Sidan 16 av 16 FörstaFörsta ... 678910111213141516
Resultat 226 till 232 av 232

Ämne: Kent och Efterlyst gör film om försvunna människor

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Beatles skickade inte heller sina videor till MTV eller ZTV apropå det J. Berg skrev.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Standard

Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Nu ska inte jag sitta här och kasta molotov-cocktails i igloo.
    Jag är långt ifrån perfekt när det gäller att skriva så man förstår på forum.
    Men random betyder något helt annat än otippat.
    Hur ordet random används bland mopedburen ungdom i Arboga, Ljusdal, Eskilstuna eller Borlänge kan/vill jag inte veta
    Ja, jag vet att jag är fyra månader för sent ute för denna diskussion, och att den är OT. Dessutom håller jag personligen helt med J.Berg m.fl. om vad 'random' betyder. Avsikten är alltså inte att starta om debatten. Däremot tänkte jag att debattörerna kanske kunde ha glädje av att se att kentforumet inte är enda platsen där ordets betydelse ställer till förtret i inter-generationell kommunikation:

Jag läste igår Språktidningen nr 1/2010 och där skriver chefredaktören Patrik Hadenius om att prata med sin 14-åring i "Ofta att jag fattar ungdomars ord":

"... Vi prövar ett nytt ord: random. Jag trodde att ungdomarna använde det som en direkt översättning av engelskans 'slumpmässigt'. Men det vill inte ungdomarna gå med på. Det betyder tydligen också 'konstigt' eller 'udda'. Men mer exakt hur ordet brukas förblir oklart. Eller är det kanske bara random?"

I den här tråden kom alltså ett exempel på "exakt hur ordet brukas", men jag vet inte om betydelsen 'konstigt' eller 'udda' skulle vara så mycket bättre i detta sammanhang...

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Ett udda och konstigt ord kan med stor sannolikhet vara ett slumpmässigt ord.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Ett udda och konstigt ord kan med stor sannolikhet vara ett slumpmässigt ord.
    Därav betydelseförskjutningen hos ordet random när det används av dagens svenskar.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Standard

tycker denna videon e väldigt fin och välgjord.. till en bra låt
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Smygare
    Reg.datum
    Oct 2011

Standard

Någon som vet vart man kan se videon nu? För på youtube så har den tagits bort av upphovsrättsliga blablabla.
    Vill verkligen se den!

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av brothersebastian Visa inlägg
    Någon som vet vart man kan se videon nu? För på youtube så har den tagits bort av upphovsrättsliga blablabla.
    Vill verkligen se den!
    Du kan pröva deras officiella VEVO-kanal så går det bättre:

Förövrigt är det lite roligt att en nyfunnen vän till mig medverkar i filmen. Träffade honom när jag själv började spela in kortfilmer, här är den första han medverkade i (Fancy But Pointless):

http://www.youtube.com/watch?v=xZV8sccH7sc
    Senast redigerat av Sundance_kid den 2012-03-04 klockan 12:27.

Sidan 16 av 16 FörstaFörsta ... 678910111213141516

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •