Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Text och stavfel

Medlem Hansens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard Text och stavfel

Som läst på hemsidan så har det blivit text och stavfel på vissa av HH, D&JD och TTD.

Någon som har ett exemplar av dessa och vet mer exakt vad som är felet?
    Tänk om Jag har fel
    Jag kan ha fel...

Nybörjare
    Reg.datum
    Aug 2012

Standard

De fel jag lagt märke till är årtalet på Hagnesta Hill - som SKA vara 1999. Det står dock 2000 på den.

TTS: GenerationEN ex och våga vara räTT

DOJD: Mannen i den vIIta hatten (16 år senare)

HH - RevolUTION III - även fonten ser mysko ut i mina ögon - men kan kanske köpa den ändå.

Citat Ursprungligen postat av Hansen Visa inlägg
    Som läst på hemsidan så har det blivit text och stavfel på vissa av HH, D&JD och TTD.

Någon som har ett exemplar av dessa och vet mer exakt vad som är felet?
    Senast redigerat av enbokstavimittnamn den 2015-11-21 klockan 12:43.

Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Är väl bara att köpa dem och hoppas värdet stiger...
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Nybörjare
    Reg.datum
    Aug 2012

Standard

Med de NYA direktiven - som står på kent.nu's framsida - gällande omslagsbyten - blir man av med de felpressade i bytet?

Och kommer det som utlovades kring släpp att hållas - för oss som redan agerat - att vi som mailat en viss mailadress blir tillskickade nya - och får behålla de feltryckta?

Medlem DanielOlins avatar
    Reg.datum
    Apr 2012

Standard

Jag upptäckte nu att det står att Socker på V&A är 3:35, både på konvolutet och på skivetiketten. Alla vet ju att låten är 5:35 (med en av de bästa låtavslutningarna i musikhistorien)!

Lite smått irriterande, men man kan väl leva med det. Men är det nån som hört nåt om att även V&A kommer ges ut i korrigerad version?

Det är alltså nån som suttit och slagit in all text på nytt inför återutgivningen och inte blivit korrekturläst? Trist.
    Senast redigerat av DanielOlin den 2016-02-04 klockan 18:30.

Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av DanielOlin Visa inlägg
    Jag upptäckte nu att det står att Socker på V&A är 3:35, både på konvolutet och på skivetiketten. Alla vet ju att låten är 5:35 (med en av de bästa låtavslutningarna i musikhistorien)!

Lite smått irriterande, men man kan väl leva med det. Men är det nån som hört nåt om att även V&A kommer ges ut i korrigerad version?

Det är alltså nån som suttit och slagit in all text på nytt inför återutgivningen och inte blivit korrekturläst? Trist.
    Det finns fler fel och vad jag hört så skulle de inte åtgärdas.
    Exempelvis står det "oprofessionella" på innersleeven till Isola-vinylen. Det är en stor produktion och det är såklart lätt att det blir lite småfel om man ska sitta och rekonstruera 10 st skivomslag, det är ju bara mänskligt.
    12620656_10153896163939291_991752748_o.jpg
    Senast redigerat av Gustaf-747 den 2016-02-05 klockan 12:35.

Medlem DanielOlins avatar
    Reg.datum
    Apr 2012

Standard

Shit.

Mänskligt, ja, men om tillvägagångssättet alltså varit att nån tjomme skulle sitta och klattra in allt på nytt istället för CtrlC+CtrlV borde ju nån annan ha korrekturläst innan det sändes i tryck. Fast jag ger tummen upp för att det görs "för hand", det är ju lite härligt.
    Senast redigerat av DanielOlin den 2016-02-05 klockan 12:38.

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av DanielOlin Visa inlägg
    Shit.

Mänskligt, ja, men om tillvägagångssättet alltså varit att nån tjomme skulle sitta och klattra in allt på nytt istället för CtrlC+CtrlV borde ju nån annan ha korrekturläst innan det sändes i tryck. Fast jag ger tummen upp för att det görs "för hand", det är ju lite härligt.
    Det borde såklart bara ha kopierats rakt av. Originalen finns väl kvar?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •