Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 24

Ämne: Ingenting

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    125

    Standard Ingenting

    Nu er der selvfølgeligt ingen der har hørt singlen endnu...

    Men (rent hypotetisk) tror jeg at første gang jeg hører den vil jeg undre mig lidt, sikkert fordi det er så nyt
    Anden gang vil jeg bemærke melodien og dele af teksten
    Tredie gang vil jeg begynde at danse!!

    Hvad tror I?
    En dødssyg poet

    http://www.last.fm/user/Oktoberlyd/

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    May 2003
    Ort
    Mighty Mighty Brønshøj, , Denmark.
    Inlägg
    558

    Standard

    Første gang, hey det må være Kents nye single. Det lyder som en svensker med en høj stemme, jo.
    Anden gang, det må jeg ellers sige, glimrende
    Tredje gang, (hvis jeg har indtaget sådan cirka ti øl), vil jeg begynde at danse. Uden øl vil jeg nok begynde at høre efter
    Tunnelbana rocks!!!

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    125

    Standard

    Nåh, nu kan man streame en del af sangen her : http://sib1.od2.com/common/framework...?shid=0422002E

    Så må man vist gerne snakke om singlen uden at man bliver beskyldt for pirateri af moderatorerne. Og halvdelen af de svenske tonåringer i dette forum "kender en fra pladeselskabet" og har derfor allerede singlen på deres ipod.

    Anyways, jeg ved egentligt ik helt hvad jeg skal synes. Det går lidt i bølger. Først var jeg noget lunken, så ret positiv, og nu et sted midt imellem. Det er som nævnt en dansesang. Den virker inspireret af de for tiden hippe amerikanske producere, særligt første del af sangen. Kombineret med lyden af rocket Kent, som så overtager fuldstændigt i sidste del.

    På en eller anden måde minder den mig om musik non stop. Som heller ik har verdens største stjerne hos mig.

    Så godt uden overhovedet at være fantastisk. Jeg venter spændt på resten af albummet!
    En dødssyg poet

    http://www.last.fm/user/Oktoberlyd/

  4. #4
    Medlem HOCs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    København, Danmark
    Inlägg
    173

    Thumbs up

    Første gang : Analyserer på højtryk..
    Anden gang : Ugens Uundgåelige
    Tredje gang : Jamen et Alex Dolby mix ! Så ses vi helt sikkert på et dansegulv (godt remixer valg - Kent & Jon)

  5. #5
    Medlem HOCs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    København, Danmark
    Inlägg
    173

    Standard

    Til dem der ikke ved dette allerede :

    P3s Uundgåelige (uge 38) : "Ingenting"

    http://www.dr.dk/P3/P3suu/2007/0917095155.htm

    Telefon-interview m Martin i P3s pladeparade

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2004
    Ort
    København, Danmark.
    Inlägg
    66

    Standard

    Så er det vist på tide, at vi får anmeldt ”Ingenting” (i fuld længde).
    Mit første indtryk var, at starten på nummeret lugtede lidt for meget af Timbaland, og jeg var ikke udpræget begejstret.
    Efter flere gennemlytninger er jeg dog blevet ret vild med sangen. Når man lige vænner sig til Kent i den lidt mere dansevenlige udgave, er det faktisk ret fedt!
    Generelt er min mening ellers, at Kent er bedst, når de rammer en helt bestemt melankolsk stemning - men det betyder altså ikke, at jeg synes, nummeret er dårligt. Jeg synes derimod, det indeholder en masse nye og spændende kvaliteter.

    I øvrigt fedt at P3 har valgt "Ingenting" som ugens uundgåelige - men det er jo i den grad også et nummer med hitpotentiale.
    När jag sluter mina ögon ser jag ljuset

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    May 2003
    Ort
    Mighty Mighty Brønshøj, , Denmark.
    Inlägg
    558

    Thumbs down

    Efter en gennemlytning må jeg erkende, at jeg absolut ikke er imponeret. Det er ikke min foretrukne genre, og indenfor genren er sangen da sikkert glimrende, men jeg er helt enig med Rikke i, at der er for meget Timbaland (sjovt, at han er så berømt, når han kun laver lortemusik) i sangen. Hvis Kent vil lave den slags musik, skal de selvfølgelig have lov til, men jeg er nok mere til mere klassisk rock, end det her er. Sangen har da et godt og catchy omkvæd og videoen er en af deres bedste, men det er jo det eneste der skal til for at lykkes i disse dage. Næ nej, engang var der nogle, der turde nogle ting. Jeg sidder netop med effekten af en rustur i kroppen og lytter til The Velvet Underground & Nico - se dér snakker vi musik og album.
    På Vapen & Ammunition kunne denne kritik også gøre sig gældende, men sange som Dom Andra og Kärleken Väntar er klasser over det her. Alt dette brok skal dog ikke afholde mig fra at købe albummet og måske endda lære at synes om det. Det er jo ikke nødvendigvis førstesinglen, som er albummets bedste skæring.
    Det er min personlige og tilmed ærlige mening
    Senast redigerat av Nalle den 2007-09-21 klockan 22:10.
    Tunnelbana rocks!!!

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2004
    Ort
    København, Danmark.
    Inlägg
    66

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nalle Visa inlägg
    Efter en gennemlytning må jeg erkende, at jeg absolut ikke er imponeret. Det er ikke min foretrukne genre, og indenfor genren er sangen da sikkert glimrende, men jeg er helt enig med Rikke i, at der er for meget Timbaland (sjovt, at han er så berømt, når han kun laver lortemusik) i sangen. Hvis Kent vil lave den slags musik, skal de selvfølgelig have lov til, men jeg er nok mere til mere klassisk rock, end det her er. Sangen har da et godt og catchy omkvæd og videoen er en af deres bedste, men det er jo det eneste der skal til for at lykkes i disse dage. Næ nej, engang var der nogle, der turde nogle ting. Jeg sidder netop med effekten af en rustur i kroppen og lytter til The Velvet Underground & Nico - se dér snakker vi musik og album.
    På Vapen & Ammunition kunne denne kritik også gøre sig gældende, men sange som Dom Andra og Kärleken Väntar er klasser over det her. Alt dette brok skal dog ikke afholde mig fra at købe albummet og måske endda lære at synes om det. Det er jo ikke nødvendigvis førstesinglen, som er albummets bedste skæring.
    Det er min personlige og tilmed ærlige mening
    Efter de første par gennemlytning sad jeg med præcis samme fornemmelse som dig. Jeg tænkte: Hvor er den klassiske rocksound, hvor er lyden af de rå guitarer, og er det her et hint om, at den kommende plade bliver endnu mere poppet end V&A? Som første single, må jeg da også sige, at jeg var en del mere begejstret for "Om Du Var Här" og "Musik Non Stop".
    Men men men...så skal "Ingenting" altså heller ikke gøres værre, end den er. Den er anderledes, end det vi er vant til fra Kent, men den har da masser af kvaliteter: En velskrevet tekst, Jockes karismatiske og troværdige vokal, et fremragende guitarstykke efter omkvædet osv.
    Jeg kunne dog godt have været den dér club-agtige dunk-dunk-dunk-lyd foruden.
    Hvad angår Timbaland, kan jeg kun give dig ret

    Men man skal jo lige huske på, at første single ofte ikke afspejler lyden på hele albummet.
    När jag sluter mina ögon ser jag ljuset

  9. #9
    Medlem HOCs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    København, Danmark
    Inlägg
    173

    Standard

    Min mening.
    Jeg synes det var forfriskende (i Kent sammenhæng) med den nye single´s lyd, og er ovenud glad for at de ikke bare følger samme fodspor som fra DOJD og EP´en. Nu er der jo ikke noget som musik der kan dele vandene.. Vidst er den danseorienteret - men jeg hører sgu´ ingen "Timbaland" her og hører da også kun "dunk-dunk-dunk" lyd i starten af original versionen. Selvfølgelig er 90 % (incl mig) på dette forum jo nok startede med at kunne lide Kent, pga af deres velkendte klassiske "Kent-sound" og derfor er det jo også bare at finde de "gamle" plader frem (skulle mene at der er lidt at vælge imellem) - når der går lidt for meget udvikling i Kent.
    Det hele er måske også lettere for mig, da jeg ikke bare er låst fast i EN genre og hører meget forskelligt - afhængigt af humør.

    Så fra mig : Velkommen tilbage Kent - m et brag af én single ! (og tak fordi i ikke BARE hænger fast i det "gamle" - det ville jo havde været det letteste og åååhh så forudsigeligt).

    Iøvrigt Nalle : du lovede jo efter 10 øl, så...
    Senast redigerat av HOC den 2007-09-22 klockan 15:46.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    May 2003
    Ort
    Mighty Mighty Brønshøj, , Denmark.
    Inlägg
    558

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av HOC Visa inlägg
    Min mening.
    Jeg synes det var forfriskende (i Kent sammenhæng) med den nye single´s lyd, og er ovenud glad for at de ikke bare følger samme fodspor som fra DOJD og EP´en. Nu er der jo ikke noget som musik der kan dele vandene.. Vidst er den danseorienteret - men jeg hører sgu´ ingen "Timbaland" her og hører da også kun "dunk-dunk-dunk" lyd i starten af original versionen. Selvfølgelig er 90 % (incl mig) på dette forum jo nok startede med at kunne lide Kent, pga af deres velkendte klassiske "Kent-sound" og derfor er det jo også bare at finde de "gamle" plader frem (skulle mene at der er lidt at vælge imellem) - når der går lidt for meget udvikling i Kent.
    Det hele er måske også lettere for mig, da jeg ikke bare er låst fast i EN genre og hører meget forskelligt - afhængigt af humør.

    Så fra mig : Velkommen tilbage Kent - m et brag af én single ! (og tak fordi i ikke BARE hænger fast i det "gamle" - det ville jo havde været det letteste og åååhh så forudsigeligt).

    Iøvrigt Nalle : du lovede jo efter 10 øl, så...
    Jo, det skal jeg da nok også holde.
    Apropos udvikling foretrækker jeg stilstand frem for denne udvikling, som bare fører henimod The Voice. Næ nej, udvikling skal trække sindet henimod ukendte og afsidesliggende steder - læs mit tidligere indlæg. Velvet Underground
    Tunnelbana rocks!!!

  11. #11
    Smygare
    Reg.datum
    Nov 2006
    Ort
    , , Denmark.
    Inlägg
    8

    Standard

    Ved sgu ikke... Er enig med Rikke et langt stykke af vejen.
    I starten hadede jeg den også (som det altid går) og havde det som I skriver ovenfor. Men efterhånden er jeg virkelig begyndt at falde for den sang. Den er faktisk virkelig fed (måske lige med undtagelse af starten).

    Men med hensyn til snakken om det nyskabende...
    Jeg synes egentlig ikke det betyder så meget. Det er jo heller ikke så meget det Kent er kendt for. Det er nok snarere deres, ja, melankoli og helt fantastiske evne til at fange en følelse eller stemning. Og jeg tror snarere det er det jeg savner i sangen.
    Synes også det er helt fint de prøver noget nyt. Får renset lidt ud, så de eventuelt kan vende tilbage til 'det gamle Kent' med fornyet styrke, fornyet kreativitet og måske en helt ny indgangsvinkel...
    Glæder mig efterhånden virkelig til det album...

  12. #12
    Nybörjare esbens avatar
    Reg.datum
    Jan 2003
    Ort
    Aalborg, , Denmark.
    Inlägg
    14

    Standard

    Jeg var ved de første gennemlytninger også en anelse skeptisk, ikke mindst fordi DOJD var så nær det perfekte. Men efter Ingenting har fået rotation på Ipoden har jeg nærmet mig den mere og jeg forventer mere og mere noget stort fra Kents side når TTS udsendes. Jeg er ikke dog ikke enig i at det virker til at Kent har lyttet meget til allestedsnærværdende Timbaland, måske mere noget batteridrevet Depeche Mode synth rock i det. Lyden bringer minder om danske Spleen United - Et band jeg personligt holder meget af både i sangskrivning og udtryk.

    Det der kendetegner Kent, er vel at de aldrig laver den samme plade to gange, altid går ny veje i det musikalske landskab, måske med genbrug og lånte ting på vejen, men altid med deres eget udtryk og særpræg over det. Det er jo en imponerende stime sangskriver Joakim Berg og Co er inde i...
    It took a tattooed boy from birkenhead, to really really open her eyes

  13. #13
    Medlem
    Reg.datum
    May 2003
    Ort
    Mighty Mighty Brønshøj, , Denmark.
    Inlägg
    558

    Standard

    Ja, så hører man sangen nogle flere gange, og den er da okay. Foruden den der dunk-dunk-dunk-lyd, ville den måske endda være rigtigt god
    Tunnelbana rocks!!!

  14. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2004
    Ort
    København, Danmark.
    Inlägg
    66

    Standard Rösta, rösta, rösta!

    Ingenting er gået ind som nummer 8 på tjeklisten.

    Stem her: http://www.dr.dk/P3/Tjeklisten/
    När jag sluter mina ögon ser jag ljuset

  15. #15
    Smygare
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Aarhus, Denmark.
    Inlägg
    5

    Standard

    Første gang sagde den mig ingenting! For nu at bruge titlen som billede...

    Men den sidste uge har den kørt konstant på min iPod, så noget må de da ha ramt plet. Jeg tror det er stemningen i sangen der fanger mig, jeg er nu mest til de rockede Kent sange, men jeg har som sagt taget Ingenting til mig og synes det er et rigtigt godt nummer nu, måske fordi det netop er anderledes.
    Glæder mig til at høre resten af albumet.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •