Sidan 1 av 7 1234567 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 99

Ämne: kent i AB: "sluta ladda ner skivorna då, för fan!"

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard kent i AB: "sluta ladda ner skivorna då, för fan!"

http://www.aftonbladet.se/atv2/init....commercial=yes

"Kent försvarar samarbetet med mobilföretaget: ”De laddar ner våra låtar men gnäller på att vi försöker få in pengar från annat håll.”"

Så. Jävla. Rätt.

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

SOm jag skrev i den här tråden http://forumet.kent.nu/showthread.php?t=1346&page=2 :

Men seriöst, vad snackar Jocke om?!?
    "Sluta ladda ner plattorna då så slipper vi göra sånt här!"(typ)
    Alltså, jag bryr mig inte så mycket om mobilen, men tycker det var onödigt. Men, det är väl KNAPPAST dom som bryr sig om kents anseende och kritiserar den dealen här som är de som laddar ner kents musik?!?
    Klantigt av honom.

Resten är ju en annan diskussion.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Ja, och den diskussionen (om förtjänst) vill du tydligen inte ta.

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Oskar:
    Har inte tid nu, lyssnar som bäst på nya kentplattan.
    Hur som helst påpekade jag bara att Jocke gav en känga åt helt fel håll. Och du höll med.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Don't flatter yourself, när det handlar om snyltande kommer jag aldrig hålla med dig om nånting. Om din ståndpunkt är att det finns fans som köper skivorna så ja, det har du rätt i, men vi vet båda två att det inte är vad du försöker säga.

Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Jocke har helt rätt i det han säger, förstår inte varför folk sitter och laddar ner singeln dissar den utan att egentligen ha någon rätt att lyssna på den eftersom dom inte betalt, hur ska egentligen artister kunna fortsätta leva om folk bara laddar hem skivorna, det liggar mycket arbete bakom en låt..

Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

En känga åt fel håll?
    Jag tycker bara det är konstigt att vissa (långt ifrån alla) laddar ner vår musik och sedan har mage att moralisera över våra försök att säkra bandets och studions och de enskilda medlemmarnas framtid på annat håll.
    Var menar du att min logik brister?
    Laddar folk inte ner vår musik utan att betala?
    Eller valde vi bara fel samarbetspartner?
    Inget är gratis för vuxna människor tyvärr.

Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Oskar:
    Har inte tid nu, lyssnar som bäst på nya kentplattan.
    Hur som helst påpekade jag bara att Jocke gav en känga åt helt fel håll. Och du höll med.
    Rent skitsnack, han har helt rätt i det han säger och du har ju uppenbarligen laddat ner ännu en skiva eftersom skivan inte ens är släppt.
    Du verkar inte fattat att det kostar att göra musik.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    Jocke har helt rätt i det han säger, förstår inte varför folk sitter och laddar ner singeln dissar den utan att egentligen ha någon rätt att lyssna på den eftersom dom inte betalt, hur ska egentligen artister kunna fortsätta leva om folk bara laddar hem skivorna, det liggar mycket arbete bakom en låt..
    Problemet är väl att folk inte fattar att allting kostar. De ser det som att alla andra i samhället ska göra saker för deras skull utan att kräva något i utbyte, och då blir det till att kent ska göra obskyra skivor för fansens skull och inte försöka tjäna pengar eftersom det är något dåligt. Det är där logiken brister, i antagandet att kent ska finnas till för fansens skull och aldrig nånsin ska tänka på vad de själva vill göra, varken med musiken eller sina egna förtjänta inkomster. Personligen blir jag väldigt glad av det faktum att de vill tjäna pengar och gynna sig själva, det visar att de är ambitiösa och har integritet. Sannerligen två egenskaper att högakta.

Standard

Jag vet inte, men jag tror ändå att det är lite som the plague skrev, att de som har något mot att kent har samarbete med sonyericsson är troligen inte de som låter bli att köpa skivan.

Och till Jocke, jo folk laddar ner er musik utan att betala, men tror du verkligen att det är dessa personer som moraliserar? Jag har köpt er skiva, även laddat ner den. Du/ni får tjäna pengar hur ni vill enligt mig. Fortsätt göra grym musik bara.

Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Du har så rätt Oskar.
    Det jag tycker är konstigt är att folk blir så förbannade på mobilen, för den kan dom inte ladda hem från internet utan måste köpa isåfall.
    Folk gnäller som fan på nya singeln mobilen o.s.v
    man kan ju verkligen undra om dom kan göra rollen som sveriges största rockband bättre själva, kritisera är inte alltid bra.

Standard

Förstår inte att folk retar upp sig så på att (enligt mig) världens bästa band vill tjäna pengar på sitt arbete. Det är väl en självklarhet att de ska få in pengar på deras verk.
    Det här med "sell-outs" och att de skulle svika är bara skitsnack. Faktum är ju att det är svårt att sälja skivor. Kostar lite mer än att bara trycka på "record" för att spela in.

Medlem R.Karlsens avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    En känga åt fel håll?
    Jag tycker bara det är konstigt att vissa (långt ifrån alla) laddar ner vår musik och sedan har mage att moralisera över våra försök att säkra bandets och studions och de enskilda medlemmarnas framtid på annat håll.
    Var menar du att min logik brister?
    Laddar folk inte ner vår musik utan att betala?
    Eller valde vi bara fel samarbetspartner?
    Inget är gratis för vuxna människor tyvärr.
    Fan va bra skrivit. Ett sammarbete med Sony Ericsson är bra. Helt rätt. Jag har beställt både skivan & ska köpa telefonen. Bryr mej inte om ni skulle börja släppa kent-designade bilar, cyklar, mopeder m.m...ni har all rätt att trygga framtiden. Det gör ni helt rätt i. Stå på er. Föresten, ingenting & min värld var 2 riktigt bra låtar. :-)
    Är du rädd för spöken? Då borde du inte öppna min spoiler!

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

-Burr, sa Kasper, när han fick se en naken häst.

Det blir säkert jättebra det här, jag bryr mig bara om musiken och inget annat. Vill minnas att jag var inne på samma spår som Jocke för någon månad sen, verkar som jag hade mer rätt än vad jag själv trodde då.

/Daniel
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Om folk inte köper musiken, utan istället plockar den gratis från nätet, hur ska då artisterna kunna överleva i längden? Visst, nu kommer nog kent att kunna sälja ut de flesta spelningar de ger sig på och säkert kunna leva ett tag på enbart gagen, men det gäller långt ifrån alla artister. Säga vad man vill om kent + Sony Ericsson, men det ger bandet ett antal kronor att investera i kommande projekt. Pengar som mer än väl kompenseras av de uteblivna inkomsterna från nedladdning kan jag tänka mig, men det är en annan femma...
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Sidan 1 av 7 1234567 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •