Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 36

Ämne: GP - Kent mötte fansen

  1. #16

    Standard

    Frågade lite om liveinspelningar också... nämde den Japanska TV-sändningen från London Astoria, men det verkade nästan bara vara Jocke som faktiskt kom ihåg den. Han tyckte det var en underlig spelning eftersom den skulle direktsändas i Japan, så de fick spela mitt på dagen i London vilket var konsigt. Det verkade som att de inte ens hade sett den själva (i alla fall inte alla). Sen frågade jag om liveinspelningen som gjordes på Stadion på den vita spelningen... och den verkade garanterat vara mest för deras eget bruk. Det var ju rätt många kameramän på plats då om jag inte minns fel. Inställningen till inspelat livematerial är allmänt rätt blek.

    Tror jag fått med det mesta som diskuterades nu. De nämnde att helheten är viktig på konserter, och de jobbar med en tjej som rådgivare/bollplank, men att de alltid bestämmer själva. Att de enbart spelar på väldigt små ställen nu är en avvägning de gjort med Kentfest. Det krävs några spelningar för att "komma in i det", men samtidigt vill de att det skall komma mycket folk på Kentfest. I övrigt när det gäller konserter passade Jocke på att (med glimten i ögat) spy lite galla över decibelgränsen i Sverige på max 100dB. De klagade på att vinden påverkar ljudet osv. Förstår honom fullt ut, men samtidigt var jag lite sugen på att kontra med "Men varför väljer ni då Ullevi liksom", men vet ju ändå redan svaret och orkade inte ta eventuellt tjafs heller för att sänka stämningen

    Vill man göra en egen festival så är enligt mig Turné 19-koncept med tält bättre, men då blir det inte lika stort och det är också en annan ekonomi. Att Kentfest är söndagar efter Summerburst är ju självklart en anledning till att det blir av överhuvudtaget då det är rätt mycket ekonomi iblandat i helhetskalkylen. Kentfest blir ju helt klart något "nytt" i alla fall, och de nämnde också att de var sugna på att göra något som de inte gjort innan.
    Senast redigerat av Confined den 2014-05-12 klockan 13:54.

  2. #17
    Erfaren medlem svarta tårars avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    10 024

    Standard

    Tack för att du delade med dig!
    ...Svarta tysta tårar...


  3. #18

    Standard

    Ser det lite som en skyldighet att dela med mig på forumet, speciellt med tanke på att typ nästan ingen kom med i tidningen.
    Senast redigerat av Confined den 2014-05-12 klockan 19:33.

  4. #19
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Ja, tack så mycket! Mycket uppskattat. Bra idé av kent att låta fans göra "intervjun" då ni verkat diskutera vettiga saker.

  5. #20
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Confined Visa inlägg
    Ja, tjejen är väl "kändis" i Kentforumsammanhang. Själv hängde jag en del på Gästboken på tiden det begav sig, men nu är det mer att man går inte och kollar någon gång då och då, och läser mer än skriver. Cred att du har 55000+´inlägg Tobbe.
    Gästboken var kul men det blev tyvärr en jävla hönsgård med personangrepp osv så den tvingades ju till sist ta semester på obestämd tid (eller rättare sagt evig semester/pensionera sig) men forumet har ju tagit över helt och hållet. Men det var kul på den gamla goda tiden, det första snitzforumet som kraschade och sen hängde alla på Davids (Velvet) forum på timekill (minns inte vad sidan hette på den tiden) tills Henrik kunde öppna det "gamla" forumet som tyvärr också kraschade men som vi alla har kvar vår postcount ifrån
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  6. #21
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Och ja, stort tack för sammanfattningen. Det var inte meningen att gå OT men jag blev så jäkla nostalgisk. Det borde kanske finnas en nostalgitråd här. Men stort tack iaf, intressant läsning. Det måste ha varit kul att få en pratstund med dem och inte bara ett kort möte på en signering, minns själv hur jävla stort för mig det var att prata med Jocke efter spelningen på KB, det var kanske bara fem minuter men de var magiska. Kul för er som var där iaf
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  7. #22
    Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    hemma hos mig
    Inlägg
    50 585

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Stort cred till Confined för all info.
    Ja stort tack!
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)


    & varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

  8. #23
    Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Sjöstan, Stockholm, Sverige.
    Inlägg
    3 558

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Confined Visa inlägg
    Ser det lite som en skyldighet att dela med mig på forumet, speciellt med tankt på att typ nästan ingen kom med i tidningen.
    Ja det var ju faktiskt sjukt märkligt att GP inte gjorde mer av det så tack från mig med! :-)
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

  9. #24

    Standard

    Ja.. det verkar fungera mycket bra nu tycker jag! Bra att sidan fortfarande håller stilen med att vara huvudsakligen text och informationsbaserad istället för att fokusera på design och jobbig funktionalitet Kommer ihåg gästboksträffen innan Heavenspelningen, vi var ett gäng som tog samlades och tog någon öl eller två innan spelningen. Du kanske var med där Tobbe?

  10. #25

    Standard

    Journalisten nämnde att det "eventuellt" kommer lite mer i samband med Kentfest i nytt GP-reportage, men det var lite osäkert.

  11. #26
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Confined Visa inlägg
    Ja.. det verkar fungera mycket bra nu tycker jag! Bra att sidan fortfarande håller stilen med att vara huvudsakligen text och informationsbaserad istället för att fokusera på design och jobbig funktionalitet Kommer ihåg gästboksträffen innan Heavenspelningen, vi var ett gäng som tog samlades och tog någon öl eller två innan spelningen. Du kanske var med där Tobbe?
    Den forumträffen var jag med på (den enda). Vi sågs på en halvsunkig krog på Kungsholmen, ett stenkast från Heaven.

  12. #27
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Gästboken var kul men det blev tyvärr en jävla hönsgård med personangrepp osv så den tvingades ju till sist ta semester på obestämd tid (eller rättare sagt evig semester/pensionera sig) men forumet har ju tagit över helt och hållet. Men det var kul på den gamla goda tiden, det första snitzforumet som kraschade och sen hängde alla på Davids (Velvet) forum på timekill (minns inte vad sidan hette på den tiden) tills Henrik kunde öppna det "gamla" forumet som tyvärr också kraschade men som vi alla har kvar vår postcount ifrån
    Forumet var som roligast när du och en till var moderatorer. Det var vilda västern här inne då, allt var tillåtet och ni gjorde inte ett smack.

  13. #28
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Confined Visa inlägg
    Ja.. det verkar fungera mycket bra nu tycker jag! Bra att sidan fortfarande håller stilen med att vara huvudsakligen text och informationsbaserad istället för att fokusera på design och jobbig funktionalitet Kommer ihåg gästboksträffen innan Heavenspelningen, vi var ett gäng som tog samlades och tog någon öl eller två innan spelningen. Du kanske var med där Tobbe?
    Dessvärre inte, jag dök inte upp på forumet/gästboken förrän våren 2000, mars april kanske. Då hette jag Tobbe_i_Malmö (och folk undrade direkt om jag flyttat när jag några månader senare bad om att få byta till mitt nuvarande namn). Men appropå gästboksträffen, vet du om Calle (Beskyddaren) var där? Eller vet inte om han hette så redan då eftersom låten bara spelats några enstaka gånger då men jag vet iaf att det är han som crowdsurfar i 747-videon (har för mig att han skrev det nån gång iaf)
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  14. #29
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    http://forumet.kent.nu/showthread.ph...stalgitr%E5den

    Startade en Nostalgitråd för oss som vill diskutera gamla minnen så att vi slipper gå OT här i tråden, känns som att Bestefar snart dyker upp och hytter lite tillrättavisande med fingret :P
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  15. #30
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    För mig är det den här sammankomsten blev i tidningen jättekonstig.
    På plats var det väldigt avslappnat och trevligt!
    Det VI ville göra var en Intervju där vi kanske skulle få chansen att få vettiga och insatta och intresserade frågor (vilket vi fick, Tack).
    Och att tidningen i fråga skulle få en chans att göra något nytt, vettigt, insatt som också förhoppningsvis skulle bli intressant läsning.
    Att det sedan bara blev en liten notis om att vi pratat med er är märkligt...
    Vad är poängen för en tidning att vilja göra en intervju om ingen av frågorna och svaren redogörs för efteråt.
    Vi gläder oss iaf åt att vi fick en trevlig och intressant pratstund med er som var där.
    Och 100% bättre frågor än på en vanlig mediastyrd utfrågning.
    Tack!

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •