Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 36

Ämne: Kommentarer kring forumreglerna

  1. #16
    Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005
    Ort
    Norrtälje, , Sweden.
    Inlägg
    6 873

    Standard

    Hur kan man bryta mot reglerna genom att bara nämna att man har hört en bootskiva eller outgivna låtar?

    Man nämner ju varken hur eller var man fick tag i det.
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

    kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

    Portfolio:http://www.berntsten.se/

  2. #17
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Hur kan man bryta mot reglerna genom att bara nämna att man har hört en bootskiva eller outgivna låtar?

    Man nämner ju varken hur eller var man fick tag i det.
    Svaret är mycket enkelt: vi kör på nolltolerans mot diskussioner som i någon form rör nedladdning, bootlegs etc. (Det är tillåtet att diskutera outgivna låtar, om det görs utan nedladdningsreferenser. Det är tillåtet att prata om och länka till material som upphovsrättsägaren gjort tillgängligt för fri nedladdning.)
    Låt dom komma nu

  3. #18
    Erfaren medlem bcqs avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Ort
    Sveriges framsida
    Inlägg
    18 202

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Svaret är mycket enkelt: vi kör på nolltolerans mot diskussioner som i någon form rör nedladdning, bootlegs etc. (Det är tillåtet att diskutera outgivna låtar, om det görs utan nedladdningsreferenser. Det är tillåtet att prata om och länka till material som upphovsrättsägaren gjort tillgängligt för fri nedladdning.)
    Detta har ingenting med tidigare diskutioner att göra.
    Jag vill minnas att du banna mig för att jag la upp en låt på en fildelningssida "speedyshare.com".
    Var det sidan som var otillåten eller låten?
    Eller rent av båda två?

    Men på tal om bootlegs då.
    Man kan ju ladda upp sådant man filmat och slänga upp på youtube.
    Rent moraliskt sett så borde man ju inte få det heller?
    Det om nått borde ju förbjudas om man har sånna stränga regler om bootlegs och diskutioner.
    Själv tycker jag att det borde vara helt okej att prata om bootlegs.
    Men att länka till någon sida när man kan lyssna eller ladda ner borde vara strängt förbjudet.

  4. #19
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bcq Visa inlägg
    Detta har ingenting med tidigare diskutioner att göra.
    Jag vill minnas att du banna mig för att jag la upp en låt på en fildelningssida "speedyshare.com".
    Var det sidan som var otillåten eller låten?
    Eller rent av båda två?
    Jag trodde att jag hade förklarat det där för dig redan. Men okej. Vi tar det igen. Att länka till fildelningssajter är förbjudet. Därför blev du bannad. Avstängningen föranledde en diskussion bland oss moderatorer, vilket ledde fram till ett tillägg i reglerna. Det är numera tillåtet att prata om och länka till material som upphovsrättsägaren gjort tillgängligt för fri nedladdning. Så var det i ditt fall. Därför blev du insläppt igen.
    Låt dom komma nu

  5. #20
    Erfaren medlem bcqs avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Ort
    Sveriges framsida
    Inlägg
    18 202

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Jag trodde att jag hade förklarat det där för dig redan. Men okej. Vi tar det igen. Att länka till fildelningssajter är förbjudet. Därför blev du bannad. Avstängningen föranledde en diskussion bland oss moderatorer, vilket ledde fram till ett tillägg i reglerna. Det är numera tillåtet att prata om och länka till material som upphovsrättsägaren gjort tillgängligt för fri nedladdning. Så var det i ditt fall. Därför blev du insläppt igen.
    Men det var inte riktigt det jag var ute efter.
    Faktiskt :P

  6. #21
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bcq Visa inlägg
    Men det var inte riktigt det jag var ute efter.
    Faktiskt :P
    Vad är du ute efter då?
    Det där med Youtube är lite komplicerat. Vi har väl inte kommit fram till någon bra formulering av reglerna än. Det var på gång, men sedan rann det ut i sanden.
    Låt dom komma nu

  7. #22
    Nybörjare nils_nattskens avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    57

    Question

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Svaret är mycket enkelt: vi kör på nolltolerans mot diskussioner som i någon form rör nedladdning, bootlegs etc. (Det är tillåtet att diskutera outgivna låtar, om det görs utan nedladdningsreferenser. Det är tillåtet att prata om och länka till material som upphovsrättsägaren gjort tillgängligt för fri nedladdning.)
    Bara en, kanske personlig fråga.
    Alltså inte ur "moderator" synvinkel.

    Men tycker du inte att "bara att diskutera" bootlegs/nedladdning verkligen borde ge en varning. Jag menar, det är ju numera legalt att köpa downloads och därav blir det med nedladdning måhända lite vagt formulerat i reglerna.
    Eller gäller det även typ Cdon länkar etc direkt kopplade till att köpa downloads.

    För övrigt tycker jag personligen att det borde kunna gå att disskutera själva bregreppet att "ladda ner kent olagligt" under en speciel sektion. Eftersom det är ett ämne som är högst aktuellt idag "overall". Sen ska man ju naturligtvis inte uppmuntra till det och det kan man ju fästa regler vid.

    (gud vad jag kommer bli anmärkt ut från forumet om jag inte får den minsta sorts respons på demhär tankarna...)

  8. #23
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av nils_nattsken Visa inlägg
    Bara en, kanske personlig fråga.
    Alltså inte ur "moderator" synvinkel.

    Men tycker du inte att "bara att diskutera" bootlegs/nedladdning verkligen borde ge en varning. Jag menar, det är ju numera legalt att köpa downloads och därav blir det med nedladdning måhända lite vagt formulerat i reglerna.
    Eller gäller det även typ Cdon länkar etc direkt kopplade till att köpa downloads.

    För övrigt tycker jag personligen att det borde kunna gå att disskutera själva bregreppet att "ladda ner kent olagligt" under en speciel sektion. Eftersom det är ett ämne som är högst aktuellt idag "overall". Sen ska man ju naturligtvis inte uppmuntra till det och det kan man ju fästa regler vid.

    (gud vad jag kommer bli anmärkt ut från forumet om jag inte får den minsta sorts respons på demhär tankarna...)
    Självklart är det okej att diskutera lagliga downloads/nedladdningar.

    Om du vill läsa en diskussion om illegala nedladdningar så finns en här.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  9. #24
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av nils_nattsken Visa inlägg
    Bara en, kanske personlig fråga.
    Alltså inte ur "moderator" synvinkel.

    Men tycker du inte att "bara att diskutera" bootlegs/nedladdning verkligen borde ge en varning. Jag menar, det är ju numera legalt att köpa downloads och därav blir det med nedladdning måhända lite vagt formulerat i reglerna.
    Eller gäller det även typ Cdon länkar etc direkt kopplade till att köpa downloads.

    För övrigt tycker jag personligen att det borde kunna gå att disskutera själva bregreppet att "ladda ner kent olagligt" under en speciel sektion. Eftersom det är ett ämne som är högst aktuellt idag "overall". Sen ska man ju naturligtvis inte uppmuntra till det och det kan man ju fästa regler vid.

    (gud vad jag kommer bli anmärkt ut från forumet om jag inte får den minsta sorts respons på demhär tankarna...)
    Det är alltid svårt att formulera reglerna helt perfekt. Vi försöker så gott det går. Laglig nedladdning är som sagt helt okej att diskutera. Du får ingen varning om du snackar om cdon-länkar och liknande.
    Låt dom komma nu

  10. #25
    Erfaren medlem Mr. ?s avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Pulvercity, där linorna är långa
    Inlägg
    4 575

    Standard

    Varför stängdes "De Lagliga drogerna och dess lyckliga karusueller."Då tråden ej bröt mot några regler alls.
    "I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."

  11. #26
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr. ? Visa inlägg
    Varför stängdes "De Lagliga drogerna och dess lyckliga karusueller."Då tråden ej bröt mot några regler alls.
    För att det var en tramsig tråd som inte passade i Kentforumet och en tråd där du uttryckte dig på ett olämpligt sätt redan i första inlägget.
    Låt dom komma nu

  12. #27
    Erfaren medlem Mr. ?s avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Pulvercity, där linorna är långa
    Inlägg
    4 575

    Standard

    Kan du utveckla "tramsig tråd" och hur jag uttryckte mig "olämpligt"?

    Det är luddiga begrepp. Mer luddiga än min samlade navelludd.


    "I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."

  13. #28
    Adam K.
    Guest

    Standard

    SS-referensen talar väl sitt tydliga språk?

    Sen skapades väl tråden efter något tjafs i skräptråden (rätta mig gärna om jag har fel), och det kan faktiskt uppfattas rätt tramsigt.

  14. #29
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Om man nu skulle länka till en hemsida/forum för att göra lite reklam för den, hur skulle det ses på? Självklart förstår jag att det beror på hemsidans/forumets innehåll. Men om vi rent hypotetiskt skulle säga att den innehöll ungefär samma saker som här?

  15. #30
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fast Forward Visa inlägg
    Om man nu skulle länka till en hemsida/forum för att göra lite reklam för den, hur skulle det ses på? Självklart förstår jag att det beror på hemsidans/forumets innehåll. Men om vi rent hypotetiskt skulle säga att den innehöll ungefär samma saker som här?
    Om det inte är en kommersiell sida så ser jag inget problem med att man skriver ett inlägg och talar om att den finns och välkomnar folk dit.

    Upprepad promotion utan relevans är inte ok.
    Lid för konsten eller brinn.

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •