Sidan 28 av 28 FörstaFörsta ... 1819202122232425262728
Resultat 406 till 415 av 415

Ämne: Diskussioner om låtlistorna - SPOILER

Erfaren medlem kmbs avatar
    Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Å vad jag skulle ha viljat sett konserten som var i Bergen. Eller i alla fall en med den låtlistan.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd
    det rår jag inte för...

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av kmb Visa inlägg
    Å vad jag skulle ha viljat sett konserten som var i Bergen. Eller i alla fall en med den låtlistan.
    Såg riktigt bra ut med Elever och Cowboys instoppade i mitten där. Gillar blandade setlists med både gammalt och nytt, lugnt och röjigt. Tänker på hur mycket jag gillade OWC på Annexet 2010.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    Blir nästan lite blödig av att läsa detta. Det är plötsligt så många som skriver så snälla saker om oss och det vi gör.
    När jag väl stod där framme förstod jag inte om Jocke menade oss eller alla på första raden, men sen så har alla skrivit till oss om det.

Vi har sett alla spelningar utom Stavern i år och vi (åtminstone några av oss) har följt kents turnéer sedan 2007.
    Puss och kram.
    Har jag inte sagt det förut så säger jag det nu: ni är ju helt underbara!!! Det är ju ett nöje bara att läsa om er och bandet på twitter! Alla spelllistor och alla era äventyr och transporter och trotsande av obekvämligheter och transportproblem... jag ser bara en handfull spelningar varje turne pga allmänt vuxenliv men folk tycker ju jag är fanatisk nog...

Nu när ni har avslutat er turne kan ni väl göra comeback här, ni behövs! Kramar!!!
    Jag har skyhöga krav och det här är lagom

Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Det är så himla roligt att så många följer oss på twitter <3 Och är så snälla!
    When you can live forever, what do you live for?

Medlem
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Tråkigt att denna turné är över. Var en juste show från början till slut. Coolt med replokalen första låtarna och passande med låtarna Ögon, Klåparen och Ensam lång väg hem… Som Jocke sammanfattade det väl i Uppsala – dessa låtar lite samma story som 18, 25 och 40-åring… 400 Slag också alltid en bra livelåt med mera.

Roligt att notera att Jocke på Cirkus sade att det var kul att komma ”hem” igen efter att ha spelat i Köpenhamn och Oslo varpå han tillade att ju faktiskt Stockholm var hem… Låtar som Celsius, Kevlarsjäl och inte minst Halka stack ut… Tråkigt att missa spelning på Lokomotivet dock. Sundbyholmsspelningen i alla fall riktigt nice! Känns som det varit rätt många spelningar i Eskilstuna på senare tid efter flera år utan?!

Det bästa från denna turné var annars utan tvivel Elever/Cowboys på Sjöhistoriska. Även om dessa soundcheckats vågade man ju inte hoppas på att de faktiskt skulle spelas… Berg & Dalvana en annan personlig favorit som spelades. Bland de nyare kul att Det finns inga ord fick plats i reportoaren...

Man själv är ju dock inte direkt benchmark för publiken i stort… När man själv hellre skulle se i alla fall Romeo Återvänder Ensam, möjligen LSD Någon eller kanske Socker snarare än Kärleken Väntar är det favoritlåten hos typ 90 procent av publiken… Då vågar man inte direkt skrika om Ingenting Någonsin eller 10 Minuter i stället…

Hursomhelst stort tack till bandet! Och lansera gärna en vinsterturné i samband med släppet av ”Tänd på”. Vi vill inte vänta i ett par år på nästa spelning… Dessvärre lät det väl som att det är risken, att döma av Jockes kommentarer i Stockholm.

Medlem Maax500s avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Malcolm Visa inlägg
    Roligt att notera att Jocke på Cirkus sade att det var kul att komma ”hem” igen efter att ha spelat i Köpenhamn och Oslo varpå han tillade att ju faktiskt Stockholm var hem…
    Ja, det har han ju inte sagt på någon annan plats i sverige XD XD XD XD XD
    Citat Ursprungligen postat av förgätmigej Visa inlägg
    Nästa kommentar från någon av bandmedlemmarna i tråden om soundet: "Det är egentligen inte Jocke som sjunger, det är en... gitarr!"

Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad

Standard

Citat Ursprungligen postat av Maax500 Visa inlägg
    Ja, det har han ju inte sagt på någon annan plats i sverige XD XD XD XD XD
    Det säger han väl bara i Stockholm och Eskilstuna? Göteborg kallar han för Sveriges bästa publik och det förstår jag
    Every beat of your drum is wasted
    and every song you sing is a fake
    and every word is a hesitation
    you did it great...

Medlem Maax500s avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

2010 kallade han Göteborg hemma.
    Citat Ursprungligen postat av förgätmigej Visa inlägg
    Nästa kommentar från någon av bandmedlemmarna i tråden om soundet: "Det är egentligen inte Jocke som sjunger, det är en... gitarr!"

Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004

Standard

Jag har letat efter texterna på årets extra-verser. Kan dock inte hitta mer än första delen "Och ditt huvud mot min axel, din lilla panna är så varm..." osv. Är det någon som har andra versen? By the way, mina två konsert-upplevelser i år (Göteborg och Sundbyholm) var helt makalöst bra! Tusen tack, bandet, för att ni finns och ger oss upplevelser utöver det vanliga!
    Believe, and you will find your way...

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Att tvingas se 4 timmar Bruce är mitt livs mardröm, även om han gjort massor med sjukt fina låtar.
    Fniss...
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Sidan 28 av 28 FörstaFörsta ... 1819202122232425262728

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •