Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 72

Ämne: Den sista sången

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Jag gillar inte sånt, men Passagerare och Sverige i toppen hos mig. 747 og Frank i botten. För tidligt att bedöma Den sista sången.

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Nej, jag har ändrat mig. Efter tre dygns repeatande när jag fortfarande börjar gråta varenda gång jag hör Den sista sången, vill jag ha den som avslutare. Gärna som ett "extra" extranummer efter midvh. Symboliken i att de sista orden Jocke sjunger till oss blir "sista sången jag ger dig" är svårslagen...
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kobbe Visa inlägg
    Adam är ju en offentlig person på sitt sätt, så där lär det inte vara några problem, men i övrigt stämmer det att familjenamn är ytterst verboten.
    Men nejdå, tråden är inte alls död, vi har ju en vacker låt att diskutera.
    Jag tror inte att A. Berg är Adam när det gäller låten, för Adam Berg nämns i tacklistan.

Är det den engelska körinsatsen som övriga Bergar står för tro? Antar att de har skrivit den biten.

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Jag tror inte att A. Berg är Adam när det gäller låten, för Adam Berg nämns i tacklistan.

Är det den engelska körinsatsen som övriga Bergar står för tro? Antar att de har skrivit den biten.
    Som jag nämnde finns en tråd i kentgruppen Så nära från ingen gå på Facebook där detta diskuteras och svaret på frågan finns
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Standard

Det finns spekulationer. Och du uppmuntrar folk att gå och kolla upp saker som bryter mot detta forumets regler på annat håll. Gråzon, skulle jag kalla det.
    som flugorna på socker betyder ingenting

Det är tårar
    Guest

Standard

Den här låten bara växer och växer. Så vacker! Det enda jag stör mig på är att det känns som att den slutar så hastigt och plötsligt. Efter barnkören hade jag förväntat mig lite mer sång från Jocke så det känns som att den är avhuggen.

Standard

Jag tror det är ett medvetet grepp att avsluta abrupt.
    De vill lämna oss otillfredställda och kåta efter mer.

Det är tårar
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av All_I_Need Visa inlägg
    Jag tror det är ett medvetet grepp att avsluta abrupt.
    De vill lämna oss otillfredställda och kåta efter mer.
    Jocke vill ju bryta gamla "traditioner" som vi håller fast vid och ville väl som principsak inte ha en lång avslutningslåt. Allt för att jävlas med oss in i det sista. *obs skämt obs*

Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Som jag nämnde finns en tråd i kentgruppen Så nära från ingen gå på Facebook där detta diskuteras och svaret på frågan finns
    Det är en sluten grupp som jag inte är medlem i. Har inte lust att gå med heller!

Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Den här låten känns väldigt cheesy för mig. Och vad är grejjen med skåningen/skåningarna som sjunger på slutet? Är det en barnkör? I mina öron låter det som ett par skåningar som sjunger så lågmält och dovt att man inte hör vad som sjungs, rätt fett avtändande. Trisst helt enkelt!

Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av aNoN_ Visa inlägg
    Den här låten känns väldigt cheesy för mig. Och vad är grejjen med skåningen/skåningarna som sjunger på slutet? Är det en barnkör? I mina öron låter det som ett par skåningar som sjunger så lågmält och dovt att man inte hör vad som sjungs, rätt fett avtändande. Trisst helt enkelt!
    Läs texten så ser du att de sjunger på engelska! Jag fattade heller inte första gången jag hörde den. Sedan förstår jag inte vitsen med att lägga in en "refräng" på engelska i en svensk text...

http://kent.nu/latar/den-sista-sangen/

Standard

Om man flyttar till California med barnen kanske de börjar sjunga på engelska...

Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Låten, og albumet, er et mesterverk rett og slett!!!! Den "MÅ" avslutte konsertene og som det ble skrevet over håper jeg de kommer inn for 2 ekstranummer og da kan både MIDVH, 747 og Den sista sången avslutte hver sin del av konserten men da "Den sista sången" helt sist. Og drømmer om et lengre parti etter siste refreng hvor de bare repeterer det instrumentalpartiet etter barnekoret og som er igjennom hele låten som er rett og slett helt fantastisk. PS! Av de 26 konsertene jeg til nå har vært på har vært konserter tidligere forresten hvor de har kommet inn for ekstranummer 2 ganger (og ikke 1 som er vanlig) så håper det skjer også nå siden det er siste turneen og de forhåpentligvis spiller NOE lengre enn de vanlig 1.45-1.50 minuttene og nå kanskje opp mot ca 2 t.

Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

En venninne av meg mener bestemt at hun hører litt av "747" helt i bakgrunnen av låta enkelte steder og bl.a rundt ca 30-33 sek og jeg er helt uenig og mener de "plingelydene" i bakgrunnen, som kanskje høres best med hodetelefoner, som er det hun sikter til bare MINNER henne om 747 men det er jo ikke selve låta/melodien. Etter det jeg har sett/lest så er det ingen andre her på forumet som har nevnt noe om dette heller så antar dere er enig i at det ikke er noe "747" i denne???? Men minst like vakker er den i hvert fall

Erfaren medlem Palace_Mains avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Min första tanke var nej vad är det här? Jag gillade den inte alls och hade förväntat mig mer av den sista sången! Men jag vet inte, jag både gillar och inte gillar den nu, melodin är fin, men jag kan inte riktigt komma överens med texten på nått vis, nja, skeptisk, men den kan nog va magisk live, känns som en sån låt på nått vis
    varje gång du möter min blick, blir min värld en aning större

Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •