Sidan 2 av 135 FörstaFörsta 12345678910111252102 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 2011

Ämne: Depeche mode

  1. #16
    Medlem Eliites avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    1 304

    Standard

    jaa! det lilla man fick höra av prey (http://www.youtube.com/watch?v=ZGqAM0py5-4) lät ju riktigt lovande

  2. #17
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 071

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av megalomania Visa inlägg
    själv lyssnar ja inte på depeche mode men min brorsa gör det så man har hört en del och dom är inte dåliga...
    Det är så det börjar... Sen slutar det aldrig
    Och du, börja inte samla på deras skivor. Det är en collectors-hell!

  3. #18
    Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Sjöstan, Stockholm, Sverige.
    Inlägg
    3 558

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tin_omen Visa inlägg
    PM var ingen favorit. Det han har skrivit till PTA är ju riktigt lysande så det kanske kan bli ett bra soloalbum.

    Visst, depeche är ju världens bästa band all time.
    Och favoritalbum är Black Celebration. Den konserten (1986) på Hovet är de bästa dom någonsin framfört live

    Snart släpps nya Recoil!
    Håller helt med där, Paper Monsters lyssnade man på en gång och satte sen in i hyllan. På PTA gjorde han betydligt bättre ifrån sig.

    Rätt igen. Synd att det bara var du och jag som var där

    DET ser vi fram emot, go Alan!!


    Det tog några dagar men nu är Anxan tillbaka här och kan dryga sig
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

  4. #19
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Fan vad man kan förstöra Policy of Truth med gitarronani..

    http://archives.depechemode.com/vide...musicares.html
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  5. #20
    Erfaren medlem Welhavens avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    tigerstaden;)
    Inlägg
    4 264

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av aurinkotanssi_rauharikas Visa inlägg
    Vad är det på DVDn då?

    Black Celebration är en bra skiva... =)
    Och obsessed med depeche mode var jag typ för några år sen, citerade dem hela tiden. ^^
    hehe, hmm, det er alt for mye snakk fra ulike folk som har jobbet med dem,fra plateselskaper og sånt ,men også en del morsomme klipp fra 80 -- tallet, vidoinspillinger, og en del prat og kommentarer fra Wilder, Gahan, Gore og Fletcher fra nyere tide (rundt 2003 tenker jeg )
    jeg savner 80 - tallet. (fikk dock aldri oppleve det da..)

  6. #21
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 071

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Anx Visa inlägg
    Håller helt med där, Paper Monsters lyssnade man på en gång och satte sen in i hyllan. På PTA gjorde han betydligt bättre ifrån sig.

    Rätt igen. Synd att det bara var du och jag som var där

    DET ser vi fram emot, go Alan!!


    Det tog några dagar men nu är Anxan tillbaka här och kan dryga sig
    Nu är det ordning på depechetråden igen Anx.

    Ja men det var det bästa dom gjort live någonsin,. Tom bättre än 1984 på Erikdalshallen

    Alan Wilder säger fortfarande "LP" och ham hatar formatet mp3 pga bristande ljudkvalité.

    Go Alan igen!

  7. #22
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Chengdu, Kina
    Inlägg
    194

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tin_omen Visa inlägg
    PM var ingen favorit. Det han har skrivit till PTA är ju riktigt lysande så det kanske kan bli ett bra soloalbum.

    Visst, depeche är ju världens bästa band all time.
    Och favoritalbum är Black Celebration. Den konserten (1986) på Hovet är de bästa dom någonsin framfört live

    Snart släpps nya Recoil!
    Men han hade ju god hjälp med musiken på PTA, det var ju som du säker vet Eigner och Philliot som gjorde det mesta av musiken. Nu är det ju inget problem då vi vet hur bra resultatet blev och jag är helt lugn inför hans nya skiva då de lär "hjälpa" till där också. Hösten lär bli mycket spännande, om nu Martin också bara kunde klämma ur sig en ny coverskiva så blir DM-suget inte så jobbigt förrän in på 2008...

    Vad som verkligen svider är att jag kommer missa eventuella solo-konserter den här gången också.

    Daniel
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Detta inlägg var myyyyyyyycket myyyyyyyyyyyyycket tristare än mitt...
    Blog
    Bilder

  8. #23
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Chengdu, Kina
    Inlägg
    194

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tin_omen Visa inlägg
    Nu är det ordning på depechetråden igen Anx.

    Ja men det var det bästa dom gjort live någonsin,. Tom bättre än 1984 på Erikdalshallen

    Alan Wilder säger fortfarande "LP" och ham hatar formatet mp3 pga bristande ljudkvalité.

    Go Alan igen!
    Lund 84 var inte dåligt heller

    Daniel
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Detta inlägg var myyyyyyyycket myyyyyyyyyyyyycket tristare än mitt...
    Blog
    Bilder

  9. #24
    Erfaren medlem Meanys avatar
    Reg.datum
    Sep 2003
    Ort
    ?
    Inlägg
    8 823

    Standard

    visst, depeche mode är skitbra osv osv.

    eller, vänta? det är de ju faktiskt inte. depeche mode är ett av de tråkigaste banden som någonsin fått släppa en skiva. jag lyssnar på något intro, tycker att "ja, det här är ju bra". sen en halv minut senare kommer jag på mig själv med att sortera tvätt.

    lysande.
    bänkarna blev tronerna när narrarna fick kronorna, så buga dig åt kungarna af stan

  10. #25
    Medlem Eliites avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    1 304

    Standard

    nee vad är det du har lyssnat på egentligen? ^^
    men dom är bäst live.

  11. #26
    Erfaren medlem vilowens avatar
    Reg.datum
    Apr 2004
    Ort
    Stockholm.
    Inlägg
    16 891

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Eliite Visa inlägg
    nee vad är det du har lyssnat på egentligen? ^^
    men dom är bäst live.
    live har depeche mode en poäng, såg dom på stadion då jag fick gratisbiljett, annars skulle jag inte ha gått alls. Dom är ett rätt skönt arenaband och spelningen var helt okej, men att sitta och lyssna på dom på skiva är iallafall för mig rätt så poänglöst. Det är jättebra de första 1-2 minuterna, men det HÄNDER ju ingenting. Någonsin. Låtarna är likadana hela tiden och blir så sinnessjukt jävla tråkiga att man behöver byta låt efter just den tiden och sen lyssna på den lika länge för att sedan byta för att faktiskt uppskatta skivan/lyssnandet.

    dock kan dom första 1-2 minuterna vara riktigt bra. ibland. annars är dom mest ok. bara man ser till att inte lyssna längre, det finns, som meany nog försökte poängtera, inget som håller kvar ens intresse.
    Do you think I'm wonderful? she asked one day as they leaned against the trunk of a petrified marple. No, he said. Why? Because so many girls are wonderful. I imagine hundreds of men have called their loves wonderful today, and it's only noon. You couldn't be something that hundreds of others are.
    - Jonathan Safran Foer

  12. #27
    Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    I'm in heaven!
    Inlägg
    23 783

    Standard

    Det är kanske fel att besvara Meanys och Wilowens påhopp här - vi borde skriva mer hyllningar rätt av. Intressant dock att Meany - när han tvättar - lyssnar på musik som han så "djupt" ogillar.

    Besvar av kritik då. Tja, med Alan Wilder (före Ultra alltså) var Depeche aldrig tråkiga musikaliskt och egentligen inte på Ultra heller. Ta till exempel utfyllnaden mellan verserna i Enjoy the Silence - lysande!
    Senast redigerat av Oktjabrj den 2007-06-02 klockan 22:37.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

  13. #28
    Erfaren medlem vilowens avatar
    Reg.datum
    Apr 2004
    Ort
    Stockholm.
    Inlägg
    16 891

    Standard

    jag förstod det som att det var en tråd där depeche mode kunde diskuteras.
    hade ingen aning om att det var förbjudet att han annan åsikt än att dom är genier. vill du ha ett påhopp så kan du säkert få ett sånt också, men ett påhopp är knappast vad jag skulle kalla vår kritik.

    f.ö så tvättar meany inte, jag är den som tvättar. och de få sekunder som behövs för att sätta på den lyssnar jag oftast inte på någon musik alls :')
    Do you think I'm wonderful? she asked one day as they leaned against the trunk of a petrified marple. No, he said. Why? Because so many girls are wonderful. I imagine hundreds of men have called their loves wonderful today, and it's only noon. You couldn't be something that hundreds of others are.
    - Jonathan Safran Foer

  14. #29
    Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    I'm in heaven!
    Inlägg
    23 783

    Standard

    Misstolka mej inte. Jag försökte vitsa lite om hur Meany formulerade sig. Tyckte inte era inlägg verkade gravallvarliga heller - hoppas inte det. Kunde ha skrivit att det handlar om tycke och smak - men det är väl självklart.

    Om ni är allvarliga, skulle det vara intressant att veta vad det är som gör DM tråkigare än andra - enligt er.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

  15. #30
    Erfaren medlem vilowens avatar
    Reg.datum
    Apr 2004
    Ort
    Stockholm.
    Inlägg
    16 891

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Misstolka mej inte. Jag försökte vitsa lite om hur Meany formulerade sig. Tyckte inte era inlägg verkade gravallvarliga heller - hoppas inte det. Kunde ha skrivit att det handlar om tycke och smak - men det är väl självklart.

    Om ni är allvarliga, skulle det vara intressant att veta vad det är som gör DM tråkigare än andra - enligt er.
    enligt mig: den totala avsaknaden av variation och förändring i låtarna (förutom någon pojkbandshöjning av tonarterna då och då) och den nästintill totala avsaknaden av variation mellan låtarna.
    Do you think I'm wonderful? she asked one day as they leaned against the trunk of a petrified marple. No, he said. Why? Because so many girls are wonderful. I imagine hundreds of men have called their loves wonderful today, and it's only noon. You couldn't be something that hundreds of others are.
    - Jonathan Safran Foer

Sidan 2 av 135 FörstaFörsta 12345678910111252102 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •