Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 59

Ämne: kent borde göra en klubbturné!

Standard

Vore väldigt väldigt roligt om de gjorde detta.
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Erfaren medlem Sockeeers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av kentidiiot Visa inlägg
    Omväxling förnöjer! Tycker dessutom dom borde spela i varenda liten småstad istället för 4 gånger i rad i storstäderna.
    instämmer!

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sockeeer Visa inlägg
    instämmer!
    Det bor dock mycket mer människor i "storstäderna". Procentuellt kan färre gå på konserten. Om de bara skulle spela en, då.
    Kent's fanskara är något bredare i Stockholm.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Standard

Det lär ju kosta mer att resa runt i småstäderna än att se dem flera gånger i samma stad, iofs...
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Erfaren medlem Sockeeers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Det bor dock mycket mer människor i "storstäderna". Procentuellt kan färre gå på konserten. Om de bara skulle spela en, då.
    Kent's fanskara är något bredare i Stockholm.
    menar alltså att dom inte BARA behöver besöka storstäderna. självklart tycker jag dom ska göra konserter i storstäderna, men skulle ju va kul om dom besökte lite mindre städer också. Men whateverrrr jag åker dit kent är och det blir nog bra vart dom än spelar och hur dom lägger upp det, för jag tycker att dom alltid gör bra ifrån sig.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2006

Standard

Låter jättetrevligt med en massa småkonserter i mindre städer!
    Whatever you do now, the world still turns.

Erfaren medlem What it feels likes avatar
    Reg.datum
    Aug 2006

Standard

....kiruna, piteå, häämenlinna, lakselv, langesund, eskilstuna, ...
    En tekopp från de dödas värld

Först ut med skandalerna:
    www.kentbloggen.nu

Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Josso Visa inlägg
    Låter jättetrevligt med en massa småkonserter i mindre städer!
    Ja, klubbar är ändå nåt helt annat än sommarfestivaler.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard kent borde göra en klubbturné!

Jag har aldrig ens sett kent på något litet ställe och ändå har jag gått på deras spelningar sedan 2003. Fuck, kom några är försent antar jag. Dock är kent inte så stora som kanske 03-07(???) längre så nu tycker jag det är läge. Jag bestämmer.

Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    Jag har aldrig ens sett kent på något litet ställe och ändå har jag gått på deras spelningar sedan 2003. Fuck, kom några är försent antar jag. Dock är kent inte så stora som kanske 03-07(???) längre så nu tycker jag det är läge. Jag bestämmer.
    Tyvärr gör du nog inte det... :/
    inget.

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    Tror du dom är mindre nu? Tror kent lätt skulle kunna göra om tältturnén. Utan problem. Stadion skulle kunna fyllas igen, tom Ullevi tror jag på. Måste ju säga att kent på Ullevi är lite av en dröm. Fast jag tror inte dom vågar.

Men en klubbspelning, gärna för mig. Releasepartyt i Köpenhamn var guld. Dock kommer det bli snorsvårt att få biljetter till spelningarna. Kent på Sticky, ja tack. Men tror aldrig det kommer hända. Tror vi får nöja oss med sporthallar som minsta arena (undantaget för specialspelningar som vid albumsläpp och dylikt).
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

egentligen är grejen mest att det vore roligt att se dom någon annanstans än sporthallar. mindre eller större spelar inte så stor roll. båda är roliga.

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Tror du dom är mindre nu? Tror kent lätt skulle kunna göra om tältturnén. Utan problem. Stadion skulle kunna fyllas igen, tom Ullevi tror jag på. Måste ju säga att kent på Ullevi är lite av en dröm. Fast jag tror inte dom vågar.

Men en klubbspelning, gärna för mig. Releasepartyt i Köpenhamn var guld. Dock kommer det bli snorsvårt att få biljetter till spelningarna. Kent på Sticky, ja tack. Men tror aldrig det kommer hända. Tror vi får nöja oss med sporthallar som minsta arena (undantaget för specialspelningar som vid albumsläpp och dylikt).
    De sista ishallsturnéerna har inte varit utsålda. Vissa av datumen väldigt långt ifrån.
    Jag tycker de borde ta ned det ett steg. till typ 1000-2000-kapacitet.
    Ärligt talat, hur mäktigt är det med en halvtom ishall? Om de värnar om "livekänslan" så borde de överge de ishallarna de inte säljer ut.

Alternativt, SE TILL ATT KONSERTERNA PROMOTAS på annat håll än via hemsidan. Jag veta många som gillar Kent och köper skivorna, men inte visste om att de spelade. Bra jobbat.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem moongirls avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Håller med the plague. Känner många som gillar kent och lyssnar på deras musik och mer än gärna hade gått på konserter, men pga att det bara promotas via deras hemsida missar de konserterna.
    Signatur.

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    De sista ishallsturnéerna har inte varit utsålda. Vissa av datumen väldigt långt ifrån.
    Jag tycker de borde ta ned det ett steg. till typ 1000-2000-kapacitet.
    Ärligt talat, hur mäktigt är det med en halvtom ishall? Om de värnar om "livekänslan" så borde de överge de ishallarna de inte säljer ut.

Alternativt, SE TILL ATT KONSERTERNA PROMOTAS på annat håll än via hemsidan. Jag veta många som gillar Kent och köper skivorna, men inte visste om att de spelade. Bra jobbat.
    Jag instämmer helt och fullt. I alla fall något mindre ställen i städer som aldrig säljer ut ishall/idrottshall, det blir mer intimt och mer känsla då.

Angående promotandet av turnéer/konserter så har jag också liknande erfarenheter. Säger jag till någon på t.ex. jobbet att jag har sett Kent, då får jag inte sällan ett "Jaha, har de spelat i närheten? Vad synd, det visste jag inte" som svar. Inte alltid som det är tillräckligt promotat (affischering eller annonsering), såvida man inte har koll på Ticnet, Live Nation eller kent.nu.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •