Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 37

Ämne: Terapi

  1. #1

    Standard Terapi

    Underbar låt. Den mest "radiovänliga" av de fyra, älskar den lite skruvade bakgrundssången i början, texten (Isola <3), och i refrängen vill man bara kasta upp händerna och skrika "Rock me Herbert!" (Eller så är det bara jag)
    som flugorna på socker betyder ingenting

  2. #2
    Medlem Preben.Ls avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Bergen
    Inlägg
    100

    Standard

    Den beste av de nye fire, er det markus som synger (Du är allt jag vill ha), (Du är allt jag vill vara)?

  3. #3
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Bra låt, växer!
    Svänger bra också.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Preben.L Visa inlägg
    Den beste av de nye fire, er det markus som synger (Du är allt jag vill ha), (Du är allt jag vill vara)?
    Nei det kan det ikke være siden han ikke var med i studio.

  5. #5
    Medlem Preben.Ls avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Bergen
    Inlägg
    100

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomas_Norge Visa inlägg
    Nei det kan det ikke være siden han ikke var med i studio.

    Han er jo her så...12376757_10153278657036526_7927592296538962694_n.jpg

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Preben.L Visa inlägg
    I CD-bookleten til DSNFA står det at skivaen er spelat inn i USA av Jocke og Sami. Er de fire nye låtene ikke spilt inn samtidig med siste skivan?

  7. #7

    Standard

    Ganska övertygad att det rör sig om slutproduktion mm. Vågar till och med garantera att alla fyra medlemmar faktiskt varit med om att spela in albumet...
    som flugorna på socker betyder ingenting

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kobbe Visa inlägg
    Ganska övertygad att det rör sig om slutproduktion mm. Vågar till och med garantera att alla fyra medlemmar faktiskt varit med om att spela in albumet...
    Jeg tror ikke det stemmer Kobbe. Som det står i CD-bookleten: "Innspelad av J. Berg, S. Boman, S. Sigfridsson och S. Sirvö i Electric Lady Studios, New York och i Hamsterdam Studios, Stockholm."

  9. #9

    Standard

    Som Plague skrev i den andra tråden, det rör sig antagligen om det tekniska. Det står också vad medlemmarna i bandet spelar, och skulle säga att det är ytterst tveksamt att Jocke eller Sami spelar t.ex. trummor på albumet.
    som flugorna på socker betyder ingenting

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kobbe Visa inlägg
    Som Plague skrev i den andra tråden, det rör sig antagligen om det tekniska. Det står också vad medlemmarna i bandet spelar, och skulle säga att det är ytterst tveksamt att Jocke eller Sami spelar t.ex. trummor på albumet.
    Det står inte noe sted at bandet spelar. Trummorna er vel gjorda av Simon Sigfridsson. Det står at skivan er producerad av Kent. Men vad betyr det vel i praktien? Ingen i bandet uten om Jocke er kreditert mixing av noen av låtene. Å være producent er ikke en definerad uppgift, og hander t.ex. mycket om å spille ball på hvordan albumet burde være. Så det er jo enkelt å skrive at Kent er producent (på nåt sett må man jo forsvare at det er en Kent-skiva).
    Senast redigerat av Thomas_Norge den 2016-09-18 klockan 13:00.

  11. #11
    Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016
    Inlägg
    2 000

    Standard

    Vi ser samma filmer
    Skriver likadan musik
    Men våra tolkningar av verkligheten
    Skiljer sig som natt och dag

    De här raderna tycker jag är lite komiska satt i relation till hur vissa Kentlåtar kan tolkas på olika sätt utifrån olika synsätt på verkligheten. Egoist, Falska profeter, m.fl. har ju använts för helt olika syften av människor med vitt skilda identiteter. Människor i allmänhet är så inkörda i sina tolkningsramar att de främst kan tolka saker på sitt sätt. Det här är något som med fördel kan belysas i olika sammanhang, t.ex. inom utbildning och politik. Hur som helst kul att Jocke lyckades få med detta innan allting tar slut.

    Den skönaste delen är annars:
    Under träden vid Eden
    Mot Isolas kust
    Shangri-La, Xanadu, Avalon
    (och då tänkte jag inte på texten med de många referenserna utan mer känslan i musiken/sången)
    /Bergtagen

  12. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Berlin
    Inlägg
    116

    Standard

    Mina favorit av dom nya låtarna efter några lyssningar.
    Den påminner mig lite om Mirage (också en av mina absoluta favoriter), framför allt när han sjunger "Jag kommer dö här", så påminner det mig om "Ska jag dö här?" i Mirage.
    När man äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    så blir man aldrig rädd mer...

    Jag går ensam in i ljuset

  13. #13

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomas_Norge Visa inlägg
    Jeg tror ikke det stemmer Kobbe. Som det står i CD-bookleten: "Innspelad av J. Berg, S. Boman, S. Sigfridsson och S. Sirvö i Electric Lady Studios, New York och i Hamsterdam Studios, Stockholm."
    Är du här också och sprider din gallimatias?

    Det står klart och tydligt i bookleten att "Kent är: Markus Mustonen - trummor, percussion, körer, keys/pianon. Martin Sköld - bas, keys, programmering.

    Så, lägg ner med larvet alternativt sluta trolla.

  14. #14

    Standard

    Angående just den specifika kören i den här låten låter det mer som Jocke, tycker jag.
    som flugorna på socker betyder ingenting

  15. #15

    Standard

    http://paradiset.com/

    Var tvungen att kolla var man faktiskt hamnar.

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •