Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Kentpodden - Musikguiden i P3

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    346

    Standard Kentpodden - Musikguiden i P3

    Detta förtjänar väl en egen rubrik va!

    http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...grupp=22878%20

  2. #2
    Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Sjöstan, Stockholm, Sverige.
    Inlägg
    3 558

    Standard

    Men det var ju tyvärr uselt!
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Ort
    Norge
    Inlägg
    86

    Standard

    Lyssnade på del 1.

    Orkar inte. Tre töntar pratar skit för att höra sina egna röster.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    346

    Standard

    De tre beskriver ju sig som ett "hardcorefan" (som i del 2 sa att han hängt här på forumet tidigare), en person som lyssnat en hel del på Kent tidigare men bara noterat hitsen på senare år samt en tredje person som säger sig aldrig riktigt förstått sig på storheten med Kent eller varför de blivit så populära.

    Är personligen lite förvånad över att SR bereder utrymme för en Podd som går igenom hela bandets diskografi. Uppskattar det och kommer fortsätta att lyssna. Har också svårt att tänka mig att det skulle ha funkat att sälja in denna idé till SR ifall sällskapet bestått av tre hängivna fans som diggat det mesta bandet gjort genom åren.

  5. #5
    Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Sjöstan, Stockholm, Sverige.
    Inlägg
    3 558

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Blåjeans-Calle Visa inlägg
    De tre beskriver ju sig som ett "hardcorefan" (som i del 2 sa att han hängt här på forumet tidigare), en person som lyssnat en hel del på Kent tidigare men bara noterat hitsen på senare år samt en tredje person som säger sig aldrig riktigt förstått sig på storheten med Kent eller varför de blivit så populära.

    Är personligen lite förvånad över att SR bereder utrymme för en Podd som går igenom hela bandets diskografi. Uppskattar det och kommer fortsätta att lyssna. Har också svårt att tänka mig att det skulle ha funkat att sälja in denna idé till SR ifall sällskapet bestått av tre hängivna fans som diggat det mesta bandet gjort genom åren.
    Tror inte heller att det hade blivit bättre med tre hardcorefans som bara hyllat bandet men man borde inte få jobba på P3 utan att ha hört Space oddity!
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

  6. #6
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Anx Visa inlägg
    Tror inte heller att det hade blivit bättre med tre hardcorefans som bara hyllat bandet men man borde inte få jobba på P3 utan att ha hört Space oddity!
    Fast va? För att de inte pratade om space oddity när de pratade om NDBPM? Det är inte något att hänga upp sig på.


  7. #7
    Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Sjöstan, Stockholm, Sverige.
    Inlägg
    3 558

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    Fast va? För att de inte pratade om space oddity när de pratade om NDBPM? Det är inte något att hänga upp sig på.
    Det var mer det att de tyckte det var konstigt att associera astronauter med ensamhet. Det är ju inte som att kent var först med det direkt.
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

  8. #8

    Standard

    Lyssnar på avsnittet om Isola. De är åtminstone konsekventa: banalt, korkat, och frustrerande ointressant.
    som flugorna på socker betyder ingenting

  9. #9
    Nybörjare
    Reg.datum
    Dec 2009
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    29

    Standard

    Jag gjorde två försök att lyssna men....huvva, orkade inte höra på deras tolkningar - "så nära får ingen gå"
    Men hjälp mig jag behöver dig igen igen igen

  10. #10
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    9 234

    Standard

    Har lyssnat på de här poddarna när jag cyklat och för mig är det betydligt mer underhållande när några som har si sådär koll och pratar på om helt egna teorier inte de av kända kritiker på förhand överenskomna åsikterna som alla redan vet på förhand . . .
    Var det i den senaste podden som de sansar sig och kommer på att allt Jocke Berg sjunger är inte om honom själv, tex så har han inte skjutit någon dj . . . än i alla fall . . .

    Jo de här tre är väl runt trettio års åldern och tycker att de i kent och Håkan Hellström är lastgamla och att alla får ont i knäna då faktiskt litet gulligt hur de bearbetar sin egen ångest inför det oundvikliga åldrandet.

  11. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    346

    Standard

    Har inte hunnit lyssna på de senaste avsnitten, men "The Hjärta & Smärta EP" har inte nämnts va? Inte för att det är ett "riktigt" album men nog hade väl de låtarna förtjänat ett omnämnande åtminstone.

  12. #12
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Blåjeans-Calle Visa inlägg
    Har inte hunnit lyssna på de senaste avsnitten, men "The Hjärta & Smärta EP" har inte nämnts va? Inte för att det är ett "riktigt" album men nog hade väl de låtarna förtjänat ett omnämnande åtminstone.
    De nämnde det lite snabbt i slutet av DOJD-avsnittet
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  13. #13
    Nybörjare
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    10

    Standard

    Har följt det slaviskt, men är inte riktigt nöjd.
    Fast å andra sidan hade allt som inte är 4 timmar per skiva med genomgång av alla låtar, varit för lite.

    Jag känner mig som dom där kristna människorna som sågade "Life of brian", när jag sitter på tåget och förbannar dom när dom på något sätt driver med Kent.

    Blev jättestött när Märta klankade ner på alkohol-romantiseringen och skrev ett långt argt mejl jag aldrig postade om varför rock och popmusik faktiskt ska romantisera verklighetsflykt eftersom det är en flykt i sig.

  14. #14
    Nybörjare Febers avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    14

    Standard

    Gud vad tråkiga ni är, jag älskar podden! Det är ju jätteroligt att höra tre personer bara sitta och diskutera något man gillar! (Hejhej Patte om du läser )
    Jag är livrädd för att leva
    Och jag är dödsrädd för att
    http://xjanedoe.bilddagboken.se
    http://www.lastfm.se/user/Algador


  15. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Ort
    Norge
    Inlägg
    86

    Standard

    Gud vad tråkiga dom är.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •