Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 73

Ämne: Var Är Vi Nu?

  1. #31

    Standard

    Gillar låten väldigt mycket, dock stör jag mig på första raden. "Jag såg dig dansa på verandan, vid din bästa väns föräldrars sommarhus"

    Känns som JB bara fyllt ut det så gått det går. Det blir lite för mycket "Jag såg dig dansa på verandan, vid min farmors kusins bästa kompis lillasysters hunds sommarhus"-känsla.

    Förmodligen har jag fel, men det är bara min känsla när jag hör det, och det stör mig. Men som sagt, jättefin låt.
    Skulle jag träffa oss och vara 15, skulle jag bli otroligt besviken. "Vilka är de här trötta, feta gubbjävlarna?"

  2. #32
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oggemannen Visa inlägg
    Gillar låten väldigt mycket, dock stör jag mig på första raden. "Jag såg dig dansa på verandan, vid din bästa väns föräldrars sommarhus" Känns som JB bara fyllt ut det så gått det går. Det blir lite för mycket "Jag såg dig dansa på verandan, vid min farmors kusins bästa kompis lillasysters hunds sommarhus"-känsla. Förmodligen har jag fel, men det är bara min känsla när jag hör det, och det stör mig. Men som sagt, jättefin låt.
    Har du läst vad Jocke skrivit i den här tråden?
    Låt dom komma nu

  3. #33

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Har du läst vad Jocke skrivit i den här tråden?
    Jo såg det precis... Sorry för den något oförskämda "kritiken"!
    Skulle jag träffa oss och vara 15, skulle jag bli otroligt besviken. "Vilka är de här trötta, feta gubbjävlarna?"

  4. #34
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg

    Den här sången skrevs för nästan exakt ett år sedan och jag spelade in en snabb demo för låten liksom bara ramlade ner i knät på mig precis när jag (bokstavligen) skrivit färdigt Mirage.
    Jag gjorde den "över" Mirages trum-arr som jag bara snabbt sänkte 6 bpm för jag hann inte få upp en ny prodskiss eftersom låten bara trängde sig på och jag var livrädd att tappa melodivändningarna i verserna som jag hörde kristallklart i huvudet.
    När jag väl spelat in en skiss så kunde jag sedan göra en ny prod runt idén.
    Men leadvoxen som bara är en take + 3 stämmor i ref som jag sjöng direkt som jag hörde dem i huvudet är intakt från den allra första demon.
    Inledningen på låten avhandlar en natt för länge länge länge sedan där flera i orkestern + Max Brandt & Andreas Bovin var inblandade. Det var en legendarisk, euforisk & sorglig kväll och alla, även de som inte var där känner till vad som hände.
    Vi sågs i studion för en startup-middag inför nytt album (i slutet av Juli tror jag) och då spelade jag upp de tjugonånting låtar jag skrivit till Tigerdrottningen.
    När den här versen började hajade alla till och liksom log för alla minns den där kvällen och vet vad den symboliserar (för mig).
    Det var ett så fint ögonblick för där och då delade vi exakt samma känsla och alla visste det.
    Jag hade precis innan tänkt att jag inte skulle spela upp den här låten för att jag tyckte att den var så privat och personlig så att den kändes läskig att dela med någon.
    Hade en diffus idé om att kanske låta den bli kvar i byrålådan.
    Men Sami sa direkt, i d-mollet innan refrängen att han tyckte det var det bästa jag skrivit.
    Jag ångrar inte att jag spelade upp den, men det var fucking scary att stå där som en tönt och blotta känslorna med en text som så oerhört tydligt beskrev en situation som alla i rummet visste betydelsen av, i mitt liv.
    När Rudie och Beatrice sen, i LA, klev in och gjorde oyeah-hooken på slutet rann tårarna på alla farbröderna
    Härlig läsning!
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  5. #35
    Avstängd användare
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    20

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Den här sången skrevs för nästan exakt ett år sedan och jag spelade in en snabb demo för låten liksom bara ramlade ner i knät på mig precis när jag (bokstavligen) skrivit färdigt Mirage.
    Jag gjorde den "över" Mirages trum-arr som jag bara snabbt sänkte 6 bpm för jag hann inte få upp en ny prodskiss eftersom låten bara trängde sig på och jag var livrädd att tappa melodivändningarna i verserna som jag hörde kristallklart i huvudet.
    När jag väl spelat in en skiss så kunde jag sedan göra en ny prod runt idén.
    Men leadvoxen som bara är en take + 3 stämmor i ref som jag sjöng direkt som jag hörde dem i huvudet är intakt från den allra första demon.
    Inledningen på låten avhandlar en natt för länge länge länge sedan där flera i orkestern + Max Brandt & Andreas Bovin var inblandade. Det var en legendarisk, euforisk & sorglig kväll och alla, även de som inte var där känner till vad som hände.
    Vi sågs i studion för en startup-middag inför nytt album (i slutet av Juli tror jag) och då spelade jag upp de tjugonånting låtar jag skrivit till Tigerdrottningen.
    När den här versen började hajade alla till och liksom log för alla minns den där kvällen och vet vad den symboliserar (för mig).
    Det var ett så fint ögonblick för där och då delade vi exakt samma känsla och alla visste det.
    Jag hade precis innan tänkt att jag inte skulle spela upp den här låten för att jag tyckte att den var så privat och personlig så att den kändes läskig att dela med någon.
    Hade en diffus idé om att kanske låta den bli kvar i byrålådan.
    Men Sami sa direkt, i d-mollet innan refrängen att han tyckte det var det bästa jag skrivit.
    Jag ångrar inte att jag spelade upp den, men det var fucking scary att stå där som en tönt och blotta känslorna med en text som så oerhört tydligt beskrev en situation som alla i rummet visste betydelsen av, i mitt liv.
    När Rudie och Beatrice sen, i LA, klev in och gjorde oyeah-hooken på slutet rann tårarna på alla farbröderna
    Synd bara att du är en sådan fitta som person.

  6. #36
    Erfaren medlem svarta tårars avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    10 024

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av nattsken Visa inlägg
    Synd bara att du är en sådan fitta som person.
    Så onödigt va...
    ...Svarta tysta tårar...


  7. #37
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av nattsken Visa inlägg

    Synd bara att du är en sådan fitta som person.
    Ja, att kalla någon för ett kvinnligt könsorgan är en komplimang.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  8. #38
    Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Sjöstan, Stockholm, Sverige.
    Inlägg
    3 558

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Ja, att kalla någon för ett kvinnligt könsorgan är en komplimang.
    Ja precis, vadå "synd"?

    Får lätt nostalgiångest av:
    "Vi gled fulla över viken,
    i en stulen båt."

    Antar att väldigt många gjort det där? "Lånat" en båt och insett halvvägs ut i viken att vi är för fulla och vi borde VERKLIGEN inte hålla på med det här. Bara att få min två år yngre plastsyrra att sitta ner i båtjäveln och ge faan i att sjunga Depeche-låtar för full hals så att grannarna inte skulle skvallra för hennes mamma var en kamp. Vi tappade en åra också men nån dummodig pojkslyngel klädde av sig och simmade ut och hämtade den... och så skulle vi grilla när vi kom fram till ön! Ryser fortfarande när jag tänker på det trots att det är över 20 år sedan! Det är rätt skönt att vara vuxen trots allt!
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

  9. #39
    Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    hemma hos mig
    Inlägg
    50 585

    Standard

    Ursäkta???? Det där tolererar jag inte att NÅGON forumit blir kallad. Ett sånt inlägg säger bara allt för mycket om dig själv.

    ( Gällde nattskens oerhört dumma kommentar)
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)


    & varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

  10. #40

    Standard

    Förutsätter att det är permanent avstängning efter ett sånt inlägg? Tråkigt med sånt här i forumet.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  11. #41
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Det blir alltid speciellt när texten har en speciell personlig betydelse för en själv (och någon annan i ens direkta närhet) och dessutom handlar om en specifik händelse
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  12. #42
    Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    Det blåser genom Malmö alltid...
    Inlägg
    13 868

    Standard

    Mognadsgraden imponerar fett...

    Tillbaka till låten: Den känns väldigt "filmisk" på något vis, vilket jag verkligen gillar.
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

  13. #43
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Det blir alltid speciellt när texten har en speciell personlig betydelse för en själv (och någon annan i ens direkta närhet) och dessutom handlar om en specifik händelse
    Jag tänkte på det när jag lyssnade på TD när jag jobbade; jag tycker det känns som att texterna är ovanligt raka, personliga och intima. Som att man nästan läser någons dagbok. Känns lite läskigt..
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  14. #44

    Standard

    ÄNTLIGEN så kom jag på vad rhodes(?)ackorden i introt påminde mig initialt om. Miike Snow:s "Black and Blue". Ja - fast lite långsammare och moll.
    Jag har inte hunnit lyssna på skivan förrän idag. Ville ha tid att sitta ner och verkligen lyssna i ett par bra lurar. Nu jämställer jag inte låten (eller påstår att det är plankat) med den ovan nämnda på något sätt - det var bara något som kittlade mitt sinne med att jag var tvungen att komma på vilket spår jag associerade till introt. Men nog om det.

    Men vilken kanonlåt! Jag är för övrigt väldigt imponerad över skivan. Det är riktigt fina spår och fantastiskt bra producerat och mixat! Ska bli spännande att höra live på fredag.

  15. #45
    Nybörjare Marits avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    17

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Den här sången skrevs för nästan exakt ett år sedan och jag spelade in en snabb demo för låten liksom bara ramlade ner i knät på mig precis när jag (bokstavligen) skrivit färdigt Mirage.
    Jag gjorde den "över" Mirages trum-arr som jag bara snabbt sänkte 6 bpm för jag hann inte få upp en ny prodskiss eftersom låten bara trängde sig på och jag var livrädd att tappa melodivändningarna i verserna som jag hörde kristallklart i huvudet.
    När jag väl spelat in en skiss så kunde jag sedan göra en ny prod runt idén.
    Men leadvoxen som bara är en take + 3 stämmor i ref som jag sjöng direkt som jag hörde dem i huvudet är intakt från den allra första demon.
    Inledningen på låten avhandlar en natt för länge länge länge sedan där flera i orkestern + Max Brandt & Andreas Bovin var inblandade. Det var en legendarisk, euforisk & sorglig kväll och alla, även de som inte var där känner till vad som hände.
    Vi sågs i studion för en startup-middag inför nytt album (i slutet av Juli tror jag) och då spelade jag upp de tjugonånting låtar jag skrivit till Tigerdrottningen.
    När den här versen började hajade alla till och liksom log för alla minns den där kvällen och vet vad den symboliserar (för mig).
    Det var ett så fint ögonblick för där och då delade vi exakt samma känsla och alla visste det.
    Jag hade precis innan tänkt att jag inte skulle spela upp den här låten för att jag tyckte att den var så privat och personlig så att den kändes läskig att dela med någon.
    Hade en diffus idé om att kanske låta den bli kvar i byrålådan.
    Men Sami sa direkt, i d-mollet innan refrängen att han tyckte det var det bästa jag skrivit.
    Jag ångrar inte att jag spelade upp den, men det var fucking scary att stå där som en tönt och blotta känslorna med en text som så oerhört tydligt beskrev en situation som alla i rummet visste betydelsen av, i mitt liv.
    När Rudie och Beatrice sen, i LA, klev in och gjorde oyeah-hooken på slutet rann tårarna på alla farbröderna
    Takk for at du deler.

    Og da mener jeg egentlig generelt. Så mange av deres låter sier høyt ting jeg kjenner på, men som jeg aldri ville turt å si høyt selv, og det setter jeg utrolig pris på.

    Det er faktisk noe å tenke på for "vi må da ha lov til å kritisere"-folket. Når noen faktisk er så jævla tøffe at de våger å blottlegge seg på en måte som ingen av oss andre våger må det fan meg gå an å ha respekt for det og holde kjeft hvis du bare har dritt å komme med. Helt seriøst.
    Vi har väl inga hemligheter kvar men det är så jävla fegt att ge sig av
    Bohemerna, poeterna är svin och On The Road den fånigaste skiten jag har läst

    för Hjältar och Hjältinnor stannar kvar med ryggen upp mot väggen bara hud mot vassa eggen

Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •