Sidan 61 av 61 FörstaFörsta ... 115152535455565758596061
Resultat 901 till 913 av 913

Ämne: Då som nu för alltid

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av martinsegerblom Visa inlägg

Hej! Tänkte skriva ett inlägg för att hitta likasinnade som tycker att senaste skivan är bedrövlig. Behöver någon slags igenkänning mitt bland alla dessa fans som helt oreserverat älskar allt kent spottar ur sig. Borde träffas och prata ut.

Mvh Martin
    Suck.

Så om man gillar senaste skivan så älskar man helt oreserverat allt som kent spottar ur sig?

.. verkligen?

Logik guldfisk.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av martinsegerblom Visa inlägg
    Hej! Tänkte skriva ett inlägg för att hitta likasinnade som tycker att senaste skivan är bedrövlig. Behöver någon slags igenkänning mitt bland alla dessa fans som helt oreserverat älskar allt kent spottar ur sig. Borde träffas och prata ut.

Mvh Martin
    Du tycker som du skriver att du tycker och det faller dig inte på läppen , det är solklart.
    Inget mer med det .
    Du har till viss del rätt att jag är 'inkörd' på kent jag är bekant med uttrycken i musiken och sättet att sjunga och texterna och tvärt emot dig så älskar jag vad jag hör.
    För mig är det stimulerande variation och ofta överraskningar som gör mig glad sådär så jag tar litet danssteg när jag lyssnar
    och det finns en slags mytologi som är mer utbroderad och distanserad som är otroligt skön .
    Mina egna fantasier får dessutom näring av kent .

Jag tycker den senaste skivan är underbar.

Njut av den musik du tycker om istället! varför plåga dig med att lyssna på något du tycker så hjärtligt illa om?

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005

Standard

Det visade sig att jag fortfarande mindes mitt kontonamn, så det får väl bli ett inlägg.

Mitt först intryck av den här skivan var att den hade en kylig, kanske medvetet plastig ljudbild, men också att varje element eller segment jag uppskattade följdes av något jag fick anstränga mig för att tolerera. Snabbt blev DSNFA nästan en Tillbaka till samtiden 2 för mig - en skiva som jag gav bort en månad efter inköpet då jag insåg att jag inte orkat mig igenom den ens fem gånger under den tiden.

DSNFA är inte på långa vägar lika olidlig för mina öron, men inte heller tillräckligt gripande för att jag ska vilja spendera mer tid med den. Skivan spelades således tio gånger och gavs sedan bort.
    Daylight bores the sunshine out of me

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Manic Internet Preacher Visa inlägg
    Det visade sig att jag fortfarande mindes mitt kontonamn, så det får väl bli ett inlägg.

Mitt först intryck av den här skivan var att den hade en kylig, kanske medvetet plastig ljudbild, men också att varje element eller segment jag uppskattade följdes av något jag fick anstränga mig för att tolerera. Snabbt blev DSNFA nästan en Tillbaka till samtiden 2 för mig - en skiva som jag gav bort en månad efter inköpet då jag insåg att jag inte orkat mig igenom den ens fem gånger under den tiden.

DSNFA är inte på långa vägar lika olidlig för mina öron, men inte heller tillräckligt gripande för att jag ska vilja spendera mer tid med den. Skivan spelades således tio gånger och gavs sedan bort.
    Håller ju inte med, misstag att ge bort dem, ibland räcker inte så få lyssningar, men...

"I need to feel alone amongst the weeds
    ...
    I need to feel (I need to feel)
    I need to feel (I need to feel
    )"
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Standard

TTS är nog det albumet som jag tröttnat mest på även om jag gillade det när det begav sig. Hoppas detta inte gäller för DSNFA. Än så länge står det sig bra. Tyvärr finns det alltid ett nyhetens behag som lägger sig med tiden. Du och Jag Döden + Hjärta & Smärta är nog de skivorna som stått sig bäst.

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005

Standard

Ja, kents musik hör nästan alltid till den sort som behöver tid, men jag tror det är värt att göra skillnad på två olika anledningar till att det kan vara fallet. Å ena sidan finns ogillande och å den andra obekantskap. Med väldigt få undantag har jag aldrig kunnat ändra åsikt om en låt från negativ till positiv, men låtar eller skivor som till en början inte intresserat mig har, efter olika grader av ihärdigt lyssnande, kunnat bli enorma. Neurosis är ett perfekt exempel på det senare.

De kentlåtar jag gillar (nästan alla) lät antingen bra eller ointressanta från början.

Erfaren medlem Palace_Mains avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Skivan har för mig växt med tiden, jag klarade inte av den alls när den kom, blev så besviken, men i mina ögon så är just nu Tigerdrottningen den sämsta skivan som dem gjort och jag tycker att DSNF är ett fint sätt att avsluta karriären med.
    varje gång du möter min blick, blir min värld en aning större

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Håller med om att den växer och nu gillar jag de som jag inte tyckte om så mkt i början och ibland lyssnar jag inte alls och ibland lyssnar jag bara och det är roligt att musik fortfarande kan överraska mig .
    Det är också bäst att de verkligen inte låter som när de började , alla bör sträva efter att åldras med värdighet och lära sig ett och annat på vägen .
    Få hade lyssnat på dem idag om de låtit likadant som när de började .

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

måste bara lägga ut ord här med . . .
    Du skriver 'kylig, kanske medvetet plastig ljudbild' och det tolkar jag som att du tycker att musiken har för mkt distans att det är för välspelat ,
    Att ha distans till musiken tycker jag är att mogna ! och inte stå mitt i känslorna och 'böla och skråla' och vara hjärta och smärta personifierad, utan berätta om det istället .
    I litteratur kommer du ingenstans om du inte lär dig distans till vad du berättar om , men i musik är det ofta tvärtom och omhuldat att stå och böla ackompanjerat av skräniga toner .

Du får självklart tycka som du tycker .
    Det jag skrev är vad jag tycker .
    Senast redigerat av snö den 2016-10-16 klockan 20:08.

Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005

Standard

Det var faktiskt inte menat som negativt. Kyla i alla dess former är precis vad som förhöjer musik för mig, om det så förmedlas genom ljudbilden, texten eller omständigheterna. Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på vad du skriver om distans annat än att jag inte upplevt det som något problem.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Det var faktiskt inte menat som negativt. Kyla i alla dess former är precis vad som förhöjer musik för mig, om det så förmedlas genom ljudbilden, texten eller omständigheterna. Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på vad du skriver om distans annat än att jag inte upplevt det som något problem.
    Då missförstod jag , men jag fick skriva av mig litet om vad jag ändå tycker.

(När något beskrivs 'plastigt' så brukar man mena något negativt, jag har aldrig hört något beskrivas som plastigt och mena att det ska vara bra )

Medlem Isbrytnings avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Haha, jag menade mer i musikstilen än att de faktiskt skulle medverka! ;-)

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Jag tror risken att det skulle kunna hända är lika liten som risken att höra någon fjärta i vacuum

De har ju alltid varit ljusskygga för mediecirkusen..
    Senast redigerat av Isbrytning den 2017-01-08 klockan 14:54. Anledning: fel smiley
    http://www.last.fm/user/Isbrytning/

Så nära får ingen gå? En studie om sexualitet, funktionshinder och personlig assistans: https://gupea.ub.gu.se/handle/2077/44376

Medlem Isbrytnings avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Härmed pudlar jag! Eller vad det kan kallas. Var från början väldigt besviken på albumet och gav det 2/5 i betyg, men efter en höst med en massa lyssningar (kunde alltså ändå inte sluta lyssna) och 4 besökta spelningar på turnén i höstas så tycker jag nu att den är i klass med tidigare album. Skulle nog sätta 4/5 i betyg nu. Fortfarande har jag svårt för Nattpojken & Dagflickan, som jag hoppar över. Skyll inte ifrån dig och Den sista sången är inte heller favoriter, men behöver inte hoppas över. Jag har generellt mindre om ballader än upptempolåtar. Vi är inte längre där känns lite singel-uttjatad men ändå helt ok. Gigi/Andromeda växte genom det fantastiska introt på turnén. Övriga låtar mycket hög klass, vissa in på min totala best of kent tio-i-topp. Bl.a. Falska profeter och Tennsoldater, som jag tycker är de bästa låtarna på skivan och därför tycker det är väldigt synd att de inte spelade på turnén.

Tycker det känns så himla skönt att det utvecklats såhär, kändes verkligen jobbigt där i början, var som jag skrev då inte så van vid att känna så inför Kentskivor, som andra kanske har varit i högre grad. Kanske också har att göra med sorgebearbetning, alltså över att de lagt ner. Har knappt kunnat lyssna på annat än kent sedan sista skivan kom och speciellt inte sedan turnén tog slut.
    Senast redigerat av Isbrytning den 2017-01-11 klockan 07:01.
    http://www.last.fm/user/Isbrytning/

Så nära får ingen gå? En studie om sexualitet, funktionshinder och personlig assistans: https://gupea.ub.gu.se/handle/2077/44376

Sidan 61 av 61 FörstaFörsta ... 115152535455565758596061

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •