Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Texterna

  1. #1
    Medlem Iamlenores avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Spökstad, , Sweden.
    Inlägg
    82

    Standard Texterna

    Någon som har orkat skriva ner alla texter från skivan till datorn? Jag fattar inte ens vad det står, så jag kan det inte :P Nu när skivan har släppts tidigare borde väl texterna också komma ut? Eller har jag helt fel spm vanligt?
    Jag är livrädd för att leva, och jag är dödsrädd för att dö

  2. #2
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Jag undrar vad dom menar i LSD, Någon texten med:
    "Folk börjar slåss i trängseln, och helgen exploderar". Efter denna rad står det (pommes m. piffi).
    All heder till pommes o piffi-all krydda men inte ska man börja slåss för det?
    Visst efter en hård krogrunda så är alla hungriga men visst är det en hård värld vi lever i?
    Där människor gör allt för lite pommes med piffi-all krydda.
    Lovely.

  3. #3
    Medlem Iamlenores avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Spökstad, , Sweden.
    Inlägg
    82

    Standard

    På tex elefanter, redan i första raden stämmer ju inte texten som står i häftet. Eller så hör jag helt fel, men jag fattar ingenting :S Kan de inte lägga ut texterna? :P
    Jag är livrädd för att leva, och jag är dödsrädd för att dö

  4. #4
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Vad är det som inte stämmer?
    "Dom pratar om dig via kortvåg, så mycket kommer jag ihåg"
    Men jag förstår inte varför dom inte skrivit med "& du log när du betala för min tystnad" utan bara "& du betala för min tystnad".
    Jaja, det är ju inte svårt att höra vad han sjunger heller direkt.

  5. #5
    Medlem Midvinterhatts avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Inom polcirkeln
    Inlägg
    286

    Standard

    Jag minns att man diskuterat det här ämnet förut...tror att slutsatsen blev att texthäften inte alltid stämmer med själva sångtexten.
    Varför? Texthäftet är till för att ge en rätt detaljerad bild av texterna men det är inte "livsviktigt" att det stämmer. Detta är inte bara tillämpat på några av kents texthäften utan på andra artister också.
    Alla har vi fastnat hos nån någonstans

  6. #6
    Medlem Iamlenores avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Spökstad, , Sweden.
    Inlägg
    82

    Standard

    Jaja, men det skulle vara kul med de texter som verkligen "stämmer", även om man ör det mesta kan höra vad det är som sjungs...
    Jag är livrädd för att leva, och jag är dödsrädd för att dö

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    mitt i småland
    Inlägg
    191

    Standard

    Jag tycker faktiskt inte det gör något om texterna inte stämmer 100. Man här för det mesta vad han sjunger ju. Vi kan vara glada att vi ens har fått ett texthäfte. Det finns många skivor av andra artister där det inte finns texter. DET ÄR DÅLIGT!!

  8. #8
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Iamlenore Visa inlägg
    Någon som har orkat skriva ner alla texter från skivan till datorn? Jag fattar inte ens vad det står, så jag kan det inte :P Nu när skivan har släppts tidigare borde väl texterna också komma ut? Eller har jag helt fel spm vanligt?
    Citat Ursprungligen postat av Iamlenore Visa inlägg
    På tex elefanter, redan i första raden stämmer ju inte texten som står i häftet. Eller så hör jag helt fel, men jag fattar ingenting :S Kan de inte lägga ut texterna? :P
    Citat Ursprungligen postat av Iamlenore Visa inlägg
    Jaja, men det skulle vara kul med de texter som verkligen "stämmer", även om man ör det mesta kan höra vad det är som sjungs...
    Texterna kommer nog upp här på sidan då kent (Jocke) själva vill. Det kvittar nog hur många inlägg du gör om det i samma tråd, hehe. Dessutom är det inte alltid som texterna på kent.nu heller stämmer alltid, precis som att texterna i texthäftena inte heller alltid är rätt. Det finns nog värre saker i världen att haka upp sig på än om ett par ord inte stämmer här eller där. Det är bara att spetsa öronen och justera det själv. Du får nog lämna gott om plats dock, eftersom Jocke tenderar att ändra lite i en del texter då låtarna framförs live... så att du får med de alternativa texterna också i dina häften :P

    Fram med en penna och klottra, så gott du kan, i dina texthäften nu! (;
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  9. #9
    Medlem Midvinterhatts avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Inom polcirkeln
    Inlägg
    286

    Standard

    Sen ändrar ju jocke på texterna ibland när de spelas live. Inte för att det borde ha med texterna till låtarna på albumet att göra men men..
    En text är tydligen inte någonting som behöver vara låst och oföränderligt för alltid.
    Alla har vi fastnat hos nån någonstans

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •