Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Karlstad Nöjesfabriken 9 maj 2014

  1. #1
    Smygare
    Reg.datum
    May 2014
    Ort
    STHLM Sweden
    Inlägg
    4

    Standard Karlstad Nöjesfabriken 9 maj 2014

    Kent var grymma igår på fantastiska Nöjesfabriken i Värmlands hjärta. Exakt på sekunden 21:00 kliver Jocke, Martin, Sami och Markus in på scen tillsammans med tre grymt bra körsångerskor och några medmusikanter.

    Inledningen med "Mirage" är distinkt och en utmärkt start på den hårt elektroniska resa som de tar oss med på. Ett band som med lätthet hanterar en publik på plus 20.000 gör här en spelning för tio gånger så få. Och de gör det utmärkt.

    Favoriter "Hjärta" (enda låt från Röd de spelar tror jag) i en fantastisk version , "Jag ser dig", 999 som är en gudomlig inledning på extranumren med kören i full frihet och allsång som tränger igenom, La Belle Epoque och redan nämnda Mirage.

    Saknade en hel del personliga favoriter som jag inte förväntade mig att höra. Men att Kent-livefavoriter som omgjorda upptempo "Utan dina andetag", "Dom andra", "Sjukhus", "Musik non stop" eller starka "Innan himlen faller ned" från Tigerdrottningen inte finns med i kvällens setlist gör att längtan till Ullevi 1 juni blir stor, större, störst där även Taxmannen väl skulle fylla en plats.

    Världens bästa band är från Smedstan och heter Kent. De är som en maskin på scen, en maskin med förmåga att köra rakt fram och igenom berg men också att förmedla känslor och nyanser i den hårda elektronisk ljudbilden och i Jockes röst. Se Kent i sommar på #kentfest det är inte ett tips det är en uppmaning.

    En tanke, en dröm, en idé.

    När nu världens bästa band gått vidare och lämnat en del grymma låtar från grymma plattor så skulle en förspelning på #kentfest där de agerar förband till #kent2014 genom att göra en "albumspelning" vara en gåva till många fans, inte minst de som varit med från börja. Vill ha "Du & jag döden" från inledande "400 slag" till avslutande "Mannen i den vita hatten".

    Tänk att få 2xKent på #kentfest och att få både "Mannen" och "747" som avslutningslåtar samma dag.

  2. #2

    Standard

    Bandet spelade mycket bra, men "Verket" som spelställe är fruktansvärt dåligt. Så dåligt att jag stundtals ångrade jag att jag var där. Alldeles för många, inte en chans att de kan ha varit på rätsida med vad som är tillåtet att vistas där inne samtidigt. Mitt missnöje baseras kring att det inte gick att se någonting alls. Jag är 185 cm lång och hade dessutom lite klack på skorna - vilket direkt gör mig ganska mycket längre än genomsnittet. Scenen är för låg och golvet är oförändrat i lutning. Jag tyckte i efterhand att det var onödigt att jag ens var där. Det är väldigt tråkigt att känna så. Jag känner en av de som är arrangör till spelningen och vid nästa tillfälle kommer jag delge honom detta också.

    Hade gärna velat se vad som hände på scenen men jag lyckades skymta millisekunder av huvuden på scenen som bäst. Det kan omöjligen bara ha varit jag som reagerade på detta?

  3. #3
    Smygare
    Reg.datum
    May 2014
    Ort
    STHLM Sweden
    Inlägg
    4

    Standard

    Ledsen att du inte hade en bra upplevelse, min var helt annorlunda. Jag kom 30 minuter innan de gick på, då gick det att gå långt fram, jag stod 6 meter från scen och är betydligt kortare än dig, men hade en riktigt bra upplevelse.

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Göran Söderqvist Visa inlägg
    Ledsen att du inte hade en bra upplevelse, min var helt annorlunda. Jag kom 30 minuter innan de gick på, då gick det att gå långt fram, jag stod 6 meter från scen och är betydligt kortare än dig, men hade en riktigt bra upplevelse.
    Ja verkligen trist! Jag var där runt 20:15 och befann mig då några meter framför ljudbordet. För att summera var det lite som att trängas till en bootleg.
    Senast redigerat av nollfem4 den 2014-05-10 klockan 18:08.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •