Sidan 5 av 19 FörstaFörsta 123456789101112131415 ... SistaSista
Resultat 61 till 75 av 281

Ämne: Greatest Hits

  1. #61
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Klåparen82 Visa inlägg
    Det vore det ultimata!
    En studioversion av "Håll ditt huvud högt" alla b-singlar(engelska som svenska) som inte släppts på ett album och nyinspelningar av några äldre låtar, demos mm som inte fanns på Box 91 - 08.
    Hoppas så innerligt att det bara inte är 1 cd med 2 nya låtar även om det självklart är välkommet med 2 nya och sista nya låtar nånsin i Kents historia.

    Men jag hade hellre sett en ny box med b-sidor och låtar som, 2000, Nålens Öga, På Drift osv så man slipper lyssna på särkilt "På Drift" genom youtube resten av livet...

    Håller helt med. Nu om någonsin skulle en kompletterande box sitta perfekt. Allt från förra boxen plus engelska album och dess singlars b-sidor. Live-inspelningar och annat bonus.
    Det hade varit mycket värdigare än att sammanfatta sin karriär med en greatest hits lol. Men jag antar att en inte kan få allting en önskar här i livet...

  2. #62
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    En Greatest Hits är ju som sagt inte meningen att främst vända sig till gamla fans, utan uppdatera nytillkomna och locka nya. Men de två nya låtarna ska ju få oss lite extra intresserade så klart.
    Nu vet jag inte låtlistan, men jag tycker inte det är helt ovärdigt att inför en avslutningsturné göra på det viset. Sätta ner foten och visa:

    "Det är det HÄR vi sätter punkt för!"

    Visst, det kunde gjorts med en Best Of där Socker, Mannen i den vita hatten etc fått plats. Men de har genom åren så många starka hits att en Greatest Hits blir en ganska mäktig sammanfattning av det. På så vis kommer fler hitta till låtarna som är de absolut bästa - Färger på natten, Sjukhus, Mannen, Elefanter, Ensammast i Sverige, Elvis, Istället för ljud, På Drift, Petroleum, Ensam lång väg hem, Vals för Satan etc etc.
    Då kommer några nya Die Hard-fans kanske få känna magin att hitta vägen dit? In i Kentworld.
    Att vända på det vore att göra det onödigt svårt för sig. Finns ingen större poäng.
    Med åren ligger väl inte allt för långt borta att det kommer boxar, osläppt material, versioner, remixer osv av det slaget som föreslagits.
    Senast redigerat av The Plague den 2016-03-28 klockan 20:45.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  3. #63

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Med åren ligger väl inte allt för långt borta att det kommer boxar, osläppt material, versioner, remixer osv av det slaget som föreslagits.
    Så har jag också tänkt. Att förmodligen släpps väl en ny Box med åren. Hoppas det iaf!
    Och även en live-dvd/bluray vore verkligen på plats, så bra live som dom alltid varit/är. Som man kan plocka fram o kolla på när dom inte längre finns som band.
    Gud vad jag kommer sakna se dem live!
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  4. #64
    Medlem Kentlivetraders avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Vasastan, Stockholm
    Inlägg
    543

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Klåparen82 Visa inlägg
    Och även en live-dvd/bluray vore verkligen på plats, så bra live som dom alltid varit/är. Som man kan plocka fram o kolla på när dom inte längre finns som band.
    Håller med helt! Ett band med en sån lång karriär men inga officiella live plattor/filmer. Det innebär ju att det finns ingenting kvar att njuta av efter december (förutom konsertminne/YT-klipp/halvtaskiga bootlegs). Varför kunde de inte släppa Vita Konserten/Storängsbotten 05 på dvd?
    990319ST 000715ST 020720Gbg 020803ST 021206ST 030606ST 050513Gbg 050514Gbg 050515Kal 050527ST 050528ST 050604Sft 050611OSL 071104Hel 071105Hel 071106Hel 071116ST 071117ST 080307GVL 080313Nkp 080628ST 100225ST 100228ST 100307Hel 100717Tuna 100722ST 100807Gbg 120524Kph 120526ST 120531Tuna 120627Hel 130824ST 140508OSL 140601Gbg 140615ST 160923/4LKP 160930/1001Gbg 161008LLÅ 161022/23OSL 161028Hel 161029VSA 161118Öbr 161119GVL 161215/6/7ST + signering 02,05,07,08

  5. #65
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    En samling med de största hitsen känns ju mer användbart en en Best of som blir en så mycket mer subjektiv syn. Att kunna slänga på en platta med Kents hits är en känsla jag kan tänka mig. Kan bli en mäktig, imponerande upplevelse i sig. Plus två nya låtar! Som känns som en klassisk samlingsalbum-grej vid det här laget. Plus ny visuell utformning etc.! Känns också extra snyggt att släppa en tydlig greatest hits precis när man lägger av. Det blir en komplett känsla som passar Kent, inget halvhjärtat, ogenomtänkt eller bara för att.
    Senast redigerat av Melack den 2016-03-29 klockan 08:32.
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar


    http://hajpland.blogspot.com

  6. #66
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Med åren ligger väl inte allt för långt borta att det kommer boxar, osläppt material, versioner, remixer osv av det slaget som föreslagits.

    Jag hoppas verkligen det! För det vore ganska skönt att ha ett kent-arkiv att bläddra i när andan faller på. Och inte få några "hits" slängda i ansiktet, utan få gräva och återupptäcka själv.
    Sen var det ju det här med live-material. Förstår inte invändningen bara. Om några år kommer olika versioner av bandets låtar vara bortglömda. Som musik non stop, Dom andra och Stoppa mig juni.
    Originalen finns ju alltid på skiva, men de olika versionerna som växt fram genom tiden när bandet utvecklats musikaliskt kommer gå förlorade. Vilket är väldigt synd imho. Där borde de tänka om.
    För även om det finns hyffsade filmer på Youtube kan en inte alltid räkna med att de finns kvar om 10-20 år. Tänk bara på Altavista, ingen trodde de kunde bräckas av Google. Idag minns knappt någon dem.
    Vore synd om deras rikliga låtskatter, live som studioinspelade, gick in i glömskans dimma för att det ska sitta fyra sura gubbar och vägra dela med sig av någonting otroligt viktigt för många.

  7. #67
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Vore synd om deras rikliga låtskatter, live som studioinspelade, gick in i glömskans dimma för att det ska sitta fyra sura gubbar och vägra dela med sig av någonting otroligt viktigt för många.
    It takes one to know one.

    Med tanke på allt vad de faktiskt gett ut genom åren tycker jag det känns märkligt av dig att säga så här.
    Självklart kommer både Kent och deras låtar försvinna. Så är det med allt. Jag är glad att de inte slängt ut allt de har i gömmorna, Utan valt med omsorg. Det är deras material och de har inga skyldigheter att ge ut allt för att andra vill det. Sen är det självklart roligt för oss som följer bandet och lever med deras musik med det som vi får ta del av.
    Men det är forfarande en form av konst och inte lösviktsgodis vi pratar om.
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

  8. #68
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fjant Visa inlägg
    It takes one to know one.

    Med tanke på allt vad de faktiskt gett ut genom åren tycker jag det känns märkligt av dig att säga så här.
    Självklart kommer både Kent och deras låtar försvinna. Så är det med allt. Jag är glad att de inte slängt ut allt de har i gömmorna, Utan valt med omsorg. Det är deras material och de har inga skyldigheter att ge ut allt för att andra vill det. Sen är det självklart roligt för oss som följer bandet och lever med deras musik med det som vi får ta del av.
    Men det är forfarande en form av konst och inte lösviktsgodis vi pratar om.

    Att bandet upplöses betyder ju inte att deras låtar försvinner för den sakens skull.
    Jag tar i alla fall för givet att deras oeuvre överlever gubbarna själva.
    Och vad tänkte jag egentligen med? Klart jag bara ska le, nicka och konsumera utan minsta lilla kritik.
    För vem är jag att vilja ha mer från bandet som betytt väldigt mycket för mig? När jag kan vänja mig i d som finns.
    För all bra konst, och dokumentation på dess utveckling, utgår ju från att ingen har tillgång till den. Så är d ju. Verkligen.

  9. #69
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Jag hoppas verkligen det! För det vore ganska skönt att ha ett kent-arkiv att bläddra i när andan faller på. Och inte få några "hits" slängda i ansiktet, utan få gräva och återupptäcka själv.
    Sen var det ju det här med live-material. Förstår inte invändningen bara. Om några år kommer olika versioner av bandets låtar vara bortglömda. Som musik non stop, Dom andra och Stoppa mig juni.
    Originalen finns ju alltid på skiva, men de olika versionerna som växt fram genom tiden när bandet utvecklats musikaliskt kommer gå förlorade. Vilket är väldigt synd imho. Där borde de tänka om.
    För även om det finns hyffsade filmer på Youtube kan en inte alltid räkna med att de finns kvar om 10-20 år. Tänk bara på Altavista, ingen trodde de kunde bräckas av Google. Idag minns knappt någon dem.
    Vore synd om deras rikliga låtskatter, live som studioinspelade, gick in i glömskans dimma för att det ska sitta fyra sura gubbar och vägra dela med sig av någonting otroligt viktigt för många.
    Varför formulerar du dig sådär jämt?
    Och: det är helt legitimt att inte bara le, nicka och konsumera allt utan minsta lilla kritik.
    Men formuleringar som att du känner dig "lurad och bedragen" pga en enda greatest hits-platta (som ingen än vet hur kommer att utformas) och omtalar Kent som "fyra sura gubbar" pga att vi kanske (inte definitivt, vad jag vet) inte får en liveplatta e.l. känns lite...överdrivet.
    Jag skulle sjukt gärna sett liveplattor/dvds med inte bara Kent utan också andra artister jag tycker om såsom Elliott Smith, Olle Ljungström, etc.
    Skulle bli jätteglad om det hände. Om inte....synd, men man har ändå väldigt mycket att lyssna på.



  10. #70
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Att bandet upplöses betyder ju inte att deras låtar försvinner för den sakens skull.
    Jag tar i alla fall för givet att deras oeuvre överlever gubbarna själva.
    Och vad tänkte jag egentligen med? Klart jag bara ska le, nicka och konsumera utan minsta lilla kritik.
    För vem är jag att vilja ha mer från bandet som betytt väldigt mycket för mig? När jag kan vänja mig i d som finns.
    För all bra konst, och dokumentation på dess utveckling, utgår ju från att ingen har tillgång till den. Så är d ju. Verkligen.
    Jag menar inte att "konst" endast ska åtnjutas i endast sin renaste form men för "konstnären" så är självklart det slutgiltiga verket det hen vill hålla fram.
    Jag vill självklart ha mer men jag blir inte sjukt besviken och pekar finger för att jag inte får det.
    Det känns orimligt att kräva något.
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

  11. #71

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fjant Visa inlägg
    Det känns orimligt att kräva något.
    Har aldrig förstått varför man aldrig får kräva något här... Fan vill jag uttrycka att jag vill ha en Live-dvd eller har en åsikt om hur jag som konsument av mitt favoritband tycker känner säger jag det med förhoppning om att få utnyttja min yttrandefrihet vi lever i utan att bli påhoppad med riktlinjer som får stå för den som uttrycker dem.
    Så din kravlösa hållning till konst får nog stå för dig här....
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  12. #72
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Jag tror inte någon skulle reagerat (iaf inte jag) om någon helt enkelt sa, typ, att "jävlar va najs det hade varit med en liveplatta, hoppas hoppas hoppas det blir verklighet nångång."
    Däremot reagerar jag när folk uttrycker såna önskemål på ett sätt som verkar antyda att Kent är helt orimliga och sura gubbar för att inte önskemålen nödvändigtvis infrias.
    Vi får en ny platta snart med rykande färskt material och en lång turné. Skäl att vara glad, för nu iaf.

  13. #73

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av buster89 Visa inlägg
    Jag tror inte någon skulle reagerat (iaf inte jag) om någon helt enkelt sa, typ, att "jävlar va najs det hade varit med en liveplatta, hoppas hoppas hoppas det blir verklighet nångång."
    Däremot reagerar jag när folk uttrycker såna önskemål på ett sätt som verkar antyda att Kent är helt orimliga och sura gubbar för att inte önskemålen nödvändigtvis infrias.
    Vi får en ny platta snart med rykande färskt material och en lång turné. Skäl att vara glad, för nu iaf.
    Du försvarar dem, det brukar jag också göra.
    Men dom är nog vuxna nog att kunna se igenom sådant och göra som dom själva vill kring allt sånt här vi diskuterar i olika forum. För det har dom alltid gjort.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  14. #74
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av buster89 Visa inlägg
    Jag tror inte någon skulle reagerat (iaf inte jag) om någon helt enkelt sa, typ, att "jävlar va najs det hade varit med en liveplatta, hoppas hoppas hoppas det blir verklighet nångång."
    Däremot reagerar jag när folk uttrycker såna önskemål på ett sätt som verkar antyda att Kent är helt orimliga och sura gubbar för att inte önskemålen nödvändigtvis infrias.
    Vi får en ny platta snart med rykande färskt material och en lång turné. Skäl att vara glad, för nu iaf.

    Det har ju inte hjälpt alla gånger tidigare en uttryckt sig så milt. Och nu när slutfasen snart inleds blir känslan mer... desperat.
    För "live ska vara live" var någonting enklare att leva med när en hade rimliga förhoppningar om att de snart skulle ut på vägarna igen.
    Men nu? Snart är det begreppet lika med enorm tomhet. Och de har sina hemmainspelningar att se tillbaka på sina livsverk, men vi?
    Ingenting (förutom en uppsjö bootlegs och Youtube-videos) som håller lågan vid liv. En livelåt iofs. Håll ditt huvud högt. Men det blir allt svårare.
    Så ja, jag tycker de är helt orimliga och sura gubbar som vägrar ge sina fans detta. För de sitter på inspelningar själva men säger åt oss att leva på minnen.
    Sorgligt att tänka på den kulturella dimma bandet omsveps i också. För visst minns vi, men om tio-tjugo år? Då är albumen och epitetet allt som är kvar.
    Men dokumentationen över deras, och låtarnas, utveckling borta. För även om vi har kvar minnena har de också börjat svajja och ersättas av nya.
    What a shame on a good plate of such a good steak. Men fortsätt försvara dem du. Var glad över albumet och avskedsturnén. Lev på det länge. För det är allt som blir kvar.

  15. #75
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Klåparen82 Visa inlägg
    Har aldrig förstått varför man aldrig får kräva något här... Fan vill jag uttrycka att jag vill ha en Live-dvd eller har en åsikt om hur jag som konsument av mitt favoritband tycker känner säger jag det med förhoppning om att få utnyttja min yttrandefrihet vi lever i utan att bli påhoppad med riktlinjer som får stå för den som uttrycker dem.
    Så din kravlösa hållning till konst får nog stå för dig här....
    Lägg ner, kom inte och vifta med någon yttrandefrihet. Trams.
    Självklart får man önska, hoppas och utrycka förhoppningar det har jag inte alls något emot. Om du hade läst ordentligt i inläggen ovan så ser du att jag också utrycker en förhoppning om livematrial(dvd känns lite daterat). Det jag vänder mig emot är att kräva, att se som någon mänsklig rättighet att allt ska ges ut men att detta inte görs pga någon form av åldersrelaterad ovilja.

    Jag har inte hävdat att mina åsikter ska stå för någon annan än mig. jag har extremt höga krav på konsten, bland annat anser jag att konsten ska utgå från konstnärens egen vilja och intressen, inte styras av andra.
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

Sidan 5 av 19 FörstaFörsta 123456789101112131415 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •