Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Singlar med lite ändrad produktion

  1. #1

    Standard Singlar med lite ändrad produktion

    Jag tänkte ge mig på att köpa/buda på en del singlar. Grejen är den att jag vill endast ha dom där spåren skiljer sig lite från albumversion. Skulle vilja ha hjälp med att lista alla.

    Det här är dom jag hört:

    Varje gång du möter min blick - Ismael + Varje gång du möter min blick (Singel).
    Vokaler utan effekter. Låter klarare och krispigare än på EPIS. Låten är något kortare i spellängd.

    Idioter - Idioter (Singel)
    Tydligare vokaler. Mindre effekter än albumversionen? Något osäker på denna.

    Hjärta - Hjärta (Singel)
    På albumversionen har introt till låten, stegen man hör, används som övergång från Krossa Allt. Här inleds låten med dessa steg.

    747 - 747 - (Singel)
    Visserligen kortare än på skivan, men innehåller refrängen "Håller dig vid liv" vilket gör den till en alternativ version.



    Hjälp mig gärna fylla i listan Tack på förhand.
    Senast redigerat av Mush den 2014-04-01 klockan 14:51.

  2. #2
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mush Visa inlägg
    Jag tänkte ge mig på att köpa/buda på en del singlar. Grejen är den att jag vill endast ha dom där spåren skiljer sig lite från albumversion. Skulle vilja ha hjälp med att lista alla.

    Det här är dom jag hört:

    Varje gång du möter min blick - Ismael + Varje gång du möter min blick (Singel).
    Vokaler utan effekter. Låter klarare och krispigare än på EPIS. Låten är något kortare i spellängd.

    Idioter - Idioter (Singel)
    Tydligare vokaler. Mindre effekter än albumversionen? Något osäker på denna.

    Hjärta - Hjärta (Singel)
    På albumversionen har introt till låten, stegen man hör, används som övergång från Krossa Allt. Här inleds låten med dessa steg.

    747 - 747 - (Singel)
    Visserligen kortare än på skivan, men innehåller refrängen "Håller dig vid liv" vilket gör den till en alternativ version.



    Hjälp mig gärna fylla i listan Tack på förhand.
    Alla de du nämner utan Hjärta är annorlunda mixade om jag minns rätt.

    FF samma sak, annan mix än albumet.

    Den Döda Vinkeln kortare edit(ett varv på mellanspelet inför 2a versen bortklippt).

    Vy från ett luftslott - en remix släpptes som singel.
    Senast redigerat av The Plague den 2014-04-01 klockan 15:28.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  3. #3
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Sedan finns det även remix av t.ex. Columbus, men det kanske du inte var ute efter.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  4. #4

    Standard

    747 är lite annorlunda i största allmänhet, exempelvis gitarrgrejerna som kommer in efter första versen (som jag verkligen tokälskar), samt tror jag både trummorna och basen ligger högre i mixen, etc.
    som flugorna på socker betyder ingenting

  5. #5

    Standard

    Jag har "Ismael + Varje gång du möter min blick" singeln till salu om du är intresserad. Ospelad(mintskick) Pm,a mig här vid intresse.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •