Sidan 9 av 9 FörstaFörsta 123456789
Resultat 121 till 128 av 128

Ämne: Jocke Berg bidrar med sång på låt till "Bilar 2"

Standard

Jag tycker låten är söt! Joakim sjunger med en lite "annorlunda" röst på nåt sätt, det är lite uppfriskande.

Sen är det alltid kul när hipsters och pretton blir löjligt arga av sånt här
    Dom hette nå jävla Angst eller skit-dåligt mår jag...

Dom små, små orden är svåra ord

Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002

Standard

Jag såg den här nu också, Jocke i smurffilmen!
    https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...48130343_n.jpg
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tugg_gitarr Visa inlägg
    Sen är det alltid kul när hipsters och pretton blir löjligt arga av sånt här
    Wut? Tycker den kritik som förts fram har varit rätt nyanserad, lugn och med glimten i ögat (kommentarer som: det är OK att den är dålig då den är med i en barnfilm).

Ännu en gång: bara för att man inte gillade låten betyder det inte att man – i negativ mening – är en hipster eller "ett pretto". Tråkigt att många på det här forumet ofta väljer att se saker otroligt svart eller vitt. Kärleksfullt fans eller gnällapa; "öppen för nya idéer" eller pretentiös hipster...

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Wut? Tycker den kritik som förts fram har varit rätt nyanserad, lugn och med glimten i ögat (kommentarer som: det är OK att den är dålig då den är med i en barnfilm).

Ännu en gång: bara för att man inte gillade låten betyder det inte att man – i negativ mening – är en hipster eller "ett pretto". Tråkigt att många på det här forumet ofta väljer att se saker otroligt svart eller vitt. Kärleksfullt fans eller gnällapa; "öppen för nya idéer" eller pretentiös hipster...
    Det var en kraftig generalisering med glimten i ögat. Menad att provocera och ironisera.

Blev du upprörd så ber jag om ursäkt
    Senast redigerat av Tugg_gitarr den 2011-09-08 klockan 10:09.
    Dom hette nå jävla Angst eller skit-dåligt mår jag...

Dom små, små orden är svåra ord

Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Blixa_boi_91 Visa inlägg
    Förmodar att det rör sig om extrem ersättning för relativt begränsad (sång)insats. Med det inte sagt att det är "lätt" att "bara sjunga", utan att kontrasterna i det här fallet mellan insats/inkomst och arbete/arvode är rent bibliska. Inget fel i det. De (Kent) har ju tidigare nämnt att "man får ta de vägar som finns att ta" eftersom branschen är så osäker. Det här säkrar antagligen, rakt av, en ny skiva rent ekonomiskt. Om de går i sådana tankar vill säga. Would at least make sense i och med skivbolagsflytten.
    Är inte jocke berg känd för att vara väldigt, väldigt rik? Inget fel i att vilja tjäna mycket pengar men man kan inte komma ifrån att det är en sell-out.. http://www.youtube.com/watch?v=5veaSm6oB9A

Standard

Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Jag tyckte det var likvärdigt med att vara med i en... Terrence Malick-film!
    Hehehe det var lite roligt

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av beck Visa inlägg
    Är inte jocke berg känd för att vara väldigt, väldigt rik? Inget fel i att vilja tjäna mycket pengar men man kan inte komma ifrån att det är en sell-out.. http://www.youtube.com/watch?v=5veaSm6oB9A
    Ironiskt att de valt just en Håkanlåt... Håkan tjänade mer än Jocke under 2010/2011...
    "Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av KRM Visa inlägg
    Ironiskt att de valt just en Håkanlåt... Håkan tjänade mer än Jocke under 2010/2011...
    Japp:
    http://www.expressen.se/noje/hakan-h...t--pa-30-milj/
    efter 2016 och 2017 års alla stora spelningar är det väldigt rimligt att tro att Håkan tjänat (med det menar jag vinst, inte omsättning, även om han inte verkar ha så mkt kostnader direkt i bolaget) en bra bit över 100 mkr totalt. Jag unnar han verkligen pengar, men det börjar bli lite tröttsamt på alla utsålda ullevispelningar. Lite som Springsteen, exklusiviteten av att sett Håkan på en större arena är väl så nära noll man kan komma numera. Hoppas innerligt att han tar en paus efter sommaren nästa år. Klubbspelningar vore coolt nu när han redan spelat på alla sveriges största arenor 3 ggr om eller vad det är.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Sidan 9 av 9 FörstaFörsta 123456789

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •