Sidan 3 av 19 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista
Resultat 31 till 45 av 281

Ämne: Greatest Hits

  1. #31
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av buster89 Visa inlägg
    Ärligt talat. Än så länge vet ingen här ens hur samlingen kommer att se ut.
    Och även om samlingen släpps som fysisk skiva (inte säkert, men möjligt) så är det ju så idag att det finns möjligheter att skaffa de två sista låtarna på annat (lagligt) vis än att betala för hela samlingen.
    Jag förstår inte riktigt att man kan känna sig bedragen och lurad över att bandet släpper en greatest hits-platta helt på slutet av sin karriär. Det finns mängder artister som släppt flera såna samlingar medan de fortfarande är aktiva. Kent väntar åtminstone helt till slutstrecket.
    Det finns väl ändå värre saker som ett band kan hitta på än en samlingsskiva.

    En eller två skivor, spela roll. Och visst kanske den bara släpps digitalt (hade inte ens tänkt den tanken, Kent har alltid kunnat sälja fysiska skivor) men på iTunes brukar exklusiva låtar låsas till fullt skivköp så att de endast kan köpas ihop med albumet/samlingen och inte löst. Vilket lär bli fallet här med. Och jag förstår inte argumentet "många andra band" ungefär som det skulle göra någonting bättre? Bättre att samla allt än bara några "hits". Kent har alltid varit bättre än så. Varför gå ut genom att sänka sig till andras nivå?

  2. #32
    Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016
    Inlägg
    2 000

    Standard

    En icke-fråga.

  3. #33

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    En eller två skivor, spela roll. Och visst kanske den bara släpps digitalt (hade inte ens tänkt den tanken, Kent har alltid kunnat sälja fysiska skivor) men på iTunes brukar exklusiva låtar låsas till fullt skivköp så att de endast kan köpas ihop med albumet/samlingen och inte löst. Vilket lär bli fallet här med. Och jag förstår inte argumentet "många andra band" ungefär som det skulle göra någonting bättre? Bättre att samla allt än bara några "hits". Kent har alltid varit bättre än så. Varför gå ut genom att sänka sig till andras nivå?
    Nu får du ge dig. "Sänka sig till deras nivå", vad är det för barnsligt jävla tänkande? Kent är Sveriges största band, och har varit det i många år, så du må ha en fin personlig relation till bandets musik, men bandet existerar inte bara för "superfansen", och har verkligen ingen skyldighet att leva upp till dina ​värderingar. Och du ifrågasätter hur de väljer att tjäna pengar, när det är deras sista år som band, och när vi får två nya låtar på köpet oavsett. Igen, väx upp.
    som flugorna på socker betyder ingenting

  4. #34
    Smygare
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    , , .
    Inlägg
    7

    Standard

    Det vore ju kul om samlingen fick ett annat namn än "Greatest hits". Vad sägs om "Bara upprepning kan döda oss"?

  5. #35

    Standard

    Kanske en trippel CD. Två skivor med dessa hits + nya låtarna, och en tredje med alla bonuslåtar som släppts efter 2007. Alltså något som inte ingått i 91-08 boxen.
    Och omgjorda gamla låtar som bara spelats live.. Haha

  6. #36
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kobbe Visa inlägg
    Nu får du ge dig. "Sänka sig till deras nivå", vad är det för barnsligt jävla tänkande? Kent är Sveriges största band, och har varit det i många år, så du må ha en fin personlig relation till bandets musik, men bandet existerar inte bara för "superfansen", och har verkligen ingen skyldighet att leva upp till dina ​värderingar. Och du ifrågasätter hur de väljer att tjäna pengar, när det är deras sista år som band, och när vi får två nya låtar på köpet oavsett. Igen, väx upp.

    Och du måste försvara orkestern med näbb och klor.
    Förstår att kritik mot dem sårar dig. Verkligen.
    Men du har rätt, de har ingen skyldighet att leva upp till någons förväntningar.
    Det gör dock inte mina känslor mindre. Det får både du och jag leva med.

  7. #37

    Standard

    Visst, det måste ju vara att jag är en ass-kisser som har så tunt skinn att all kritik mot Kent är ett personligt angrepp mot mig, det kan inte bara vara att jag på allvar tycker det du säger är småaktigt och oresonligt...
    som flugorna på socker betyder ingenting

  8. #38
    Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016
    Inlägg
    2 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kobbe Visa inlägg
    Visst, det måste ju vara att jag är en ass-kisser som har så tunt skinn att all kritik mot Kent är ett personligt angrepp mot mig, det kan inte bara vara att jag på allvar tycker det du säger är småaktigt och oresonligt...
    Självklart får man räkna med att folk får negativa känslor p.g.a. alla möjliga saker, men om hen tvunget måste uttrycka dem till de ansvariga personerna - Kent i det här fallet - trots att det ur en annan synvinkel kan kännas högt värdefullt att få en möjlighet att köpa en samlingsskiva - t.ex. för dom som knappt har lyssnat på Kent - så blir det ju smått meningslöst att uttrycka denna negativa känsla för andra. Jag var inne på att denna persons känslor var en icke-fråga. Vissa kanske tycker att alla känslor är intressanta, men när dom nästan uttrycks som kritik, helt obefogad i andra hänseenden, blir det ju lite svårt att inte reagera som du gjorde. Med andra ord har du de flestas förståelse i det här fallet, oberoende av hur Kentfrälsta dom är.

  9. #39
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J. Bergtagen Visa inlägg
    Självklart får man räkna med att folk får negativa känslor p.g.a. alla möjliga saker, men om hen tvunget måste uttrycka dem till de ansvariga personerna - Kent i det här fallet - trots att det ur en annan synvinkel kan kännas högt värdefullt att få en möjlighet att köpa en samlingsskiva - t.ex. för dom som knappt har lyssnat på Kent - så blir det ju smått meningslöst att uttrycka denna negativa känsla för andra. Jag var inne på att denna persons känslor var en icke-fråga. Vissa kanske tycker att alla känslor är intressanta, men när dom nästan uttrycks som kritik, helt obefogad i andra hänseenden, blir det ju lite svårt att inte reagera som du gjorde. Med andra ord har du de flestas förståelse i det här fallet, oberoende av hur Kentfrälsta dom är.

    Förstår att stora delar av Skandinaviens befolkning kommer börja lyssna på Kent nu i år.
    Inget är så hett som ett nedlagt band på dödsbädden, liksom. Men vart ska en börja?
    Med en samlingsbox kanske? Eller allra sista skivan? Nä, en greatest hits känns bättre.
    Då har de ju bandets karriär snabbsammanfattad för sig. Utan att behöva missa något viktigt.
    Och inte att förglömma: två helt nya låtar också. Då finns det ingenting om bandet att kritisera.
    Bäst jag går med på forumet så jag kan delge mina okritiska kärleksförklaringar.
    Basunera ut min förälskelse till denna Greatest Hits, rentutav. Skriva om alla spelningar jag ska på.
    Och alla de jag sörjer att jag missade, för att jag väntade till slutspurten med att börja lyssna på dem.
    Så kommer nog många resonera. Tror du inte också det? Jag är helt övertygad!

  10. #40
    Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016
    Inlägg
    2 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Förstår att stora delar av Skandinaviens befolkning kommer börja lyssna på Kent nu i år.
    Inget är så hett som ett nedlagt band på dödsbädden, liksom. Men vart ska en börja?
    Med en samlingsbox kanske? Eller allra sista skivan? Nä, en greatest hits känns bättre.
    Då har de ju bandets karriär snabbsammanfattad för sig. Utan att behöva missa något viktigt.
    Och inte att förglömma: två helt nya låtar också. Då finns det ingenting om bandet att kritisera.
    Bäst jag går med på forumet så jag kan delge mina okritiska kärleksförklaringar.
    Basunera ut min förälskelse till denna Greatest Hits, rentutav. Skriva om alla spelningar jag ska på.
    Och alla de jag sörjer att jag missade, för att jag väntade till slutspurten med att börja lyssna på dem.
    Så kommer nog många resonera. Tror du inte också det? Jag är helt övertygad!
    Fine, jag förstår att du tänker "sellout" och att de två nya låtarna är ett sätt att lura trogna fans att köpa en hel skiva i onödan. Jag kan t.o.m. förstå att GH är ett sätt för band att tjäna mer pengar, vilket sviker dina ideal, etc... du får ha dina känslor, även om jag tycker de är överdrivna.

    Själv har jag ofta gillat att köpa Greatest hits eller hellre "best of" från band som jag varit lite halvintresserade då jag sett dom som ett sätt att få lite bättre koll, etc... och jag ser det som en möjlighet att andra personer kan gilla Kent lite halvt precis som jag gjort med andra band. Om du tycker att det är förkastligt att bekanta sig med ett band via samlingsskivor så får du tycka det och uttrycka sarkasm kring det. Tack så mycket!

    En andra CD med 'best of' kan vara ett bra sätt att lyfta fram lite icke-singlar som vanliga Svenssons inte upptäckt än. Det finns ju många fina spår att upptäcka, vill jag påstå.

    Jag kan självklart också känna ett behov av att uttrycka missnöje om Kent t.ex. har en i min mening tråkig setlista men då beror det ju mer på lätt besvikelse över att konserten inte var lika bra som den kunde ha varit och jag förstår också att en konsert inte kan tilltala alla besökare, så jag skulle inte uttrycka det som att bandet har svikit mig eller så. En samlingsskiva står det mig dessutom fritt att välja bort när jag har sett låtlistan, så där ser jag inte problemet på samma sätt.
    Senast redigerat av J. Bergtagen den 2016-03-21 klockan 17:49.

  11. #41
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    57

    Standard

    En Greatest Hits-skiva kan fungera som någon sorts "teaser" för den låtskatt som Kents album innehåller, till dem som ej har varit med på resan från början, men som kanske gillat några Kent-låtar de hört på radio. När de som köper skivan, lyssnar på hitlåtarna, och kanske gillar vad de hör, så kanske de även känner för att köpa och lyssna på Kents tidigare alster.

  12. #42
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2003
    Ort
    stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    66

    Standard

    Fast Greatest Hits innebär ju största hits...The Very Best Of...är ju en helt annan sak. Det hade varit mer förlåtande med en best-of, där fans fick rösta fram oväntade - eller åtminstone mindre kommersiella - spår.
    I hjärtat tycker jag att kent borde gå i mål UTAN någon Ultimate Collection överhuvudtaget.
    Men vem är jag att missunna bandet pengarna...

  13. #43
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Det är helt ok att inte gilla Greatest hits-skivor, som koncept. Jag bara tycker att det låter lite mycket att känna sig bedragen och lurad av att en enda sådan släpps nu helt i slutet på karriären.
    Själv tror jag att en sådan platta kan fungera bra som en introduktion för alla nya fans, som inte riktigt vet varstans de ska börja. Då får man en relativt snabb översikt över vad bandet gjort under åren och kan evnt kolla upp de albumen som verkar mest passande för varje nya lyssnares smak.

    Blir man frälst så blir man frälst och då vill man kolla upp resten också oavsett om man köpt samlingsskivan eller ej. Det var iaf min erfarenhet när jag köpte Olle Ljungströms första samlingsskiva Bäst och blev tokförälskad och inom kort letade upp alla enskilda album han gjort (som f.ö. var svårare att få tag på då än nu). Men jag var ändå tacksam över att jag fick börja med en samlingsskiva som en sorts jämn översikt innan jag började utforska hans album som helheter.

    Anyway, lite off topic nu, men ändå relevant, kanske.
    Senast redigerat av buster89 den 2016-03-22 klockan 00:40.



  14. #44
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J. Bergtagen Visa inlägg
    Fine, jag förstår att du tänker "sellout" och att de två nya låtarna är ett sätt att lura trogna fans att köpa en hel skiva i onödan. Jag kan t.o.m. förstå att GH är ett sätt för band att tjäna mer pengar, vilket sviker dina ideal, etc... du får ha dina känslor, även om jag tycker de är överdrivna.

    Själv har jag ofta gillat att köpa Greatest hits eller hellre "best of" från band som jag varit lite halvintresserade då jag sett dom som ett sätt att få lite bättre koll, etc... och jag ser det som en möjlighet att andra personer kan gilla Kent lite halvt precis som jag gjort med andra band. Om du tycker att det är förkastligt att bekanta sig med ett band via samlingsskivor så får du tycka det och uttrycka sarkasm kring det. Tack så mycket!

    En andra CD med 'best of' kan vara ett bra sätt att lyfta fram lite icke-singlar som vanliga Svenssons inte upptäckt än. Det finns ju många fina spår att upptäcka, vill jag påstå.

    Jag kan självklart också känna ett behov av att uttrycka missnöje om Kent t.ex. har en i min mening tråkig setlista men då beror det ju mer på lätt besvikelse över att konserten inte var lika bra som den kunde ha varit och jag förstår också att en konsert inte kan tilltala alla besökare, så jag skulle inte uttrycka det som att bandet har svikit mig eller så. En samlingsskiva står det mig dessutom fritt att välja bort när jag har sett låtlistan, så där ser jag inte problemet på samma sätt.


    Det här med att locka in nya lyssnare hade jag förstått om de velat göra när de istället släppte boxen. Nu borde de ju istället vilja samla allt - som ett testamente över sin kulturgärning.
    För mig blir det här alldeles bakåfram, helt enkelt. För vad har bandet för intresse att locka in lyssnare nu? Inte så att de behöver fler argument för att folk ska köpa biljetter till avskedsturnén liksom.
    Heller behöver de ju inte fler lyssnare till nästa album. Så jag ser det bara som ett sätt att tjäna snabba pengar på en lättsåld produkt som antagligen inte kostar multum att sätta ihop.
    Ni får såklart försvara det här beslutet så mycket ni vill, var längesen jag lärde mig att det blir våldsamt upplopp om en tycker annorlunda mot normen på detta forum (läs: kritik mot bandet). Så det är lugnt.

  15. #45
    Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016
    Inlägg
    2 000

    Standard

    Visst kan man tycka att Kentfans är överkänsliga mot Kentkritik.
    Eller så tycker man det är bättre att fria än att gnälla.
    Vi är många som är trötta på gnäll rent allmänt.
    Trötthet är också en känsla som behöver få utlopp.

Sidan 3 av 19 FörstaFörsta 12345678910111213 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •