diskussion.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  15. #30
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Ha ha, ja hen och den där Plague är ena riktiga komiker.

    Men vad då spekulationer? I det här fallet är det väl helt solklart att 2014 är slutet på den gyllene eran. :/

    Jag är iaf hög på tabletter och nyheter.

    Citat Ursprungligen postat av Klåparen82 Visa inlägg
    Hahaa kungligt skrivet!! Bästa inlägget i forumet hittils!
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Sidan 2 av 20 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •