Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 59

Ämne: kent borde göra en klubbturné!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

måste finnas bättre sätt att promota än affischering?

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    måste finnas bättre sätt att promota än affischering?
    Kent är väl ett typiskt radioband?
    Själv har jag ingen aning, eftersom jag i stort sett aldrig lyssnar på radio, men att göra reklam där kanske är en idé?

Annars tror jag fortfarande på affischer.
    Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Inför turné 19 var det ju en mycket reklam på spårvagnshållplatser och liknande (i gbg iaf). Och angående att vissa spelningar inte är slutsålda så beror det säkerligen på dålig reklam eller på för många spelningar i storstäderna, hade de inte spelat fyra gånger i gbg och sthlm så tror jag folk hade åkt till de mindre städerna för att se dom.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    De sista ishallsturnéerna har inte varit utsålda. Vissa av datumen väldigt långt ifrån.
    Jag tycker de borde ta ned det ett steg. till typ 1000-2000-kapacitet.
    Ärligt talat, hur mäktigt är det med en halvtom ishall? Om de värnar om "livekänslan" så borde de överge de ishallarna de inte säljer ut.

Alternativt, SE TILL ATT KONSERTERNA PROMOTAS på annat håll än via hemsidan. Jag veta många som gillar Kent och köper skivorna, men inte visste om att de spelade. Bra jobbat.
    Jo, Malmö Arena var pinsamt tom...
    inget.

Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Instämmer helt. En riktigt intim klubbturné vore fantastiskt.

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av kentidiiot Visa inlägg
    Jo, Malmö Arena var pinsamt tom...
    Var du sarkastisk eller inte?
    (Har inte koll på hur det var i Malmö)
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Och angående att vissa spelningar inte är slutsålda så beror det säkerligen på dålig reklam eller på för många spelningar i storstäderna, hade de inte spelat fyra gånger i gbg och sthlm så tror jag folk hade åkt till de mindre städerna för att se dom.
    Så du tror på allvar att stockholmare och göteborgare hade tagit sitt pick och pack, för att se bandet i småhålor?
    Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40

Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Var du sarkastisk eller inte?
    (Har inte koll på hur det var i Malmö)
    Nej, den var jävligt tom. Och dom uttnyttja nog ändå bara halva arenan, såg det ut som. Blev lite besviken, ända sen dom börja bygga arenan tänkte jag att det vore roligt att se kent där. Det var ju en jättebra spelning, men titta man bak såg det lite tomt ut :/
    inget.

Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Inför turné 19 var det ju en mycket reklam på spårvagnshållplatser och liknande (i gbg iaf). Och angående att vissa spelningar inte är slutsålda så beror det säkerligen på dålig reklam eller på för många spelningar i storstäderna, hade de inte spelat fyra gånger i gbg och sthlm så tror jag folk hade åkt till de mindre städerna för att se dom.
    Tror inte man flyttat på så många sthlmare och gbgare. Men fler personer kring småstäderna, Norrköping, Linköping, Växjö, osv.. hade inte behövt åka till Stockholm och Göteborg utan bara till sin närmaste stad.
    inget.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard kent borde göra en klubbturné!

Alltså röd och framför allt inte en plats i solen har ju varken blivit lika uppmärksammade av andra eller uppmärksammats av kent själva på samma sätt som tillbaka till samtiden, du & jag döden och såklart vapen & ammunition blev, det kan ingen förneka antar jag. Är väl inte så konstigt att inte lika många människor går på spelningar då heller liksom. Känns rätt verklighetsfråvänt att säga att kent är samma band som 2005, haha.

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Så du tror på allvar att stockholmare och göteborgare hade tagit sitt pick och pack, för att se bandet i småhålor?
    Nej, men vi var väldigt många som åkte till "storstan" och fyllde ut de där konserterna.

---John G. Bennett

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av kentidiiot Visa inlägg
    Nej, den var jävligt tom. Och dom uttnyttja nog ändå bara halva arenan, såg det ut som. Blev lite besviken, ända sen dom börja bygga arenan tänkte jag att det vore roligt att se kent där. Det var ju en jättebra spelning, men titta man bak såg det lite tomt ut :/
    Ok.

.......

---John G. Bennett

Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

De sista ishallsturnéerna har inte varit utsålda. Vissa av datumen väldigt långt ifrån.
    Jag tycker de borde ta ned det ett steg. till typ 1000-2000-kapacitet.
    Ärligt talat, hur mäktigt är det med en halvtom ishall? Om de värnar om "livekänslan" så borde de överge de ishallarna de inte säljer ut.

Alternativt, SE TILL ATT KONSERTERNA PROMOTAS på annat håll än via hemsidan. Jag veta många som gillar Kent och köper skivorna, men inte visste om att de spelade. Bra jobbat.

Välkomna till Internet:
    De självutnämnda experternas paradis.

De sista ishallsturnéerna?
    Promotion?
    Kentaffischer?
    Intervjuer?
    Du måste vara ett promo-geni
    Den största anledningen till att man aldrig ser några kentaffischer är... kan du gissa?
    Just det.
    Ni tar ner dem, och tar hem dem.
    Det gör inget, men det är därför du aldrig ser några kentaffischer på stan.
    Inte för att affischer, intervjuer och övrig reklam hjälper speciellt mycket om folk inte är intresserade.
    Ofta kan man uppleva att dessa (ibland kostsamma) marknadsföringskampanjer bara upptäcks av de redan frälsta.

Vårturnén sågs av 100.000 människor.
    Sommarturnén av ännu fler.
    Det är som sagt fler än någon annan artist i Skandinavien drar (möjligtvis med undantag för den eminente Lars W, i Sverige).
    Vi har spelat ishallar sen 1999.
    Det finns inga andra lokaler man får spela i Sverige.
    Säkerhet du vet.
    1000-2000 kapacitet är det oerhört ont om i Sverige min vän.
    Tro mig, vi har verkligen letat efter fina ställen...
    Det var en av anledningarna till det berömda tältprojektet 2005.
    En turné som för övrigt var slutsåld i Sthlm, Gbg, Oslo och Helsingfors.
    I de övriga städerna låg publiksiffran på runt 5-6000...

Jag har ju förklarat detta förr, men eftersom folk envisas med att inte tänka så gör jag det igen:
    När man sätter ett gig i en stad så gör man en uppskattning av hur mycket folk det kan tänkas komma.
    För oss är det mellan 3000-6000 i alla städer utom de stora, där det kommer fler.
    Det finns inga "klubbar" att spela på om man drar så mycket publik som vi gör.
    Därför gör man hallar, trots att man vet att de inte kommer säljas ut.
    I Malmö kom det typ 6000 pers.
    Arenan tar kanske... 20.000 pers om man packar den.
    Jag tror inte att det finns mer än 5 artister i världen som skulle fylla en arena i Malmö en tisdag...
    Visst, man kunde ju ha spelat 8 gig på en mindre klubb för att alla som vill se giget ska få plats, men ni kanske inte tänker på att det givetvis är mycket mycket mycket dyrare att betala ett crew och inhyrd teknik åtta ggr än det är att betala en gång.
    Det finns ingen ekonomi i att spela små klubbar om man som oss vill ha med sig massa teknik och göra något sjukt snyggt.
    Vi gjorde ju 4 gig i Sthlm och 4 i Gbg på "mindre" ställen (just för att slippa en ishall som är en ganska tråkig gig-plats) men det innebar att vi förlorade massa pengar på 3 nätters hotell (26 rum á 2000:-!)& 4 dagars lön till alla i crewet (22 pers á minst 3-4000:- per dag!) + catering & hyra för all utrustning och alla bussar och lastbilar.

Det kostar att ligga på topp.

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Välkomna till Internet:
    De självutnämnda experternas paradis.

De sista ishallsturnéerna?
    Promotion?
    Kentaffischer?
    Intervjuer?
    Du måste vara ett promo-geni
    Den största anledningen till att man aldrig ser några kentaffischer är... kan du gissa?
    Just det.
    Ni tar ner dem, och tar hem dem.
    Det gör inget, men det är därför du aldrig ser några kentaffischer på stan.
    Inte för att affischer, intervjuer och övrig reklam hjälper speciellt mycket om folk inte är intresserade.
    Ofta kan man uppleva att dessa (ibland kostsamma) marknadsföringskampanjer bara upptäcks av de redan frälsta.

Vårturnén sågs av 100.000 människor.
    Sommarturnén av ännu fler.
    Det är som sagt fler än någon annan artist i Skandinavien drar (möjligtvis med undantag för den eminente Lars W, i Sverige).
    Vi har spelat ishallar sen 1999.
    Det finns inga andra lokaler man får spela i Sverige.
    Säkerhet du vet.
    1000-2000 kapacitet är det oerhört ont om i Sverige min vän.
    Tro mig, vi har verkligen letat efter fina ställen...
    Det var en av anledningarna till det berömda tältprojektet 2005.
    En turné som för övrigt var slutsåld i Sthlm, Gbg, Oslo och Helsingfors.
    I de övriga städerna låg publiksiffran på runt 5-6000...

Jag har ju förklarat detta förr, men eftersom folk envisas med att inte tänka så gör jag det igen:
    När man sätter ett gig i en stad så gör man en uppskattning av hur mycket folk det kan tänkas komma.
    För oss är det mellan 3000-6000 i alla städer utom de stora, där det kommer fler.
    Det finns inga "klubbar" att spela på om man drar så mycket publik som vi gör.
    Därför gör man hallar, trots att man vet att de inte kommer säljas ut.
    I Malmö kom det typ 6000 pers.
    Arenan tar kanske... 20.000 pers om man packar den.
    Jag tror inte att det finns mer än 5 artister i världen som skulle fylla en arena i Malmö en tisdag...
    Visst, man kunde ju ha spelat 8 gig på en mindre klubb för att alla som vill se giget ska få plats, men ni kanske inte tänker på att det givetvis är mycket mycket mycket dyrare att betala ett crew och inhyrd teknik åtta ggr än det är att betala en gång.
    Det finns ingen ekonomi i att spela små klubbar om man som oss vill ha med sig massa teknik och göra något sjukt snyggt.
    Vi gjorde ju 4 gig i Sthlm och 4 i Gbg på "mindre" ställen (just för att slippa en ishall som är en ganska tråkig gig-plats) men det innebar att vi förlorade massa pengar på 3 nätters hotell (26 rum á 2000:-!)& 4 dagars lön till alla i crewet (22 pers á minst 3-4000:- per dag!) + catering & hyra för all utrustning och alla bussar och lastbilar.

Det kostar att ligga på topp.
    Jag är medveten om allt du skriver om kostander, och det är inte min huvudpoäng. Utan just det om promotiongrejen.
    Jag hänvisar till denna tråd och synnerhet dessa inlägg för hur jag(och även andra som bekräftar) uppfattade det innan och efter turnén:

http://forumet.kent.nu/showpost.php?...8&postcount=34

http://forumet.kent.nu/showpost.php?...7&postcount=37

Edit:
    Måste säga att inget jag skrev innan var menat som påhopp, gnäll eller negativ kritik.
    Mest förslag för att förbättra för både er och konsertbesökarna.
    Sen försöker du få det att låta som jag inte har ett dugg koll på hela den här grejen med turnéer, promotion och omkostnader, men det har jag.
    Senast redigerat av The Plague den 2010-10-27 klockan 16:37.

---John G. Bennett

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard kent borde göra en klubbturné!

Nej det är väl ingen som påstår att det går med allt ert krimskrams heller, men tanken var kanske inte att allt det skulle vara med heller hörredu Jocke Berg.

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •