Sidan 10 av 13 FörstaFörsta 12345678910111213 SistaSista
Resultat 136 till 150 av 186

Ämne: Egoist

  1. #136
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Klåparen82 Visa inlägg
    Undrar även om det blir en sista chans att få sitt fysiska ex av nya skivan signerad vid släppet. Jag antar inte det, men vore sjukt kul om dom orkar med det.

    De borde åtminstone köra en sista runda av "fråga kent" nu, men å andra sidan svarar de ju ändå mest på frågor angående mat och vin så det kanske inte vore så givande ändå. Men signering skulle nog många se fram emot.

  2. #137

    Standard

    Låten är grymt bra, men refrängen är för kort. I LBE fungerade det då verserna var långa.

  3. #138

    Standard

    Jag kollade på forumets regler och det verkade inte vara några problem med det här,
    så jag tänkte posta en remix jag gjorde på Egoist. Tycker mycket om låten, känns spontant som en starkare första än LBE,
    men ja, jag kände att jag vill göra något med den.

    Så det gjorde jag.
    https://soundcloud.com/ifabodycatcha...d-far-vi-remix

    Hoppas någon finner något nöje i den/med den.
    ​A change of speed, a change of style.

  4. #139
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    "Egoist" är precis så fantastisk underbar och grym som jag hoppades att Kent skulle låta nästa gång vid sågs och hördes!
    Har fantiserat om den nya singel i två år nu och euforein är total
    Kent är och för blir var de för alltid varit: Världens bästa band
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  5. #140
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Ort
    Stockholm, , .
    Inlägg
    157

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Tack.
    "Mottot" är för övrigt hämtat från en fantastisk bok som heter "We were liars".
    Be a little nicer than you have to.
    Det finaste jag läst.
    Finns det någon lista på böcker som J.Berg har läst? Läste och älskade Fault in our stars som han/du twittrade ut 2013 (https://twitter.com/MrJHBerg/status/409450740910784512).

  6. #141
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av alexz Visa inlägg
    Finns det någon lista på böcker som J.Berg har läst? Läste och älskade Fault in our stars som han/du twittrade ut 2013 (https://twitter.com/MrJHBerg/status/409450740910784512).
    Bara de han nämnt i olika sammanhang, de jag kommer på på rak arm är så klart Östergren som var hans favoritförfattare i ung ålder (det var för övrigt J.Berg som fick mig att upptäcka denna fantastiska författare). Raymond Carvers novell, "Why don't you dance" är inspirationen till MNS, på konserten i Malmö 2012 avslöjade J.Berg (till min stora glädje eftersom det är en av mina absoluta favoritböcker) att 747 delvis anknyter till Hitchhikers Guide... av Douglas Adams. On the road så klart. Är inte nånting med Berlin, liljorna eller nåt hämtat från nån bok, jag minns inte riktigt. Nån kan säkert räkna upp fler referenser eller omnämnanden och jag kanske kommer på fler också
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  7. #142
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Just ja, Sagan om ringen och framför allt Narnia har jag för mig att Jocke sagt att han älskade i sin ungdom
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  8. #143

    Standard

    Han sa också i en gammal intervju att han tyckte om The Deptford Trilogy av Robertson Davis, och skrev på twitter att han gillade Steglitsan (The Goldfinch) av Donna Tartt och On the Jellicoe Road av Melina Marchetta.

  9. #144
    Medlem DanielOlins avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    248

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Är inte nånting med Berlin, liljorna eller nåt hämtat från nån bok, jag minns inte riktigt.
    L.A. Confidential av James Ellroy.
    "En fleur de lise i guld på svart" förekommer där.
    Senast redigerat av DanielOlin den 2016-04-06 klockan 11:48.

  10. #145

    Standard

    Finns också referenser till böcker i Ett år utan sommar: Efter floden (PC Jersild), Hundra år av ensamhet (Garcia Marquez - jävligt bra bok för övrigt) och Oryx & Crake (Atwood). Jag minns också att han nämnde någon annan bok av Atwood som en favorit dock, kanske The Handmaid's Tale?
    Senast redigerat av jazzpurist den 2016-04-06 klockan 11:57. Anledning: stavning

  11. #146
    Medlem hundradelssekunds avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Crimmitschau i Tyskland
    Inlägg
    1 095

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    En tolkning av "Inget slår hårdare än vänstervåld" är annars att vänstervåldet är det som verkligen har möjlighet att förändra samhället i grunden.
    Det är även logiskt. Högervåld är revisionistiskt

    OM högervåld syftar till något så är det maximalt ett samhällsprojekt utan progressiva tendenser (när man betraktar människohistorien som ett stort process).
    Senast redigerat av hundradelssekund den 2016-04-09 klockan 00:07.
    --
    Schweden Urlaub geplant? Mein Blog informiert Dich.

  12. #147

    Standard

    I och med att det (antagligen) är det enda från albumet vi får höra innan 20e maj så har jag inte velat slita ut Egoist för mycket. Men kan konstatera att jag verkligen älskar låten. Gitarrleaden är väldigt catchy, och älskar uppbyggnaden av sången, med stämmorna. Just sångstämmorna tycker jag är en avdelning där Kent verkligen har vuxit under de senaste åren, och det gör låtarna så levande.
    som flugorna på socker betyder ingenting

  13. #148

    Standard

    Jag tror det kommer en låt till innan albumet. Gissar bara dock. Såg en rätt intressant bild.

  14. #149

    Standard

    En intressant bild?
    som flugorna på socker betyder ingenting

  15. #150

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kobbe Visa inlägg
    En intressant bild?
    Några från en dansgrupp var målade och utklädda liknande trummisen i Då som nu för alltid videon.

    Länk: https://www.facebook.com/dunderdans/...452019891795:0
    Senast redigerat av Mush den 2016-04-10 klockan 19:37.

Sidan 10 av 13 FörstaFörsta 12345678910111213 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •