Sidan 12 av 13 FörstaFörsta ... 2345678910111213 SistaSista
Resultat 166 till 180 av 186

Ämne: Egoist

  1. #166

    Standard

    Kanske inte ens finns Bonusspår att släppa. Remixer kan ju råka vara bra iofs.
    Synd att den inte släpps på SingelCD också.

  2. #167
    Nybörjare
    Reg.datum
    Aug 2012
    Ort
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    46

    Standard

    inte aktuella nej... men skåpmat kan vara guld för oss.

  3. #168

    Standard

    Nu framstår B-sidefrågan som än mer förståelig.
    som flugorna på socker betyder ingenting

  4. #169
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kobbe Visa inlägg
    Nu framstår B-sidefrågan som än mer förståelig.
    Que?

    (tio)
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  5. #170

    Standard

    Om Egoist inte ens är med på albumet betyder det ju att vi fått en låt mer än vi trodde. Ganska generöst, kan jag tycka.
    som flugorna på socker betyder ingenting

  6. #171
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kobbe Visa inlägg
    Om Egoist inte ens är med på albumet betyder det ju att vi fått en låt mer än vi trodde. Ganska generöst, kan jag tycka.
    Så är det ju. Men "B-sidefrågan"? Du menar att diskussionen om fler b-sidor (extramaterial) besvaras lite i och med att vi fått en låt som inte verkar finnas med på skivan istället?
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  7. #172

    Standard

    Menar att Egoist ändå är som ett extraspår, utan att för den sakens skull relegeras till b-sida. Men ja, extramaterial som alternativa versioner osv är ju en annan sak.
    som flugorna på socker betyder ingenting

  8. #173
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Skriver som jag skrev i albumtråden,
    tror att OM de släpper en exklusiv version av albumet så kanske Egoist är med där?
    Och är utesluten från standard cd'n.
    Bara spekulationer som allt annat ^^

  9. #174
    Nybörjare
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    24

    Standard Var lite, lite snällare än du måste vara

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Tack.
    "Mottot" är för övrigt hämtat från en fantastisk bok som heter "We were liars".
    Be a little nicer than you have to.
    Det finaste jag läst.
    Off-topic, men har precis börjat läsa boken som Jocke säger är det finaste han läst. Sju sidor in kan jag åtminstone säga att jag gillar den okonventionella berättartekniken, som ibland t.om. ger en kentig känsla, t.ex:

    "We are Sinclairs.
    No one is needy.
    No one is wrong.
    (...)
    I used to be strong, but now I am weak."

    EDIT: Ååh, strax därefter kom socker, nyfikenhet, starkt kaffe, ambitioner och regn! Kul :-)

    Någon annan som beställde boken när de såg Jockes kommentar?
    Senast redigerat av Osis747 den 2016-04-23 klockan 01:13.
    I ditt stora hjärta börjar slagen bli små
    Och du rör min kind så jag förstår
    att det bara är timmar tills du går

  10. #175
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kobbe Visa inlägg
    Om Egoist inte ens är med på albumet betyder det ju att vi fått en låt mer än vi trodde. Ganska generöst, kan jag tycka.
    Rätt trevligt med ett nytt album som inte har en låt som har försprång.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  11. #176

    Standard

    Ja, faktiskt. Man får sin dos av kent utan att lyssna sönder ett av albumspåren innan skivan släpps. Och så får man enbart helhetsintrycket av albumet. Jag gillar det.
    som flugorna på socker betyder ingenting

  12. #177
    Nybörjare
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kobbe Visa inlägg
    Ja, faktiskt. Man får sin dos av kent utan att lyssna sönder ett av albumspåren innan skivan släpps. Och så får man enbart helhetsintrycket av albumet. Jag gillar det.
    Exakt så känner jag med!
    I ditt stora hjärta börjar slagen bli små
    Och du rör min kind så jag förstår
    att det bara är timmar tills du går

  13. #178
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    9 234

    Standard

    Om vänstervåld så tänker jag att makten i princip alltid tillhört 'högern' dvs de som har makten , militären , polisen , rättsväsendet så högern behöver ju inte ta till våld de har redan makt-apparaten och rätten på sin sida . . . . och om de använder våld så försvarar de sig bara så klart

  14. #179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mush Visa inlägg
    Några från en dansgrupp var målade och utklädda liknande trummisen i Då som nu för alltid videon.

    Länk: https://www.facebook.com/dunderdans/...452019891795:0
    Är det någon som sett något nytt om vad Dunderdans-dansarna kan ha spelat in för? Om det trots allt inte var för kent? Jag var övertygad om att det var något som skulle användas t.ex. för reklam för skivsläppet, eller som visuellt material till förhandslossningen, men det var ju fel. Och någon video verkar det ju inte bli för singlarna, så vad sjutton är det till för? Jag hoppas, mot bättre vetande, fortfarande att det är för att annonsera ut att det blir några mindre spelningar nu på försommaren (så som det varit för de två senaste skivorna), men det är antagligen inte realistiskt.

  15. #180
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2003
    Ort
    Mölndal, , Sweden.
    Inlägg
    288

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Jag tycker raden är problematisk.
    "Inget slår så hårt som vänstervåld" alltså.
    Det blir en syftning om att "hat riktas åt rätt håll" vänster mot höger är ok.
    Vilket indikerar att det inte är rasisters hat mot invandrare/flyktingar som problematiseras utan vänsterns motvärn gentemot det.
    Eller vänsterns motvärn gentemot borgarbrackorna helt enkelt. Det antyder att vänstern är problemet. Vilket förvånar mig stort.
    Grattis, du lyckas utmärkt med att exemplifiera den dogmatiska avsky Jocke luftar sin aversion gentemot med dessa textrader, och som löper som en röd tråd genom nya albumet. Hela skivan är full av uppgivenhet över det polariserade Sverige. Det är ingen fråga om tillrättalagd SD-kritik -- Jocke slår åt alla håll och efterlyser förståelse och medmänsklighet från alla så kallade läger. Alltså motsatsen till ditt reducerande av människor till "rasister" och "borgarbrackor".

    Fel tråd för att posta detta, men Tennsoldater ser jag som en mycket efterlängtad och självutlämnande kritik av den svenska statsreligionen, feminism. Svårt att tolka texten annorlunda, i synnerhet i ljuset av skivan som helhet.

    "Du säger vad du vill
    Tänker vad du vill
    Men ändå kräver du mer
    Ditt ord har blivit lag
    Rättfärdiga ditt hat
    Med att jag förtjänar det

    Du vinner alla val
    Du brinner för din sak
    Du ställer bara frågorna
    Med svaren du vill ha
    Men det kan jag ta
    Ditt förakt för mig är gränslöst nu
    Och det som gör mig till människa
    (nej, nej, gå inte dit!)
    Är bara min oändliga längtan
    (rör mig, berör mig)
    Men jag kan inte lura mitt hjärta
    Hur gärna jag än vill
    Kan jag inte lura mitt hjärta
    Vi väljer våra ord
    Vi håller inga tal
    Vi hukar oss och väntar på slaget
    (och du säger)
    'men det är bara ord'
    Men hat är hat
    Vem som än håller i vapnet"

    Flertalet gånger på skivan åsyftas "det fina hatet", det som lyfts i våra medier som någonting inte bara tillåtet utan rentav påbjudet. I Egoist basuneras de konflikterande känslorna till vänsterpolitiken ut med "Det finns de som säger att kärlek är så enkelt, antingen har man den eller så har man inte". Biten om att stå ensam i regnet tolkar jag som att slå sig fri från enkelspåriga dogmer (som mest frekvent förekommande bland unga, "studenter") och på så vis förlora känslan av tillhörighet.

    Jag tycker det är helt fantastiskt vackert att Jocke Berg har integritet och kurage nog att gå emot strömmen och utmana klantänket och det kollektiva skuldbeläggandet i alla led. Det känns faktiskt löjligt rörande för mig att den person som under mina svårmodiga tonår tonsatte och gav ord åt mina översvallande känslor också är den som tar ton emot vedertagna religiösa föreställningar istället för att slå mynt av dem.
    Senast redigerat av Tårar i regnet den 2016-05-23 klockan 14:04.
    \"Etthundra underklasspoeter kan inte ge mig någonting...\"

Sidan 12 av 13 FörstaFörsta ... 2345678910111213 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •