Sidan 13 av 14 FörstaFörsta ... 34567891011121314 SistaSista
Resultat 181 till 195 av 196

Ämne: 2009-05-26: Fråga Kent är tillbaka

Standard

Det är alltid underhållande när vanliga, hederliga knegare skjuter vilt omkring sig - för att citera en god vän.
    rbroddmark.tumblr.com

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av bcq Visa inlägg
    Jag tror vi har fattat poängen Mr Berg.
    Vi fattar men inte Sundance_Kid
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Erfaren medlem Sockeeers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Det är så irriterande... såna där diskussioner.
    Speciellt när det är helt uppenbart att kent inte kan sitta med fråga kent forever.
    Dom är människor, okej, dom har också rätt till ledighet och liknande.
    Herregud...
    skärp er ni som klagar.
    Jag trodde att fråga kent bara skulle va nån dag så jag är jätte tacksam för att det varade så länge.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sockeeer Visa inlägg
    Det är så irriterande... såna där diskussioner.
    Speciellt när det är helt uppenbart att kent inte kan sitta med fråga kent forever.
    Dom är människor, okej, dom har också rätt till ledighet och liknande.
    Herregud...
    skärp er ni som klagar.
    Jag trodde att fråga kent bara skulle va nån dag så jag är jätte tacksam för att det varade så länge.
    Rättelse: Han som klagar.

Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Rättelse: Han som klagar.
    Tack för rättningen.

Erfaren medlem What it feels likes avatar
    Reg.datum
    Aug 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    ^ forumets gnälligaste medlem?
    <3 ååååh.. fina människa
    En tekopp från de dödas värld

Först ut med skandalerna:
    www.kentbloggen.nu

Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av sundance_danne Visa inlägg
    jaja, jag ändrar. förresten heter det Sackaros eller möjligen Socker, men absolut inte Sockeeer....

Mitt citat var ändå väldigt lämpligt, tycker det är tråkigt att jocke kommer här och försöker spela kungen när han aldrig kommer klara av att vara lika kentskadad som oss andra (vilket jag iof helt och håller förstår, låtskrivande är kanske terapi man får ut sig och sen glömmer)
    Men Socker va upptaget och jag skulle bestämt heta socker då fick det bli med tre e. Och Sockeeer är som socker/sackaros fast mycket bättre!
    Han är kungen.
    Sluta tjaffsa.

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Fast jag förstår mig nog inte på det där med projekt osv...
    Snarare förstår du inte dig på det där med att skapa musik. Det är inte som att stå på ett rullande band, om du nu tror det..?

Låtar behöver ofta mogna ett tag innan man kan fortsätta med dem, så en paus kan faktiskt skapa mer än jobb.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Snarare förstår du inte dig på det där med att skapa musik. Det är inte som att stå på ett rullande band, om du nu tror det..?

Låtar behöver ofta mogna ett tag innan man kan fortsätta med dem, så en paus kan faktiskt skapa mer än jobb.
    Vilken tur jag har att en stor musikproducent kommer in här och förklarar hur man skapar musik, för jag förstår ju INGENTING och tror bara att det är som att arbeta på fabrik där låtarna görs på rullande band. Härligt.

Jag förstår ju självfallet att musik är som vin, det blir bättre om det får ligga och åldras lite innan brukning. Istället för att jobba med en låt, pröva olika infallsvinklar/ackord, instrument, så åker man hem och lägger sig på soffan. Då blir allting mycket bättre.

Men det om det. De har rätt till sin vila när de vill, och jag tror inte direkt de tog en "rast" för att låtarna blir bättre då... men det är ju bara jag som är dum och oförstående. Sry.

Reg.datum
    May 2002

Standard

men det är ju bara jag som är dum och oförstående. Sry.
    Precis...

Tänk på att en låt utvecklas minst lika mycket i huvudet (om inte mer) som den gör med instrument...
    Senast redigerat av frågg den 2009-06-28 klockan 18:48.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Precis...

Tänk på att en låt utvecklas minst lika mycket i huvudet (om inte mer) som den gör med instrument...
    Nä, jag kan verkligen inte tänka. Alls.
    Kan någon lära mig?
    Hade ingen aning om att musik, text, och det mesta man skapar ursprungligen härstammar från huvudet och ens tankar. Trodde det var något som piskades fram.
    Dessutom vet ju alla att problem löses bäst genom att ta ledigt och bara skita i problemen som uppstått... (eller så fråntar du dig själv rätten att dumförklara mig om du på allvar tror att de tog ledigt för att "låta låtarna växa", lol).

Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

den kreativa processen är säkert olika för alla människor. för mig, och förmodligen för de flesta andra, är det en viktig del att ta pauser, att låta saker ta form i huvudet innan man kan måla klart en tavla eller göra klart en låt.
    det kanske finns de som 'piskar fram' saker också, även om det inte låter särskilt kul att jobba på det sättet.
    jag vet inte hur kentarnas kreativa process ser ut och det gör inte du heller fredrik.
    saker är olika för olika människor så du borde inte uttala dig så tvärsäkert.

Reg.datum
    May 2002

Standard

Kan någon lära mig?
    Hade ingen aning om att musik, text, och det mesta man skapar ursprungligen härstammar från huvudet och ens tankar. Trodde det var något som piskades fram.
    Precis..

Dessutom vet ju alla att problem löses bäst genom att ta ledigt och bara skita i problemen som uppstått... (eller så fråntar du dig själv rätten att dumförklara mig om du på allvar tror att de tog ledigt för att "låta låtarna växa", lol).

Vem pratar om problem? Ta det lugnt med pulsen..
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Kan någon lära mig?
    Snälla Fredrik, måste du ha den här otroligt dryga attityden?

Standard

Vet inte hur jag hamnade här efter alla år men måste bara säga att vilket svin Sundance_kid verkar vara. Sur som en liten unge som inte får sin leksak NU!!!

Sedan fortsätter han prata nonsens och spekulera om att de minsann inte vågar möta problemen som uppstår, och åker hem för att lägga sig på soffan...

Vad har du för jävla aning?

Sidan 13 av 14 FörstaFörsta ... 34567891011121314 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •