Sidan 11 av 14 FörstaFörsta ... 234567891011121314 SistaSista
Resultat 151 till 165 av 196

Ämne: 2009-05-26: Fråga Kent är tillbaka

Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Jag har nyss tagit studenten, och söker jobb, så jag är ofrivilligt "ledig". Inte samma sak som att droppa skivinspelning för att det SNAAAART är midsommar...
    Dom "droppar" ju inte!
    Dom tar sig en paus!
    Dom har familj!
    Barn!
    Ett liv!
    Är det så svårt att fatta!?
    Även om dom säkert älskar att göra musik så mycket som dom påstår så är det här trots allt deras jobb. Och jobb behöver man fri ifrån om sommaren.

God sommar Kent och jag ser fram emot plattan när den kommer.

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av buster89 Visa inlägg
    Dom "droppar" ju inte!
    Dom tar sig en paus!
    Dom har familj!
    Barn!
    Ett liv!
    Är det så svårt att fatta!?
    Även om dom säkert älskar att göra musik så mycket som dom påstår så är det här trots allt deras jobb. Och jobb behöver man fri ifrån om sommaren.

God sommar Kent och jag ser fram emot plattan när den kommer.
    Med droppar menade jag inte att de skulle lägga ned, utan bara släppa den för stunden. Och nä, det är inte så svårt att förstå att de har familj osv men det har de väl i vanliga fall också? Bättre att slita nu, ta ledigt när det faktiskt är midsommar, och vila lite när skivan faktiskt är klar. Brukar nog vara så, att man tar det lugnt efter ens projekt är klart. Inte mitt i. Fast jag förstår mig nog inte på det där med projekt osv...

Standard

Med droppar menade jag inte att de skulle lägga ned, utan bara släppa den för stunden. Och nä, det är inte så svårt att förstå att de har familj osv men det har de väl i vanliga fall också? Bättre att slita nu, ta ledigt när det faktiskt är midsommar, och vila lite när skivan faktiskt är klar. Brukar nog vara så, att man tar det lugnt efter ens projekt är klart. Inte mitt i. Fast jag förstår mig nog inte på det där med projekt osv...
    Vem vet, de kanske strular som fan med en låt nu och bestämmer sig att ta paus nu när det ändå ÄR ganska nära midsommar.
    De kommer väl tillbaka starkare än någonsin EFTER midsommar och antagligen med en stark bakfylla men ajajajaj äh. låt gubbarna vila dom är trots allt gamla

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Jag har kvar korken

Jag har nyss tagit studenten, och söker jobb, så jag är ofrivilligt "ledig". Inte samma sak som att droppa skivinspelning för att det SNAAAART är midsommar...
    Nej du är inte ofrivilligt ledig för inget hade hindrat dig från att läsa sommarkurser fyfan vad slö du är som inte gör något i sommar :S
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Medlem Peabfs avatar
    Reg.datum
    Aug 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av kentpop Visa inlägg
    Jaha? (10)
    Skivan i fråga är värdelös, trots att den tog 14 år att göra. Mest det som menades, tror jag.

Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Vad svamlar du om?
    Hur brukar du göra när du jobbar?
    Tar du semester?
    Jobbar du på helgerna?
    Sover du?
    Får vi göra det?
    Sova menar jag.
    Du har väl ingen ANING om var i "projektet" vi är...
    Du vet inte om vi är mitt i, i början eller i slutet.
    Vi vet exakt var vi är. Vi tar beslut om hur vi ska jobba efter var i projektet vi är.
    Men folk HAR ett EGET LIIIIV i detta bandet.
    Vissa kanske åker och hälsar på släktingar i ett annat land eller liknande över midsommar.
    Det har du inte med att göra eller hur?
    Släpp det bara.
    OK?

Erfaren medlem Flaskbottnadgaphalss avatar
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Vad svamlar du om?
    Tar du semester?
    Jobbar du på helgerna?
    Sover du?
    Får vi göra det?
    Sova menar jag.
    Vi vet exakt var vi är. Vi tar beslut om hur vi ska jobba efter var i projektet vi är.
    Vissa kanske åker och hälsar på släktingar i ett annat land eller liknande över midsommar.
    Släpp det bara.
    OK?
    Var i projektet är ni?

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Flaskbottnadgaphals Visa inlägg
    Var i projektet är ni?
    Var sak har sin tid, men på ett ungefär:

Vi har en del fix kvar på några låtar och en handfull kvar att spela in från scratch.
    Sedan tillkommer väl mixning, mastring, pressning och den biten.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Standard

Jocke är ett inlägg från #747.

Jag undrar vad det inlägget kommer att innehålla...
    Du och jag, Döden <3

Reg.datum
    May 2007

Standard

Vad svamlar du om?
    Tar du semester?
    Jobbar du på helgerna?
    Sover du?
    Får vi göra det?
    Sova menar jag.
    Släpp det bara.
    OK?
    Oj, nu surnade grädden tror jag.
    Ha en trevlig midsommar så ses vi när ni har sovit klart. Hälsa släktingarna utomlands också.

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

men sundance kid lägg ner nu. är det något konstigt med att folk vill vara lediga på midsommar? Skulle du bli glad om du gick i skolan och din lärare sa att ni ska göra ett prov på juldagen, man kan ju inte bara droppa sin utbildning bara för att det är jul? det är ju bättre att slappa när man är helt klar
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Standard

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    men sundance kid lägg ner nu. är det något konstigt med att folk vill vara lediga på midsommar? Skulle du bli glad om du gick i skolan och din lärare sa att ni ska göra ett prov på juldagen, man kan ju inte bara droppa sin utbildning bara för att det är jul? det är ju bättre att slappa när man är helt klar
    Hahah! klockrent

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    Nä, alla jag känner är lediga på midsommar... däremot inte nästan en hel vecka innan. På samma vis som jag har varit ledig kring julhelgen när jag gick i skolan, och då är det ändå mindre tid ledigt när man arbetar. Men visst, jag är inte den som är den. Givetvis får de ta ledigt hur de vill men jag tycker bara man kan försöka ta vara på tiden och vara så effektiv som möjligt istället för att skjuta upp saker... men som sagt så är det ju upp till dem hur de arbetar med sina projekt och tar vara på sig själva. De har ju slitit så mycket genom åren, och tjänat så mycket pengar, så nu kan de låta oss som bryr oss vänta lite...

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Nä, alla jag känner är lediga på midsommar... däremot inte nästan en hel vecka innan. På samma vis som jag har varit ledig kring julhelgen när jag gick i skolan, och då är det ändå mindre tid ledigt när man arbetar. Men visst, jag är inte den som är den. Givetvis får de ta ledigt hur de vill men jag tycker bara man kan försöka ta vara på tiden och vara så effektiv som möjligt istället för att skjuta upp saker... men som sagt så är det ju upp till dem hur de arbetar med sina projekt och tar vara på sig själva. De har ju slitit så mycket genom åren, och tjänat så mycket pengar, så nu kan de låta oss som bryr oss vänta lite...
    men som det har sagts flera gånger tidigare, de har ju inga fasta arbetstider och man kanske vill ha ledigt ibland? Jag tror resultatet blir bättre om man inte arbetar under tidspress utan låter arbetet ta den tid det tar. Tror ingen tror att de väntar bara för att jävlas med oss som väntar på skivan
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Herregud, jag trodde ni skämtade...
    *rullar ögonen som Herr Seinfeld brukar göra*

Sidan 11 av 14 FörstaFörsta ... 234567891011121314 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg