Sidan 6 av 6 FörstaFörsta 123456
Resultat 76 till 84 av 84

Ämne: Regler för tävlingen

Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av jensan Visa inlägg
    Eftersom ingen som har koll vill svara så bestämmer jag, som en rätt erfaren medlem på forumet, att pga missförstånden så får man en dag till på sig. Tada!

Det nya sista datumet för att ladda upp är härmed den 24/6 till och med kl 00.00.

Loud & Clear!

Jag kommer att testa i alla fall..
    Henke har skrivit klart och tydligt att kanalen stängs inatt kl 00.00. Så var ute i god tid med att ladda upp, det kan ta några timmar i värsta fall.
    Hennes mun är som ett sår

Erfaren medlem bcqs avatar
    Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Alla fans uppmanas att spela in en egen video till låten "Vy från ett luftslott" (Punks Jump Up Remix) under temat "Lill-lördag" och ladda upp denna på Youtube via funktionen "Post a video response".

Tävlingen pågår 16-23 juni 2008 och därefter väljer Kent ut tre bidrag som alla kan rösta på. Den 26 juni koras en vinnare och förutom äran får vinnaren ett VIP-pass till de egna spelningarna, merchandise-kit och en träff med Kent på valfri konsert.

Viktigt om rättigheter
    Genom att vara med i tävlingen och ladda upp din video så garanterar du att den enbart innehåller material som du har rättigheterna till. Ja, bortsett från låten som du självklart får lov att använda fritt i ditt bidrag. Man kan alltså inte använda material från någon existerande video, film, tv-program eller liknande. Man kan inte heller använda stillbilder som man inte själv har tagit. Bryter man mot denna viktiga regel så diskas man ur tävlingen och begår dessutom ett upphovsrättsbrott samt bryter mot Youtubes regler. Sånt vill vi undvika så använd bara material du själv filmat och fotat.

Hur gör man en video då?
    Det finns så klart massor av sätt att skapa en video. Det viktiga är inte den tekniska kvaliteten utan idén och påhittigheten. Man kan filma allt med sin mobilkamera eller låna en riktig videokamera, det spelar ingen roll. Man kan filma allt i ett svep eller lägga tid på redigering och klippning, det spelar ingen roll.

Ladda upp din video via denna länk: http://www.youtube.com/video_respons...?v=8x6lp-lDPMs

Den vinnande videon har ju klipp från The Knife - Is It Medicine videon. =D
    Var bara tvungen så här i bakfyllans underbara värld!

Standard

What? Då borde det vinnande bidraget diskvalificerats. ;(

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

trodde att det bara var sånt där open source-material men om det här stämmer så borde den diskats ja. det var vi förresten väldigt många som tyckte redan natten den vann men det är en annan historia.
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Men det var väl open source-material? Det får väl användas precis hur som helst?

Såg inte det där med the knife, det var som tusan.
    Senast redigerat av popdrog den 2008-11-23 klockan 08:54.
    When you can live forever, what do you live for?

Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Det kanske är så enkelt att the Knife använt sig av samma open source material?

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Det kanske är så enkelt att the Knife använt sig av samma open source material?
    Tänkte exakt samma sak...

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av kentmissbrukare Visa inlägg
    men har jag typ rättighet till att ha me lite bladerunner i min video? humh...

:S
    Antar att du vet att det är bland Jockes favoritfilmer eller om det t.o.m. var nummer 1.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av jensan Visa inlägg
    Eftersom ingen som har koll vill svara så bestämmer jag, som en rätt erfaren medlem på forumet, att pga missförstånden så får man en dag till på sig. Tada!
    man blir erfaren medlem efter 2000 inlägg.
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Sidan 6 av 6 FörstaFörsta 123456

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •