Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Spekulationer om sista konserten 17/12-16

  1. #1

    Standard Spekulationer om sista konserten 17/12-16

    Det är förvisso totalt meningslöst att tro att man kan lista ut något i förväg när det gäller Kent, men spekulera kan man alltid. Sista konserten, kommer den skilja sig från de tidigare i turnén? Andra låtar? Vägrar släppa hoppet om att de kommer spela något från debutalbumet.

  2. #2

    Standard

    För att glädja så många fans som möjligt under den sista konserten kommer man givetvis att spela Best Of-skivan rakt av. Eller, de flesta gillar väl inte låtarna från debuten och Verkligen, så där spelar man istället Sjukhus, Pärlor, Petroleum och Tänd på. Avslutningsvis retar Jocke publiken genom att mumla "Kräm", men efter en minuts mörker och spänd förväntan tar konserten abrupt slut. I övrigt meddelas att konserten kommer att filmas och släppas, dock enbart för bandet.

    Usla skämt åsido, skulle bli förvånad om det var några stora skillnader gentemot övriga konserter under turnén. Möjligtvis någon gästartist, en extra låt eller två. Fast bara det låter osannolikt, så jag håller förväntningarna relativt låga.

  3. #3
    Nybörjare
    Reg.datum
    Mar 2016
    Ort
    Stockholm/Uppsala
    Inlägg
    22

    Standard

    Om inte annat kommer den sista spelningen den 17 dec skilja sig på ett väldigt speciellt sätt som många kanske inte tänker på när låtar och överraskningar önskas för sin egen del: Det är inte bara den sista konserten vi fans får uppleva med Kent. Det är den sista konserten bandet själva någonsin kommer genomföra på scenen som Kent... Känn på den! Hur kommer det kännas för dom? Vad vill DOM spela på sin sista konsert? Jag hoppas att dom verkligen gör det som dom känner för, som alltid, för det är ju liksom sista gången för dom också... Det måste kännas SÅ overkligt?! Är bara glad att få vara med om det! Spela, prata, kör det som ni vill göra på ER sista konsert om det så är precis som under hela sista turnén. Vi finns där och sjunger, dansar, gråter en skvätt med er va fan ni än gör.

    Hur kan du vara så säker på ditt svar
    Hur kan du vara så iskall ren och klar
    När det finns platser i Vintergatan kvar
    som vi aldrig får se


  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Förändring Visa inlägg
    Om inte annat kommer den sista spelningen den 17 dec skilja sig på ett väldigt speciellt sätt som många kanske inte tänker på när låtar och överraskningar önskas för sin egen del: Det är inte bara den sista konserten vi fans får uppleva med Kent. Det är den sista konserten bandet själva någonsin kommer genomföra på scenen som Kent... Känn på den! Hur kommer det kännas för dom? Vad vill DOM spela på sin sista konsert? Jag hoppas att dom verkligen gör det som dom känner för, som alltid, för det är ju liksom sista gången för dom också... Det måste kännas SÅ overkligt?! Är bara glad att få vara med om det! Spela, prata, kör det som ni vill göra på ER sista konsert om det så är precis som under hela sista turnén. Vi finns där och sjunger, dansar, gråter en skvätt med er va fan ni än gör.

    Exakt så har jag tänkt också! Att det är så lätt att fokusera på hur det känns ur fansens perspektiv, men tänk bara hur kvällen kommer vara för dem, att stå på scenen och sjunga "vi ska alla en gång dö" för sista gången, på sin egen gravsättning.

  5. #5
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Jag hörde av en kille på Åhléns att det kommer en live-DVD i januari som ska spelas in under den sista konserten
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  6. #6
    Medlem Fichters avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Sthlm, , Sweden.
    Inlägg
    282

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Förändring Visa inlägg
    Om inte annat kommer den sista spelningen den 17 dec skilja sig på ett väldigt speciellt sätt som många kanske inte tänker på när låtar och överraskningar önskas för sin egen del: Det är inte bara den sista konserten vi fans får uppleva med Kent. Det är den sista konserten bandet själva någonsin kommer genomföra på scenen som Kent... Känn på den! Hur kommer det kännas för dom? Vad vill DOM spela på sin sista konsert? Jag hoppas att dom verkligen gör det som dom känner för, som alltid, för det är ju liksom sista gången för dom också... Det måste kännas SÅ overkligt?! Är bara glad att få vara med om det! Spela, prata, kör det som ni vill göra på ER sista konsert om det så är precis som under hela sista turnén. Vi finns där och sjunger, dansar, gråter en skvätt med er va fan ni än gör.
    Du sa det. Det är bara att hoppas att oavsett vad som förmedlas från scenen, att vi får ta del av de känslorna och att de själva känner att de avslutar på allra bästa vis. Fantastiskt att få vara med till slutet.

  7. #7

    Standard

    Jag tror faktiskt inte de kommer ändra särskilt mycket, tror på längre mellansnack, kanske nått sammanfattande? Kanske nån extralåt? Och att de kanske ersätter Vinternoll2 med nån ny under stockholmssvängen. Tror stämningen på den sista konserten kommer pendla mycket mer mellan eufori och melankoli. Jag hoppas på det.

    Intressant är ju hälsningarna också "Vi kommer att lämna över alla hälsningar till Kent på lämpligt sätt i samband med den sista konserten den 17 december 2016", kommer detta ske på eller av scenen?

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Jag hörde av en kille på Åhléns att det kommer en live-DVD i januari som ska spelas in under den sista konserten
    oslagbart

    😂😂

  9. #9
    Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    hemma hos mig
    Inlägg
    50 585

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lisaplingplong Visa inlägg
    Exakt så har jag tänkt också! Att det är så lätt att fokusera på hur det känns ur fansens perspektiv, men tänk bara hur kvällen kommer vara för dem, att stå på scenen och sjunga "vi ska alla en gång dö" för sista gången, på sin egen gravsättning.
    Precis vad jag tänker. Måste vara en outhärdligt konstig känsla inte minst med tanke på hur bra det verkar trivas med varandra. Och de är ju så fruktansvärt skickliga på det de gör och de har gjort det i stort sett hela sina vuxna liv...
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)


    & varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

  10. #10
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Jag tycker de får ta å stepp up the game något. Som det varit fram tills nu känns det som en turné i mängden.
    Inte jätteförutsägbart, men ganska. Nedräkningen körde de ju 2005 och på Kentfesterna också. Så istället tycker jag de ska låta spökparaden komma upp på scen med trummor och allt innan bandet, och att de sedan kör Gigi i sin helhet och istället för 999 kör de typ Nostromo då det blir deras sista chans att spela något av de helt nya låtarna live (även om jag hoppas på att de klämmer in Silver senare i setlisten i fullblommig duett såklart) och sen måste de ju dra upp Harri Mänty på scenen också och köra Kräm. Spökstad, Sundance Kid, någon b-sida som släppts 2007 eller senare får gärna också framföras istället för UDA som spelats på typ varenda jävla spelning sen Gustav Vasa kappsejsade hela jävla båtjäveln i protest! Vi pratar ändå om sista jävla spelningen någonsin, då måste det vara någonting unikt. Inte bara en hitparad för dem vars kentsamling består av Best of-samlingen och en affisch om att de "var där" under avskedsturnén och att det var deras första spelning. Ni har ett större arv än så att förvalta, så snälla ta vara på denna chansen nu. Innan allting tar slut.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •