Sidan 20 av 20 FörstaFörsta ... 1011121314151617181920
Resultat 286 till 294 av 294

Ämne: Nya singelsläppet "La Belle Epoque" den 12 mars

  1. #286
    Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    hemma hos mig
    Inlägg
    50 585

    Standard

    Alltså är det BARA jag som ser konstläder av rätt dålig kvalité där alla andra verkar se en presenning? Annars håller jag med om "yta som gömmer skiten"
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)


    & varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

  2. #287
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OWC747 Visa inlägg
    Kan du vänligen förklara på vilket sätt LBE-omslaget & texten "passar mycket bra ihop" samt hur omslaget blev mycket tydligare" efter att du hörde låten? Cuz I don't get it.
    Citat Ursprungligen postat av matlagningsprogrammet Visa inlägg
    Jag är också nyfiken på detta. Kan du tala ur skägget Plague? Eller hittade du bara på allt för att verka smart? Hahaha.
    Hmmm, knepigt att förklara något som är så självklart i huvudet.
    Som de här innan varit inne på, låten beskriver det mörka, hårda, obekväma, skrovliga, svarta, skavande i vårt samhälle, som mer och mer avtäcks, får luft och kommer fram/får plats i vår verklighet. Pga av att den skyddande inbäddande tonen allt mer rinner/dras av. Eller tas bort. Under det rosa kommer alltid det där andra jobbiga skymta, men ju mer vi tar bort detta (rosa) lager av... skydd, då kommer det andra få mer plats och ta över bilden/verkligheten.
    Vi människor är ju källan allt det mörka där under, vi har det i oss, men har även möjligheten till stärka/använda/bygga det där skyddet. Om vi väljer det. Det gör vi inte idag, därav texten till låten och hur omslaget visar samma sak.
    Skyddet är på väg bort, skiten tittar fram mer och mer.
    Senast redigerat av The Plague den 2014-04-02 klockan 12:22.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  3. #288
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    Finns det någon remix ute på LBE?
    På P3 kan man höra en house/electro-version
    av låten på deras låtfeed under programpauserna.

  4. #289

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Hmmm, knepigt att förklara något som är så självklart i huvudet.
    Som de här innan varit inne på, låten beskriver låten det mörka, hårda, obekväma, skrovliga, svarta, skavande i vårt samhälle, som mer och mer avtäcks, får luft och kommer fram/får plats i vår verklighet. Pga av att den skyddande inbäddande tonen allt mer rinner/dras av. Eller tas bort. Under det rosa kommer alltid det där andra jobbiga skymta, men ju mer vi tar bort detta (rosa) lager av... skydd, då kommer det andra få mer plats och ta över bilden/verkligheten.
    Vi människor är ju källan allt det mörka där under, vi har det i oss, men har även möjligheten till stärka/använda/bygga det där skyddet. Om vi väljer det. Det gör vi inte idag, därav texten till låten och hur omslaget visar samma sak.
    Skyddet är på väg bort, skiten tittar fram mer och mer.
    Tack för att du förklarade hur du tänker!

  5. #290

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Alltså är det BARA jag som ser konstläder av rätt dålig kvalité där alla andra verkar se en presenning?
    Är av samma uppfattning!

    Fick singeln idag, 2 ex. Har dock ej ännu avnjutit den och den instrumentala versionen på min vinylspelare ännu.

    edit. den instrumentala b-sidan va ju helt meningslös. om man nu ska släppa på vinyl där just begreppet b-sida härstammar ifrån ursprungligen kunde det väl vart en överbliven låt. Alltså som konsument av musik, särkilt Kent tycker jag det hade vart roligare med en riktig b-sida än den här bleka utfyllnaden med "instrumental version" som jag typ aldrig kommer lyssna på igen. Som förr i tiden när dom släppte "riktiga" b-sidor, som "Utan dina andetag", "M", "Nihilisten" osv. Men jag ska sluta gnälla nu.
    Senast redigerat av Klåparen82 den 2014-04-15 klockan 18:55.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  6. #291
    Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    New Jersey
    Inlägg
    10 256

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Alltså är det BARA jag som ser konstläder av rätt dålig kvalité där alla andra verkar se en presenning? Annars håller jag med om "yta som gömmer skiten"
    Haha, jag har funderat på det jag med. Var man får presenning ifrån är en bra fråga, hehe.
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?



  7. #292
    Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Kentforumet
    Inlägg
    7 998

    Standard

    Melodin 2/5
    Texten 5/5
    Låten 3/5
    Inte den bättre av deras första singelar men ändå en trevlig överraskning. Fast 999 är en av kents bästa förstasinglar, så det kommer bli tufft att slå det. Texten fastnade jag för redan i första lyssningen.

    Råkade posta i fel tråd först...lol
    Du och jag

  8. #293
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Finns den instrumentala versionen av La belle epoque någonstans att köpa utöver på själva vinylsingeln?
    Singelvinylen slutsåldes ju snabbt och dessutom fungerar inte min vinylspelare numera.
    Hittar ingen info om det här i tråden, förlåt om jag har fel.



  9. #294

    Standard

    Vill bara säga att när falsettöverstämman kommer in i andra halvan av andra versen är ett av mina favoritögonblick i någon kentlåt någonsin.
    som flugorna på socker betyder ingenting

Sidan 20 av 20 FörstaFörsta ... 1011121314151617181920

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •