Sidan 19 av 19 FörstaFörsta ... 910111213141516171819
Resultat 271 till 281 av 281

Ämne: Greatest Hits

  1. #271
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Håller med båda föregående forumiter!
    Kent har i princip bara blivit bättre med tiden medan DM var som bäst runt 86 - 93
    Att utveckla, bygga ut och förfina en musikstil är förövrigt något jag tycker mina engelska favoritband som Embrace, Coldplay och Keane
    har gjort ypperligt i jämförelse med de band som gjorde tidig 90-tals indie, britpop och stadiumrock ala Oasis, Stone Roses och Suede.
    En slickare produktion kan dock aldrig slå starkare melodier men Kent är nästan det enda band som vägrar sänka kvalititétsribban.
    Älskar de fyra nya/sista låtarna och jag kunde nästan inte ens ha önskat mig ett bättre avslut en just "Silver"!
    Detta är den Kentlåten jag i många år drömt och hoppats att bandet skulle göra eftersom den låter precis så som jag vill att de ska låta
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  2. #272
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Gillar referenserna till Håll ditt huvud högt, dels titeln Då som nu för alltid (och det var då som nu till sist och för alltid) och Om du visste vad du ville (jag trodde att jag visste vad jag ville). Men det kanske bara är ett sammanträffande att det blev så
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  3. #273

    Standard

    Angående omslaget. Är inte tjejen rätt lik hon på omslaget till Röd? Inte nödvändigtvis att det skulle vara samma person, men sminkningen runt ögonen och hennes pose ger mig lite de vibbarna. Eller är jag galen?
    som flugorna på socker betyder ingenting

  4. #274
    Erfaren medlem Laila Mari-Gigi Andersens avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Ort
    Land of Procrastination ... eller Själland
    Inlägg
    3 368

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J. Bergtagen Visa inlägg
    Jag förstår vad du menar Gigi och håller i viss mån med. Dessutom kan jag tycka att albumen har blivit jämnare. Dock finns det en hel del äldre låtar som har en känsla och ska vi säga svärta som ger en lite annan själ än det mer moderna soundet/produktionen. Jag tänker bl.a. på epoken HH till HoS samt några B-sidor typ M. Att vissa älskar album 1-2 måste bero på att de gillar det grötigare soundet, själv gillar jag viss gröt men kan lika gärna gilla mer slicka produktioner såsom Ruta 1. DM är väl för övrigt bäst i mitten av karriären när de släppt plingplong-just can't get enough och blivit lagom grötiga, typ 1990?
    Gigi... #socool #thanks
    Jag svarade i filosofi tråden för att det var in some weird way där svaret ledde mig... .

  5. #275
    Medlem
    Reg.datum
    May 2014
    Ort
    Gnosjö, Småland,Sverige
    Inlägg
    124

    Standard

    ...förlåt om jag saknar På Drift på denna bokslutsplattan...

    MVH/JB
    ....jag lämnar inga fotspår ens i sand...
    ....jag går ensam in i ljuset....

  6. #276
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    Gillar de nya låtarna riktigt mycket. Ingen av dem känns odödliga eller så men håller alla en riktigt hög melodisk nivå. Terapi och Silver får pop-nerven att slå i 190.
    Isola-namedroppen i Terapi slår högt för en som håller just det albumet högst.

    Alien-referenserna i Nostromo slår också högt för en med Alien som absoluta favoritfilm.
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar


    http://hajpland.blogspot.com

  7. #277
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Så långt tycker jag nog att Terapi är klart bäst. Nostromo har inte riktigt satt sig än, inte heller de sista två spåren. Även om det är bra låtar. De lär växa.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  8. #278
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fast Forward Visa inlägg
    Så långt tycker jag nog att Terapi är klart bäst. Nostromo har inte riktigt satt sig än, inte heller de sista två spåren. Även om det är bra låtar. De lär växa.
    Intressant att det kan vara så olika eftersom jag tycker Terapi är längst ifrån min personliga smak
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  9. #279
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    "Silver" är en jättefin låt. Älskar sista sekunderna med det sköra stråkljudet (antar jag att det är?).
    De andra låtarna är också bra med sköna detaljer och textrader, fast behöver nog lite mer tid att sätta sig.
    Tack för de sista sångerna, Kent - och tack, framför allt, för att de blev 4 stycken.



  10. #280
    Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016
    Inlägg
    2 000

    Standard

    Om man ska återvända till den ursprungliga frågeställningen hur en Best of borde se ut, är jag snarare inne på en 4x80 eller 5x80 minuters box. En CD per 3 av 12 album (4*3 = 12) + en CD för allt övrigt (På drift har väl t.ex. inte släppts på skiva?), men lite uppblandat. Möjligen kronologiskt mellan skivor. Fast en sådan box hade ju förstås haft ett annat syfte än den nuvarande 2 x 12 samlingen.
    ÷ Den kränkta lilla grisen ÷

  11. #281
    Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016
    Inlägg
    2 000

    Standard

    En 5CD-BestOfKentSamling om det ska kännas något så när vettigt att göra en samlingsbox.
    CD 1: {Blåjeans, När det blåser på månen, Stenbrott, Slutsats} + {Avtryck, Gravitation, Kräm, En timme en minut, En helt ny karriär} + {Livräddaren, Om du var här, Saker man ser, OWC, Innan allting tar slut, 747, Längesen vi sågs, Utan dina andetag}
    CD 2: {Musik non stop, Kevlarsjäl, Stoppa mig juni, Cowboys, Beskyddaren, Berg & dalvana, Noll} + {Chans, Spökstad} + {Sundance kid, Dom andra, Kärleken väntar, Socker, Sverige, FF, Vinter02}
    CD 3: {400 slag, Den döda vinkeln, Palace & Main, Klåparen, Max 500, Romeo återvänder ensam, Mannen i den vita hatten, M, Nihilisten, Alla mot alla} + {Vi mot världen, Dom som försvann, Ansgar & Evelyne} + {Nålens öga, Håll ditt huvud högt}
    CD 4: {Elefanter, Ingenting, Columbus, VFEL remix, Ensammast i Sverige, Kommer en förändring} + {På drift?} + {Hjärta, Sjukhus, Vals för satan, Töntarna, Det finns inga ord} + {Glasäpplen, Ismael, Ensam lång väg hem, Team Building}
    CD 5: {Petroleum, Ruta 1, Tänd på, Ett år utan sommar} + {Ingen kunde röra oss} + {Mirage, Var är vi nu?, Den andra sidan} + {Andromeda, Förlåtelsen, Falska profeter, Den sista sången} + {de sista 5 GH-spåren}
    (optimal låtordning inom respektive CD ospecad)
    ÷ Den kränkta lilla grisen ÷

Sidan 19 av 19 FörstaFörsta ... 910111213141516171819

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •