Sidan 9 av 13 FörstaFörsta 12345678910111213 SistaSista
Resultat 121 till 135 av 186

Ämne: Egoist

  1. #121

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Det är tårar Visa inlägg
    Antar att någon mer låt från nya albumet kommer att vara med..
    Jag tror faktiskt inte de skulle öppna med Egoist. Känns inte som en sådan låt.
    Hoppas inte det är varken Första spåret eller avslutningslåt på plattan.

  2. #122
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Tvivlar starkt på fysisk release (tyvärr, då kan man inte dryga ut singelsamlingen), då skulle vi nog ha fått information om det i samband med digitala släppet.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  3. #123
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Hur är detta offtopic?
    Haha fan, läste inte tidigare poster. Trodde du syftade offtopic på ditt eget inlägg.
    Jag försökte väl vara lustig.

  4. #124
    Medlem gutteds avatar
    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    183

    Standard

    På tal om högertolkningar av Egoist, här är några guldkorn Flashback kommit med:

    Otroligt bra låt som ger en rejäl känga åt regeringens fotsoldater och deras terror. Känns lustigt dock att det kommer från ett band som själva är rätt vänster av sig. Tycker låten passar in sjukt bra med videon "Då Som Nu För Alltid".
    Det är lätt att ha en åsikt från håll, om man har råd att distansera sig från samhällsproblemen, Jocke! Skönt att de lägger av nu. Ingen mår bra av att lyssna på medelålders blekvita trötta synthare leverera gnälliga klyschiga samhällskommentarer från nåt gated community.
    Samtidigt skulle de kunna tolkas som att det fortfarande är socialt självmord att stödja SD och att det är okej att sparka nedåt enligt vänstern som använder våld och härskartekniker.

    Att kärlek är enkelt skulle kunna handla om vänsterns översimplifierar att alla som röstar på SD är dödsknarkarnazister, men också att SD måste börja älska multikulturalism.

    Sen tyder mer på att de stödjer SDs perspektiv. En fot i graven och än bland studenter kan tolkas som ett uppvaknande från masspsykosen. Leva livet och drevet vi drivit kan vara samma naiva syn på saker och ting. Kaffet symboliserar den realistiska mannen som är överrepresenterad hos SD, medan sockret symboliserar en naiv miljöpartist och hur de splittras i denna fråga liksom samhället i stort.

    Första delen kunde tolkas på båda sätt, men andra delen kan bara tolkas till SDs fördel?

  5. #125
    Erfaren medlem Trivselgrodans avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    3 448

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gutted Visa inlägg
    På tal om högertolkningar av Egoist, här är några guldkorn Flashback kommit med:
    Oj ja herregud.. Den sista gör mig matt
    "Tror du på världen? Det gör inte jag. Men tänk inte på livet, en sån här Underbar Underbar dag"

    Vinter_tiger02 Goes Trivselgroda

  6. #126
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Trivselgrodan Visa inlägg

    Oj ja herregud.. Den sista gör mig matt
    Haha. Ja, en kan ju undra vem som behöver vakna till och se utanför sin egna bubbla av konfirmeringsbias?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  7. #127
    Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    I'm in heaven!
    Inlägg
    23 783

    Standard

    En tolkning av "Inget slår hårdare än vänstervåld" är annars att vänstervåldet är det som verkligen har möjlighet att förändra samhället i grunden. Jag tänker på det våld som användes av vänstern förr mot exempelvis strejkbrytare. Det var så klart inte det enda som bidrog till att man fick mer jämlikhet mellan arbetsgivare och fack i Sverige - men kanske något. Vad högervåldet på 30-talet i Tyskland ledde till var ju en väldigt tragisk samhällsförändring men den kunde inte leva vidare så många år.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

  8. #128
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Tror ni de släpper några fler låtar om ett tag som de gjorde på förra skivan? Då kom väl singeln ungefär samma tid innan skivan och släpptes ytterligare 3-4 låtar några veckor innan plattan kom.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  9. #129
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    En tolkning av "Inget slår hårdare än vänstervåld" är annars att vänstervåldet är det som verkligen har möjlighet att förändra samhället i grunden. Jag tänker på det våld som användes av vänstern förr mot exempelvis strejkbrytare. Det var så klart inte det enda som bidrog till att man fick mer jämlikhet mellan arbetsgivare och fack i Sverige - men kanske något. Vad högervåldet på 30-talet i Tyskland ledde till var ju en väldigt tragisk samhällsförändring men den kunde inte leva vidare så många år.
    Jag vände och vred på det något åt det hållet tidigare. Jocke gjorde väl klart med nåt inlägg att det inte var det som menades.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  10. #130
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mush Visa inlägg
    Jag tror faktiskt inte de skulle öppna med Egoist. Känns inte som en sådan låt.
    Hoppas inte det är varken Första spåret eller avslutningslåt på plattan.

    Nä, tror inte den är någon öppnare direkt. Intressant att två användare gissar annorlunda dock!
    De har ju iofs öppnat med 999 som jag inte tyckte var någon höjdare heller på det sättet. Så vad som helst kan väl hända.

  11. #131
    Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    I'm in heaven!
    Inlägg
    23 783

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Jag vände och vred på det något åt det hållet tidigare. Jocke gjorde väl klart med nåt inlägg att det inte var det som menades.
    Ja, du har säkert rätt men det kan tolkas rätt fritt.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

  12. #132
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Min tolkning är väl snarare att det är mest en samhällsbetraktelse än ett politiskt ställningstagande.

    Möjligen en ironisering av "Sverigevänner".
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  13. #133
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Ett favoritargument för att försvara när "Sverigevänner" bejublar våld är ju "Meh, titta på vålds vänstern dåh", (observera särskrivningen).
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  14. #134
    Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016
    Inlägg
    2 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Min tolkning är väl snarare att det är mest en samhällsbetraktelse än ett politiskt ställningstagande.
    igevänner".
    Precis, varför övertolka något som uppenbarligen är tvetydigt?
    För att den som övertolkar är beroende av polarisering i viss mån?

  15. #135

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fast Forward Visa inlägg
    Tvivlar starkt på fysisk release (tyvärr, då kan man inte dryga ut singelsamlingen), då skulle vi nog ha fått information om det i samband med digitala släppet.
    Samma här, jag tror också dom hade informerat om det då "tyvärr".
    Och CDON har ju redan utannonserat om fysisk utgåva av det nya albumet i både CD & Vinyl-format(vinylen släpps två veckor senare, i början av juni om jag minns rätt). Men ingen singel.

    Dom kan väl släppa den fysiskt i limiterad upplaga för oss inbitna Kent-fanatiker. En sista gång?
    Jag vill väldigt gärna ha den fysiskt i min Kent-samling!

    Undrar även om det blir en sista chans att få sitt fysiska ex av nya skivan signerad vid släppet. Jag antar inte det, men vore sjukt kul om dom orkar med det.
    Senast redigerat av Klåparen82 den 2016-03-24 klockan 13:00.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Sidan 9 av 13 FörstaFörsta 12345678910111213 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •