Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 36

Ämne: Tigerdrottningen på vinyl

  1. #16

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Klåparen82 Visa inlägg
    Jag får min på måndag, jävla CDON, men jaja inte hela världen, men ska bli mäktigt att avnjuta den på min vinylspelare med lite knaster(förhoppningsvis) gillar det!

    Var beställde ni andra ifrån?
    Beställde från Ginza. Men mint vinyl ska inte knastra alls, då skickar man tillbaka.

  2. #17

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Morden Visa inlägg
    Rent kvalitetsmässigt är dessa skivor det sämsta jag har sett på länge. Det finns skit och pappersbitar som är pressade in i vinylen, så det blir en retur för mig med. Skivorna är inte skeva, men skickar jag tillbaka skitspäckade, så får jag nog skeva istället.
    Har du fått ersättning än? Jag har. Någonting verkar ha gått fel i produktionen. Av åtta skivsidor har tre det där skitet du skriver om och två av de fyra skivorna är skeva. Har valt ut de bästa av de sex delarna som fanns i de två exemplaren. Orkar inte strula. Det duger.

  3. #18
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gubbjävel Visa inlägg
    Har du fått ersättning än? Jag har. Någonting verkar ha gått fel i produktionen. Av åtta skivsidor har tre det där skitet du skriver om och två av de fyra skivorna är skeva. Har valt ut de bästa av de sex delarna som fanns i de två exemplaren. Orkar inte strula. Det duger.
    Det är självklart att ni ska returnera och få cash tillbaka.
    Vi är ju inte inblandade i själva tillverkningen av de fysiska skivorna, och hann bara övervaka och medverka i omslagsprocessen men eftersom vi var så sent ute och hade total deadline-panik på slutet av inspelningen vet jag bara att det var sjukt mycket problem med vinylerna denna gång från fabrik.
    Det är verkligen inte OK och jag ber om ursäkt för det.
    Jag tar det med Martin Roos asap så får skivbolaget förklara sig och göra om och göra rätt.
    Förlåt!

  4. #19
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    , , .
    Inlägg
    131

    Standard

    Hämtade ut mitt exemplar idag. Det är ju ett väldigt snyggt omslag måste jag säga - vinyl äger! Och min verkar det inte vara något fel på heller.
    960805, 980204, 980628, 000307, 000309, 000630, 000715, 020712, 020803, 021123, 021206, 050521, 050527, 050528, 050610, 060617, 071116, 071117, 071118, 071119, 080313, 080321, 080322, 080323, 080712, 080801, 100225, 100226, 100227, 100228, 100722, 130824, 140615, 160923

  5. #20

    Standard

    Har inte öppnat mina, får väl göra det och säkerställa att det inte är något problem med skivorna. Trist för bandet och fans om tillverkaren slarvat.

  6. #21

    Standard

    Så mäktigt ljud på vinylerna! Och mina verkar vara helt ok och inte nån skiva som är skev.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  7. #22

    Standard

    Någon som vet hur många ex av respektive platta är släppta på vinyl?

    *Tillbaka Till Samtiden
    *En Plats I Solen (röd)
    *Jag är inte rädd för mörkret
    *Tigerdrottningen

  8. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hajhett Visa inlägg
    Någon som vet hur många ex av respektive platta är släppta på vinyl?

    *Tillbaka Till Samtiden
    *En Plats I Solen (röd)
    *Jag är inte rädd för mörkret
    *Tigerdrottningen
    Jag undrar också det, även äldre vinyler, Verkligen, Isola, HH, V&A, D&JD?

    Har för mig att

    *En Plats I Solen/1000 ex röd vinyl
    *Jag är inte rädd för mörkret/4000 ex
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  9. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hajhett Visa inlägg
    Någon som vet hur många ex av respektive platta är släppta på vinyl?

    *Tillbaka Till Samtiden
    *En Plats I Solen (röd)
    *Jag är inte rädd för mörkret
    *Tigerdrottningen
    TTS och EPIS 1000 ex
    JÄIRFM 4000 ex
    Tigerdrottningen är 3000 ex + 1000 ex i andrapress (när jag frågade Ginza - källa: https://www.facebook.com/ginzase/pho...740962/?type=1 )
    Däremot har jag aldrig sett några siffror om upplagan kring Röd-boxen. Någon?

    Kan tillägga att det exemplaret jag öppnade var det inte några problem med, lite hairlines och något warpad men inget som påverkar uppspelning.
    Njöt fullkomligt av vokalerna i introt till "Innan himlen faller ner", vansinnigt snyggt!

  10. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av nollfem4 Visa inlägg
    TTS och EPIS 1000 ex
    JÄIRFM 4000 ex
    Tigerdrottningen är 3000 ex + 1000 ex i andrapress (när jag frågade Ginza - källa: https://www.facebook.com/ginzase/pho...740962/?type=1 )
    Däremot har jag aldrig sett några siffror om upplagan kring Röd-boxen. Någon?
    Jag hittade info av en polare, som samlar på Kent, gällande vinylerna.

    Verkligen LP (500 ex)
    Isola LP (500 ex)
    Hagnesta Hill LP (första press: svart vinyl, 500 ex)
    Hagnesta Hill LP (andra press: transparent vinyl, 1000 ex)
    Vapen & Ammunition LP (1000 ex)
    Du & Jag Döden LP (1500 ex)
    Tillbaka Till Samtiden LP (1000 ex)
    Röd LP (deluxe edition, 500 ex)
    En Plats I Solen LP (röd vinyl, 1000 ex)
    Jag Är Inte Rädd För Mörkret LP (4000 ex)
    Tigerdrottningen LP (4000 ex)

    Singlar

    If You Were Here (500)
    747 (1000)
    Music Non Stop (750 ex)
    999 (2000 ex)
    Jag Ser Dig (500?) andrapress på 500? Så 1000 ex sammanlagt.
    Tänd På (1000 ex)
    La Belle (1000 ex)
    Senast redigerat av Klåparen82 den 2014-05-18 klockan 17:34.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  11. #26

    Standard

    Man undrar ju varför inte det blir någon nypress på de tidigaste albumen. Har allt sedan V&A på vinyl men har ingen lust att betala 3000 kronor för en LP hur bra den än må vara.
    Kom igen nu Jocke

  12. #27

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av nollfem4 Visa inlägg
    Man undrar ju varför inte det blir någon nypress på de tidigaste albumen. Har allt sedan V&A på vinyl men har ingen lust att betala 3000 kronor för en LP hur bra den än må vara.
    Kom igen nu Jocke
    Ja jag håller med, skulle väldigt gärna vilja ha dom tidigare albumen på vinyl. Särkilt Verkligen, Isola & Hagnesta Hill.
    Så ja kom igen nu Jocke
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  13. #28
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    Det vore trevligt om första plattan släpptes på vinyl, typ nästa år för att fira tjugo bast!

  14. #29

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg
    Det vore trevligt om första plattan släpptes på vinyl, typ nästa år för att fira tjugo bast!
    Helt sjukt att den snart får handla på bolaget.. Ja, och det är ju nästan i anslutning till record store day också - så varför inte passa på att sälja lite pvc?

  15. #30

    Standard

    Jag undrar en sak när det kommer till Lp/vinyl. Varför delas vissa skivor upp i fler än 1 Lp/vinyl. Som Röd och Tigerdrottningen som jag äger, båda är dubbel-Lp kontra JÄIRFM som bara är 1 Lp. Blir så jobbigt med dubbel-vinyl då man måste byta sida platta. Blir det bättre ljud eller vad är grejen?
    Senast redigerat av Klåparen82 den 2014-05-20 klockan 22:29.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •