Sidan 3 av 11 FörstaFörsta 1234567891011 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 163

Ämne: Mixningen

  1. #31
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    platt är bara förnamnet.

    jag håller verkligen med att den är alldeles för platt och tunn. tror skivan skulle verklien varit bättre med mer bas och dunk från trummorna.

    exempel:

    Elefanter: på första mellanspelet(2.25) skulle det vara grymt härligt med ett "inyourface" diskodunk som i "Min värld"(förlåt ska inte blanda in den låten mer, börjar bli tjötigt) men istället blir det inte någon större skilnad från refrängen.

  2. #32
    Erfaren medlem Halkas avatar
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    Strax utanför Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    3 138

    Standard

    Tycker det är alldeles lagom, hade det varit mer hade det bara blivit distraherande.
    Tycker däremot att man borde mixate mer åt det driviga hållet på D&JD
    Is this the real life? Is this just fantasy?

  3. #33
    Nybörjare
    Reg.datum
    Jan 2004
    Ort
    Skoghall, , Sweden.
    Inlägg
    25

    Standard

    Mixningen är det inga större fel på enligt mig. Det största problemet är att CDn är alldelse för dynamiskt pressad med massa compression så allt låter dovt. Vinylen låter MYCKET bättre där. Dock så valde man att gravera den på en skiva, så man var tvungen att sänka basen på vinylutgåva, vilket är trist.

  4. #34
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av nin Visa inlägg
    Mixningen är det inga större fel på enligt mig. Det största problemet är att CDn är alldelse för dynamiskt pressad med massa compression så allt låter dovt. Vinylen låter MYCKET bättre där. Dock så valde man att gravera den på en skiva, så man var tvungen att sänka basen på vinylutgåva, vilket är trist.
    Väntar ju fortfarande på min vinyl, men då har man nåt att se fram emot då.
    Men alltså, basen är inte lägre på vinylutgåvan, än cd:n alltså?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  5. #35
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Ja, herregud. Varför ringde vi inte er när vi skulle mixa och mastra plattan.
    Ni som är såna proffs.
    Vi borde ha fattat att de som vi jobbar med inte kan ett skit och att ni, som spelat in och mixat och mastrat så oerhört många stora album skulle ha gjort allt 1000000000 ggr bättre!
    Jag väntar med spänning på ert nästa feta projekt med svinmycket bas och SKITHÖÖÖÖGA TRUMMOR.

  6. #36
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Ja, herregud. Varför ringde vi inte er när vi skulle mixa och mastra plattan.
    Ni som är såna proffs.
    Vi borde ha fattat att de som vi jobbar med inte kan ett skit och att ni, som spelat in och mixat och mastrat så oerhört många stora album skulle ha gjort allt 1000000000 ggr bättre!
    Jag väntar med spänning på ert nästa feta projekt med svinmycket bas och SKITHÖÖÖÖGA TRUMMOR.
    Helt ärligt, vad går du på nu för tiden?
    Det var inte, från min sida iaf, nån fråga om att det är dåligt - snarare att man blev förvånad, när man hört allt snack om vilka influenser och namn som nämndes inför släppet, att den inte var "hårdare" än vad den är.
    Men man har ju förstått att ni inte gillar krispighet gällande mastering, utan vill ha det lite dovare.
    Dessutom var det ju ganska understruket (från dig?) vid Du&Jag Döden-släppet hur man ska undvika FM-kompression av plattorna. Javisst, det går inte jämföra den plattan med nya på det viset kanske, men det känns som vissa element är väldigt ihoppressade.
    Det är grymma beats och basgrejer på plattan, jag hade gillat om det fått lite mer tryck bara.
    Det är inte kritik, utan mest funderande runt det hela.
    Senast redigerat av The Plague den 2007-10-27 klockan 15:32.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  7. #37
    Medlem töväders avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Underlandet
    Inlägg
    113

    Standard

    Finner inte direkt något markant fel som jag kan sitta och gnälla över.
    Jag tycker dom har gjort ett bra jobb.
    Sedan kan man inte göra alla tillfredsställda.
    Mig gjorde dom mer än nöjd i alle fall.
    Tack.
    why do we kill people
    who kill people
    to show people
    that killing people
    is wrong?

  8. #38
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av töväder Visa inlägg
    Finner inte direkt något markant fel som jag kan sitta och gnälla över.
    Jag tycker dom har gjort ett bra jobb.
    Ja, klart dom har gjort det väldigt bra.
    Blev bara förvånad över resultatet. Det är vad jag har diskuterat över.
    Vem har gnällt ang detta?

    Sedan kan man inte göra alla tillfredsställda.
    Mig gjorde dom mer än nöjd i alle fall.
    Jag är oxå långt mer än nöjd.
    Jag tycker plattan är sjukt bra.
    Men som sagt, det är inte vad som diskuterats här.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  9. #39
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Helt ärligt, vad går du på nu för tiden?
    Det var inte, från min sida iaf, nån fråga om att det är dåligt - snarare att man blev förvånad, när man hört allt snack om vilka influenser och namn som nämndes inför släppet, att den inte var "hårdare" än vad den är.
    Men man har ju förstått att ni inte gillar krispighet gällande mastering, utan vill ha det lite dovare.
    Dessutom var det ju ganska understruket (från dig?) vid Du&Jag Döden-släppet hur man ska undvika FM-kompression av plattorna. Javisst, det går inte jämföra den plattan med nya på det viset kanske, men det känns som vissa element är väldigt ihoppressade.
    Det är grymma beats och basgrejer på plattan, jag hade gillat om det fått lite mer tryck bara.
    Det är inte kritik, utan mest funderande runt det hela.
    kan tänka mig att han torskar på LSD.

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    Rotebro, , Sweden.
    Inlägg
    238

    Thumbs up ni har helt fel

    det är ju prouktionen som är det fantastiska den här gången. Texter & Melodier är riktigt bra men produktionen är ju överlägsen nu om man jämför med tidigare skivor.. Här finns verkligen tryck & allt sitter osm det ska.. Såhär ska kent låta...
    "Jag har inga vänner kvar, visst är livet underbart?!..."

  11. #41
    Nybörjare
    Reg.datum
    Jan 2004
    Ort
    Skoghall, , Sweden.
    Inlägg
    25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Väntar ju fortfarande på min vinyl, men då har man nåt att se fram emot då.
    Men alltså, basen är inte lägre på vinylutgåvan, än cd:n alltså?

    Ja, basen är längre på vinylen än CDn. Bas tar stor plats på vinyl och om man pressar in 54 minuter på en skiva så måste man skära bort en del av basen, annars så får inte låtarna plats. Därför är det en fördel med dubbel vinyl för längre skivor.

  12. #42
    Nybörjare
    Reg.datum
    Jan 2004
    Ort
    Skoghall, , Sweden.
    Inlägg
    25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Ja, herregud. Varför ringde vi inte er när vi skulle mixa och mastra plattan.
    Ni som är såna proffs.
    Vi borde ha fattat att de som vi jobbar med inte kan ett skit och att ni, som spelat in och mixat och mastrat så oerhört många stora album skulle ha gjort allt 1000000000 ggr bättre!
    Jag väntar med spänning på ert nästa feta projekt med svinmycket bas och SKITHÖÖÖÖGA TRUMMOR.

    Nja, mixningen ser jag inget fel på alls. Det enda jag hade gärna sett var en dubbel vinyl, så man inte behövt pressat in låtarna på en enkel vinyl.

  13. #43
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av nin Visa inlägg
    Ja, basen är längre på vinylen än CDn. Bas tar stor plats på vinyl och om man pressar in 54 minuter på en skiva så måste man skära bort en del av basen, annars så får inte låtarna plats. Därför är det en fördel med dubbel vinyl för längre skivor.
    Och en dubbelvinyl hade man ju med glädje pröjsat lite mer för.
    Nyutgåva på dubbelvinyl när första är slutsåld kanske?!? Det vore grymt.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  14. #44
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Helt ärligt, vad går du på nu för tiden?
    Det var inte, från min sida iaf, nån fråga om att det är dåligt - snarare att man blev förvånad, när man hört allt snack om vilka influenser och namn som nämndes inför släppet, att den inte var "hårdare" än vad den är.
    Men man har ju förstått att ni inte gillar krispighet gällande mastering, utan vill ha det lite dovare.
    Dessutom var det ju ganska understruket (från dig?) vid Du&Jag Döden-släppet hur man ska undvika FM-kompression av plattorna. Javisst, det går inte jämföra den plattan med nya på det viset kanske, men det känns som vissa element är väldigt ihoppressade.
    Det är grymma beats och basgrejer på plattan, jag hade gillat om det fått lite mer tryck bara.
    Det är inte kritik, utan mest funderande runt det hela.
    Tack för att det är någon som inte tystnar och byter åsikt (fjäskar?) såfort Berg sagt sin mening.

  15. #45
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kostym Visa inlägg
    Tack för att det är någon som inte tystnar och byter åsikt (fjäskar?) såfort Berg sagt sin mening.
    du har tydligen inte märkt att den nya trenden är att tycka tvärtemot jocke, det ger mer resultat nämligen.

Sidan 3 av 11 FörstaFörsta 1234567891011 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •