Jag kan inte sluta älska Den Döda Vinkeln! Så himla bra!
400 slag
Du är ånga
Den döda vinkeln
Du var min armé
Palace & Main
Järnspöken
Klåparen
Max 500
Romeo återvänder ensam
Rosor & palmblad
Mannen i den vita hatten (16 år senare)
Jag kan inte sluta älska Den Döda Vinkeln! Så himla bra!
Samtliga låtar är verkligen klockrena och Du & Jag Döden är imo Kents bästa skiva. Men måste jag välja en låt så blir det Den döda vinkeln... Har betytt väldigt mycket genom åren. Det var för övrigt den första kent-låten jag började gilla utöver radiolåtarna Kärleken väntar, Dom Andra och FF.
Skulle jag träffa oss och vara 15, skulle jag bli otroligt besviken. "Vilka är de här trötta, feta gubbjävlarna?"
Enkelt en av kents bästa Låtar:
Mannen i den vita hatten ( 16 år senare)
Håna oss Vi rör oss Ni står still.
400 slag! (minst 10 tecken)
2010 18/3 Göteborg 19/3 Göteborg 20/3 Göteborg 21/3 Göteborg
2008 15/2 Skövde 25/7 Göteborg
2007 28/9 Oslo
Du är ånga
i mitt tycke en av kents bästa
missade tyvärr den i annexet då dom bara spelade den första kvällen
hoppas på den i långholmsparken
på spaning efter den tid som flytt
Väldigt svårt, men får nog bli 400 slag, även om många av de andra låtarna är sanslöst bra också![]()
bästa skivan som gjorts, valde den döda vinkeln. den släpptes när jag fyllde år också ;D
Utan tvekan Mannen i hatten. Men även Klåparen, Den döda vinkeln, och 400 slag är stora favoriter.
Mannen i den vita Hatten, men Den döda Vinkeln er ikke langt unna
alltså är det bara jag som tycker att MIDVH är lite töntig, typ? jag säger inte att den är dålig, för det är den inte, men enligt mig finns det flera låtar på skivan som är både musikaliskt och textmässigt överlägsna.
Förstår vad du menar, men de flesta Kentfansen kan svälja sina behov av att vara creddiga ibland.
MIDVH är Kents pampigaste låt, vilket är ocreddigt, men å andra sidan kan MIDVH vara världens bästa pamplåt.
Frågan är om inte 400 slag eller Den döda vinkeln är lite mer lagom pampiga i längden ...![]()
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\