Visa resultat för omröstning: Kents bästa LP/EP-titel?

Antal röster
16. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Kent

0 0%
  • Verkligen

1 6,25%
  • Isola

4 25,00%
  • Hagnesta Hill

2 12,50%
  • Vapen & Ammunition

0 0%
  • Du & jag Döden

3 18,75%
  • Hjärta & Smärta

0 0%
  • Tillbaka till samtiden

1 6,25%
  • Röd

1 6,25%
  • En plats i solen

0 0%
  • Jag är inte rädd för mörkret

1 6,25%
  • Tigerdrottningen

1 6,25%
  • Då som nu för alltid

2 12,50%
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vilken är Kents bästa albumtitel?

Standard Vilken är Kents bästa albumtitel?

Titlarna som sådana har sällan värderats här, tror jag.
    Så när lyckades de verkligen få till det?
    ÷ Den kränkta lilla grisen ÷

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av J. Bergtagen Visa inlägg
    Titlarna som sådana har sällan värderats här, tror jag.
    Så när lyckades de verkligen få till det?
    På första, haha, nej men det är en grymt svår fråga det här. Jag skulle kunna säga Isola för att den är så koncis och beskriver en känsla som de aldrig riktigt har återkommit till. Eller Hjärta & smärta för ironin. Eller Tillbaka till samtiden för vitsigheten. Men jag tror att jag stannar vid Jag är inte rädd för mörkret. Alla titlarna har varit en del av hela albumupplevelsen för mig utom kanske just den - men det jag gillar är att den står bra för sig själv.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Jag skulle kunna säga Isola för att den är så koncis och beskriver en känsla som de aldrig riktigt har återkommit till.
    Kan bara hålla med, bara den titeln i sig är en stor del av albumupplevelsen. Och precis som du säger är där en känsla jag inte sett i någon annan skiva. Även Verkligen och Hagnesta Hill är ju riktigt klassiska, och känns väldigt "Kentiga" om man kan säga så.

Men min röst faller nog ändå på Isola.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    På första, haha, nej men det är en grymt svår fråga det här. Jag skulle kunna säga Isola för att den är så koncis och beskriver en känsla som de aldrig riktigt har återkommit till. Eller Hjärta & smärta för ironin. Eller Tillbaka till samtiden för vitsigheten. Men jag tror att jag stannar vid Jag är inte rädd för mörkret. Alla titlarna har varit en del av hela albumupplevelsen för mig utom kanske just den - men det jag gillar är att den står bra för sig själv.
    Jag håller med. Svår fråga.
    Och jag röstade på DSNFA mycket för att det låter fint och "makes sense" vilket jag inte känner lika mycket för övriga titlar. Isola, D&JD, TTS, JÄIRFM och TD kan jag dock gilla av olika skäl.

Citat Ursprungligen postat av Fast Forward Visa inlägg
    Kan bara hålla med, bara den titeln i sig är en stor del av albumupplevelsen. Och precis som du säger är där en känsla jag inte sett i någon annan skiva. Även Verkligen och Hagnesta Hill är ju riktigt klassiska, och känns väldigt "Kentiga" om man kan säga så.

Men min röst faller nog ändå på Isola.
    Ja, lustigt att V och HH känns så kentiga. Lite som att deras texter var mer svårtolkade i början också kanske.
    ÷ Den kränkta lilla grisen ÷

Standard

Håller med er om att verkligen isola o HH känns väldigt kentiga, därför gillar jag dom. Gillar även dsnfa som namn på sista album, känns klockrent. Min favorit titel är dock isola. Låter så fint o förmedlar en speciell känsla. Dojd och jäirfm är också bra titlar. De jag tycker sämst om är v&a och epis. Låter så...... konstigt och okentigt.
    Det är bara minnen för livet
    och du tar allting för givet

Standard

Isola.
    Min första tatuering kommer att bli Isola. På mitt vänstra nyckelben. För att dölja det fula ärret.
    De viskar du är tidlös
    men de menar omodern

Standard

Citat Ursprungligen postat av K@ttis Visa inlägg
    Isola.
    Min första tatuering kommer att bli Isola. På mitt vänstra nyckelben. För att dölja det fula ärret.
    Off topic. Nice med kenttatuering. ☺ jag har 'det är bara minnen för livet' på min högra ankel.

On topic. Jag har alltid tyckt att det är konstigt att debutalbumet heter kent. Känns väldigt okentigt. tex att de inte döper album efter en låt som många andra gör, ex LW, så borde de inte ge ett självbetitlat album. Men det var deras första och de var kanske inte med och styrde lika mycket som på kommande album.
    Det är bara minnen för livet
    och du tar allting för givet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •